Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi APUA! Asiaa joululahjoista.

Vierailija
27.10.2011 |

Meillä on aina perinteisesti lapset tehneet lahjatoivelistat joulupukille ja ne on yhdessä postitettu. Pukki sitten on tuonut aina sen ykköstoiveen ja pari jotain muuta toivetta + ns. järkilahjoja eli vaatetta, pelejä, pyyhkeitä, lakanaoita tms.

Mutta noi toiveet on siis aina oleet leluja. Nyt mies on saanut jostain päähänsä, et tähän huusholliin ei enää tule yhtään lelua vähään aikaan. Ei kuulemma edes joulupukki tuo. Oon yrittäny puhuu, et edes ne ykköstoiveet vois toteuttaa, mut kuulemma vaan hyötylahjoja, ei yhtään lelua.

Lapset on jo nyt ihan tohkeissaan lukenu lelumainoksia ja miettivät toiveitaan. Voin vaan kuvitella mikä pettymys jouluna on, jos ei tuu yhtään lelulahjaa. Koettavat olla niin viimesenpäälle kiltteja, et pukki tuo toivelahjoja. Meille tulee surkee joulu.

Oon ehdottanu, et laitettais osa leluista varastoon, mut ei sekään kelpaa miehelle. Sitäkin ehdotin, et myydään/annetaan pois niitä leluja mitkä ei enää lapsia niin kiinnsota, mut sekään ei herralle käy.

Vitsi, et osaa ukko olla ärsyttävä!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän miehen mielipidettä tarvitse tällaisessa asiassa noudattaa. jos mies ei halua ostaa lelulahjoja, niin hän ei osta. Mutta voithan sinä ostaa tai isovanhemmat tms. ja oikeastihan joulupukki tuo lahjat :D

Meillä on ollut sellainen tapa, että joululahjoihin ei laiteta mitään "järkilahjoja". Ostan lapsille urheiluvälineet, vaatteet jne tarpeen mukaan. Siksi ovatkin saaneet jouluna ehkä 5 pakettia. Mutta nyt esikoinen on siinä iässä, että on ruvennut vertailemaan pakettien lukumäärää.. Olen miettinyt että jos jakaisin paketin sisällön useampaan tai sitten pitäisi laittaa paketteihin jotain vaatteita tms.

Ymmärrän toki että on jännää availla paketteja..

Vierailija
2/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä että leikki on lasten työtä ja työvälineet muuttuu kun lapsen ikä ja kehitystaso muuttuvat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin aina ennenkin. Et voi tuottaa noin pahaa pettymystä lapsillesi miehesi typerästä päähänpistosta.

Vierailija
4/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on vajaa 2v, 3,5v ja 6v.

Mä oon kotona lasten kanssa ja mies käy töissä. Hän on sanonut, ettei saa rahaa laittaa turhiin lahjoihin. Mun tuloilla ei juuri lahjoja edes ostella, kun menee lasten vaatteisiin ja muuhun normi elämiseen. Ja ukko on jo isovanhemmillekin sanonut ettei saa leluja ostaa.

Joo, tiedän, et oon aika tossun alla, mut elämä vaan nyt menee tällä hetkellä näin. Mulla ei hirveesti oo sananvaltaa raha-asioissa, ku en mitään tienaakaan.

Tiedän vaan, et lapset pettyy, kun luulevat, et joulupukki pitää heitä tuhmina, kun ei saa niin toivelahjojaan. Huoh.

Vierailija
5/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he kuitenkin ostaisivat ne lelulahjat. Myy ylimääräisiä kirpparilla ja nipistä ruoka ym. kuluista, kyllä sä saat ne lahjat heille ostettua.

Vierailija
6/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kotiinjäämisestä? Kuulostaa meinaa todella tyhmältä, jos te olette yhdessä sopineet lasten teosta, heidän parhaasta hoidosta, rakastatte toisianne ja olette perhe ja mies saa tyrannisoida sua täysin ja päättää mitä tehdään HÄNEN rahoillaan ja vetää vielä isovanhemmat siihen pelleilyyn mukaan. Täytyyhän sun sen verran rakastaa lapsiasi, että sä laitat stopin tuollaiselle. Älä ole luuseri ja pidä päätäsi pensaassa, vaan sano miehellesi, että sä ostat ne lahjat ja sillä siisti.

Vierailija
7/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he kuitenkin ostaisivat ne lelulahjat. Myy ylimääräisiä kirpparilla ja nipistä ruoka ym. kuluista, kyllä sä saat ne lahjat heille ostettua.

Tuon ikäiset lapset eivät tosiaan ymmärrä, miksi pukki ei tuo edes yhtä lelua. Eivät he ymmärrä vielä hyötylahjojen päälle, joten pettymys tulee olemaan todella iso. Eikä se tosiaan tarkoita sitä, että kaikilla täytyy olla kauhea kasa leluja vaan muutama toivotuin.

Kuten joku sanoikin, leikki on lasten työ ja siihen pitää olla oikeat työvälineet.

Aika tyhmä mies sulla, kun haluaa tieten tahtoen pilata lasten joulun.

Nyt nainen, kokoa itsesi ja pistä hanttiin.

Vierailija
8/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt lasten isällekin sanoa, että nyt joutaisi jo loppua/vähentyä huomattavasti se lelujen osto joulu- ja synttärilahjoiksi ainakin vanhemmalle, mutta meillä lapset ovatkin 8 ja 10v. Mutta että noin pienille lapsille?

Puhu niille isovanhemmille, eiköhän nekin ole eri mieltä?

Alkaako se mies huutaa, jos niitä sittenkin tulee?

Perhana on se kumma, sun kai on sitten vietävä lapsilta joulupukki, ja kerrottava että se on isin syy.

Vierailija
9/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi leluja ostaa? Ei siis ole rahasta kiinni. Sun miehellä on nyt joku muu ongelma ja purkaa sen tällä tavalla. Todella inhottavaa.

Vierailija
10/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jo kotona alkanut karsia vanhoja ja risoja leluja pois, niin ei älyttömästi lisäänny tuo lelumäärä.

Vierailija
11/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että joulu on lasten juhla ja ainakin yhdet jos ei kahdetkin lelulahjat tule., piste. Käy itse ostamassa. Kysy että mitä mies olisi itse tykännyt, jos olisi saanut jouluna vain jotain kalsareita lahjaksi lapsena? Hyvä kun ei risuja.. :/

Vierailija
12/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat hinnaltaan kohtuullisia.

Miksi se ei käy, että vanhoja leluja siivotaan ennen joulua pois? Varmasti on sellaisia leluja, joista lapsetkin ovat valmiita luopumaan, jotka ovat iän myötä jääneet "vauvojen jutuiksi".

Jos 3-5 vanhaa siivotaan pois, niin yksi uusi varmasti mahtuu.

Vierailija
13/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekkään kannata kamalaa lelu- tai tavaraähkyä jouluna, mutta kyllä nyt jotain leluja lapsille pitää lahjana olla.

Vierailija
14/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ankea joulu tulossa lapsille, jos jokaisesta paketista löytyy vaan sukkia.

Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
15/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin sille suorat sanat. Lapsen saavat leluja joululahjaksi tai ukko lähtee talosta niin ei tarvitse leluja katsella.

Vierailija
16/18 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella hyvä tehdä miehellekin selväksi, että ei hän ole diktaattori, joka yksin päättää asioista ja ottaa myös vastuun lasten joulun pilaamisesta.

osta sinä lapsille se lelulahja, niin asia on poissa miehesi päiväjärjestyksestä. Mutta miten olisi lelujen sijasta peli tai useampi, jota voisitte pelata yhdessä?

Vierailija
17/18 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lelulahjat? Kehoita isovanhempia tai kummeja ostamaan jos et itse saa ostettua. Kyllä jouluna pitää leluja olla!

Vierailija
18/18 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla. Työnnä sen eteen marraskuun Pirkka-lehdestä juttu leluista. Siinä asiantuntija sanoo, että lapsi tarvitsee niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän