vauvan jäätyvät varpaat?
Minulla on vilukissa-vauva 3kk. Muuten saan hänet puettua lämpimästi päikkäreille ulos, mutta neidillä on varpaat aina kylmät, joten vinkkejä kaivattaisiin.
Tänään +5 asteessa päällä oli:
body+sukkahousut, college-puku
vauva-mallinen fleece-haalari, jossa siis kädet ja jalat haalarin sisässä.
Päässä paksu kypärämyssy + fleece-haalarin huppu
käsissä villatumput.
Jalassa villasukat ja äitiyspakkauksen toppatöppöset.
Ja sitten koko komeus äitiyspakkauksen makuupussissa ja Emmaljungan kovassa kopassa kopan peitto päällä ja tuuletusaukot suljettuna.
Muuten neiti oli sopivan lämpöinen, mutta jalat olivat vähän liian viileät.
Kun ilmat viilenee niin päähän löytyy paksu pipo, käsiin lisäksi toppakintaat ja fleece-haalarin tilalle (ja kovilla pakkasilla päälle) toppahaalari. Mutta mitä ihmettä laitan jalkaan? 3kk ikäiselle (eikä edes puolivuotiaalle, jos miettii tammikuuta) ei taideta tehdä sopivan kokoisia Kuomia ja vähän hassulta sellaiset tuntuisivat, kun vauva ei vielä liiku mihinkään. Ideoita, vinkkejä? Millä te muut saatte vauvan varpaat pysymään lämpiminä?
Kommentit (8)
saa pehmeitä villa-alusasuja. Itse olen alkanut käyttää niitä lapsilla kun on kylmemmät ilmat. Esim. Lindexissä on ollut villabodeja ja -housuja. Lisäksi olen ostanut villasekoitesukat, (esim. Ruskovilla tai Polarn o. pyret). Vauvalla olen käyttänyt jo näin syksyllä, riippuen siitä tuntuuko jalat viileiltä. Myös esim. kestovaippailijoiden käyttämät pitkät merinovillahousut ovat mainioita!
Hoksasin sen kuopuksen vauva-aikana ja toimi kyllä ihan loistavasti! Kolmen tunnin unien jälkeen kovemmassakin pakkasessa pussi oli vielä haalea ja varpaat lämpimät. Suosittelen!
karmeita kirjoitusvirheitään, ja lisää, että villaforteesukkia saa kaikista marketeista, ja töppösiä netistä. :) Suosittelen myös noita villaisia asuja mitä kolmonenkin!
että meidän vauva kuolisi lämpöhalvaukseen noissa varusteissa. Edes kovilla pakkasilla hänellä ei ollut noin paljoa päällä ja oli silloin alle 2 kk ikäinen.
Mutta itse kysymykseen minä suosittelisin vanhanaikaista kuumavesipulloa. En tosin ole koskaan noita jyväpusseja käyttänyt, eli en osaa sanoa kumpi olisi parempi, mutta isäni osti netistä joku vuosi sitten sellaisen kumisen kuumavesipullon ja se on ainakin siinä mielessä helppo, että sitä ei lämmitetä, vaan siihen kaadetaan vettä esim. vedenkeittimestä, joten valmista tulee nopeasti.
Äitiyspakkauksen töppöset on aika ohuet, itse ostin lämpimämmät toppaset. Sattumalta löytyi Lindexistä, myös PoP:lla ja Ticketillä löytyy (ovat varmasti Lindexin töppösiä lämpimmmät, ja tietty kalliimmat). Ja muistathan, että ei saa olla liian tiiviisti pakattu (jalat tai makuupussissa ylipäänsä), kerrosten väliin jäävä ilma lämmittää.
Lämpöä pakkasille tuo lampaantalja. Oli meillä Emmaljungan kopassa makuupussin alla. Ja kuten monet on todenneet, villa lämmittää. Merinovillaiset kypärämyssy ja villahaalari ovat hyviä. Kovemmilla pakkasilla meillä vaihdettiin ä-pakkauksen makuupussin tilalle Eisbärchenin lämpöpussi. Se on todella lämmin, helposti jopa liian kuuma.
Jos vauvalla on liian vähän vaatetta päällä, tuntuu se ainakin meidän lapsilla ensin kylminä varpaina. Ongelma siis ei välttämättä ole jaloissa, vaan siinä, että vauvalla on ylipäänsä liian vähän vaatetta. Toisaalta kertomasi perusteella vauvasi vaikuttaa olevan lämpimästi puettu.
Kuomia en muuten ostaisi minkään ikäiselle lapselle, kunnon kengät ne olla pitää :)
että jalkateriin pääsee kiertämään veri, ettei ole liian tiukkoja sukkia tai housunlahkeita..
PoP:lla ja Ticketillä Emmaljungan Eisbärchenin
. Kuomia en muuten ostaisi minkään ikäiselle lapselle, kunnon kengät ne olla pitää :)
[/quote]
Mulla on kolme ihanaa, kauniisti ja hyvin puettua lasta. Köyhiäkään ei olla. Kuomat on kaikilla, nuorimmalla ihanat, kevyet ja lämpimät babykuomat.
Se, että ne on suomalaiset ja edulliset ei tee niistä huonoja. Ehkä sinäkin tajuat joskus.
sinne makuupussiin vauvan jalkojen alle, niin ongelma on ratkaistu. :) Meillä on tuollainen iso ja littana, joten se oli helppo asetella koppaan.
Muutoin vauvalla oli jalassaan Salgan töppöset, jotka oli tosi lämpimät, ja fillafroteesukat (ei siis puuvillasukkia). Villafrotee pitää varpaat kuivina ja lämpiminä. Vauvojen koossa ei noita sukkai ole, mut itse ostin vaan isommat sukat. Ei haitannut yhtään, vaikka ne ylsivätkin yli polven, paremmin vaan lämmittivät :)