Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitanko, enkö soita, meenkö, enkö mee? Auttakaa pliis!

Vierailija
26.10.2011 |

Rv 39+1, aamulla neuvolassa verenpaineet 138/92, turvottaa mutta ei mitenkään järkyttävästi mielestäni. Päässä raskas olo ja vähän särkee. Pitääkö nyt soittaa johonkin tai mennä näytille? Voiko olla esim alkava raskausmyrkytys? Tuntuu, että jos oonkin ylihysteerinen..

Enkä haluais ramppaa sairaalassakaan huvin vuoksi jos laittaakin taas kotia. Yksi isompi lapsi ja sen hoidot on sit aina sumplittava uudelleen ja uudelleen jos turhaan joutuu käymään. Help. Toivottavasti joku sai ees selvää ja vaivautuu vastaamaan rakentavasti!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit saat asiaan varmistuksen eikä sun tarvi sitä itse pähkäillä! sitä varten ne on ja varmasti tottuneet turhiinkin soittoihin... ja sitä paitsi hyvähän se vaan jos on turha soitto! :)

onnee matkaan!

Vierailija
2/8 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko sulla on paineet ollu normaalisti, eli kiinnittivätkö neuvolassa huomiota tuohon lukemaan?? Paheneeko pääkipu, koska voihan se olla muutenkin kipeä, kuin rm:n takia. Turvottaako ihan selvästi, onko pahentunu nyt?

Mieti rauhassa oma olosi ja ota sitten sairaalaan yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kätilö, en tiedä. mutta kannattaa soitta ehottomasti!

Vierailija
4/8 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti seurailla. Mut miten mä seuraan sitä täällä kotona, että onko huono olo vai eikö ole? Joo kuulostan vähän tyhmältä mut huolettaa. Huomaa että on sormet esim turvoksissa, mutta ne on ollu melkeen koko loppuraskauden. Pääkipu ei varsinaisesti satu (siis ole "kipu")vaan jomottava ja raksas olo päässä.

Vierailija
5/8 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitanko siis neuvolaan vai sinne synnytyssairaalan puhelimeen? Kiitos ja anteeksi hölmöyteni.

Vierailija
6/8 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky (tai jomotus) voi kertoa siitä että verenpaine on noussut lisää. Sekin on tosin yksilöllistä. Mun ystävä verenpaine oli raskausaikana 130/jotain ja hänellä särki päätä armottomasti. Mulla oli paineet 145/95 eikä tuntunut missään.

Nyt soitat heti synnärille ja keskustelet asiasta. Raskausviikkojakin on sen verran että vauva voisi jo syntyä. En lykkäisi soittoa yhtään.

Vierailija
7/8 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitat.

Vierailija
8/8 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olivat niin ota yhteyttä. Oman terveyden kanssa ei kannata luottaa liikaa muihin tahoihin..

Voi olla, että synnytyksesi käynnistetään saman tien, jos myrkytys todetaan. Myrkytys heikentää istukan toimintaa ja paras hoito siihen on lepo. Kyse ei ole siis sydänkohtauksen tasoisesta vaarasta, joka tappaa minuuteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi