Miten ihmisillä riittää rahat?
Esim. juhlimiseen lähes joka viikonloppu taksilla ajeluineen, pitää kahta autoa, matkustella, laitattaa kynsiä ja ripsiä ja ostella uusia vaatteita ym. Itellä tili miinuksella vaikka mitään noista en liiemmin harrasta. Ihmetyttää vaan kun kattelee napureiden touhua; vaimo osa-aika myyjä, miehellä ilmeisesti parempipalkkainen työ mutta eivät ole mun käsityksen mukaan "rikkaita". Taidan olla kade ja ottaa päähän tää ainainen pennin venytys, huoh.
Kommentit (12)
tai ovat voittaneet lotossa. Ken tietää.
Itsekin ihmettelen miten kenelläkään on varaa asua tässä maassa. Ilmeisesti aika monella on jotain jemmarahaa, koska työnteolla nyt ei ainakaan pysty kahta autoa ja asuntoa maksamaan. Tai lapsia hankkimaan.
Kesätöihin 14-vuotiaana ja aloitetaan säästäminen, peruskoulutuksen jälkeen opiskellaan itselleen ammatti, mennään töihin, naimisiin miehen kanssa, joka on opiskellut itselleen ammatin ja mennyt töihin. Mitoitetan menot ja lainat tulojen suhteessa.
se on myös paljon kiinni siitä mihin rahansa haluaa laittaa. Itse en tuollaisiin sitä laita mutta vastaavasti samalla rahalla harrastan mm. hevosia.
Esim. juhlimiseen lähes joka viikonloppu taksilla ajeluineen, pitää kahta autoa, matkustella, laitattaa kynsiä ja ripsiä ja ostella uusia vaatteita ym. Itellä tili miinuksella vaikka mitään noista en liiemmin harrasta. Ihmetyttää vaan kun kattelee napureiden touhua; vaimo osa-aika myyjä, miehellä ilmeisesti parempipalkkainen työ mutta eivät ole mun käsityksen mukaan "rikkaita". Taidan olla kade ja ottaa päähän tää ainainen pennin venytys, huoh.
Monella on pääomatuloja sijoituksista, ja jos aloittaa pienillä summilla, niin jossain vaiheessa voi saada ison potin eikä sijoittaminen ole ammatista kiinni. Monet saavat myös perintöjä, jotka voivat olla hyvinkin isoja, mutta harvempi niistä kavereilleen huutelee. Tietävät että ap:n kaltaiset ovat heti käsi ojossa kerjäämässä ja kiukuttelemassa.
Terv. eräs lähihoitaja, jonka mies on palstan kuvausten perusteella "amispölö", ja jolla on pienet tulot, mut joka osas sijoittaa mummolta tulleen perinnön viisaasti ja tienaa nyt pääomatuloina sopivasti palkkansa verran vuodessa
Ei niillä olekkaan, elävät ylivarojensa, ovat ylivelkaantuuneista jne...
Raha tulee rahan luokse, eli jos on alkupääomaa reilummin, niin sitten voi jo puhua sellaisesta sijoitustuotosta, jolla oikeasti on merkitystä elintason kannalta.
Jos taas on pieni palkka eikä mitään merkittävämpiä pääomia, niin on turha saivarrella jostain säästämisen merkityksestä.
Veikkaan, että suurin osa elää velaksi. Jossain vaiheessa tapahtuu Kreikka-ilmiö, eli kupla ns puhkeaa.
Ollaan miehen kanssa pienipalkkaisissa töissä ja lisäksi olen nyt vielä hoitovapailla. Kuitenkin matkustellaan runsaasti, meillä on kaksi uudehkoa autoa ja meille valmistui nelisen vuotta sitten iso ja moderni talo kalliille alueelle. No, meidän salaisuus on rahapotti, jonka mies voitti Tukholmassa suurissa raveissa, mutta ei me siitä ole kaikille kerrottu. Ja lottokuponki täytetään joka lauantai! :=D
köyhän perheen esikoisena kysyin äidiltä miksi muilla on kaksi autoa ja hieno iso talo, hän vastasi että kulta, niillä ihmisillä on velkaa kuule niin ettei kateeksi käy. ja tämähän on aivan totta :) lainaa otetaan että kaikki on viimesen päälle. väärässäkö?
"Tietävät että ap:n kaltaiset ovat heti käsi ojossa kerjäämässä ja kiukuttelemassa."
En tainnut mainita, että "mulle kans" enkä ole jaolla toisten perintöihin tmv. Ihmettelen vaan joskus kun tuntuu, että kaikki mikä tulee , menee myös samantien ja mitään ei jää. Olen sitä mieltä, että jokaisen tulee elää varallisuutensa mukaan, mutta kun ne varat ei vaan aina riitä vaikka kuinka eläis nuukasti. Tää on niin tätä ja nyt saa valitus riittää. T. ap
Et kai kuvittele että niitä kaikkia aiotaan maksaa takaisin?
Et kai kuvittele että niitä kaikkia aiotaan maksaa takaisin?
mutta yleensä jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin, velkojat alkavat vaatimaan saataviaan. Toisaalta jos on varaa kuitata ne sitten, niin silloin velka toki kannattaa, sillä lainarahahan on halpaa, kiitos parjatun euron, ja pääomia ei tarvitse sitoa kiinni mihinkään.
tai rikastuneet osakekaupoilla.