Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt ne maksoi siskoni autokoulunkin, mitä vielä??!?!

Vierailija
26.10.2011 |

Kysymys siis vanhemmistani. Pahoittaisitko mielesi jos siskosi olisi aina saanut kaiken ja sinä et mitään? Meillä pikkusiskoani on hemmoteltu pienestä pitäen ja hän on saanut kaiken mitä on vaatinut. Minulle säästettiin säästötilille rahaa ja kun täytin 18, äitini osti niillä rahoilla itselleen auton. Minä sain noin 200e käytettäviksi. Ja minä en ole käynyt autokoulua koska olen opiskellut ja rahat siis muutenkin tiukoilla.

Kysyn siis teiltä että suuttuisitteko te vai antaisitko mennä "toisesta sisään toisesta ulos"? Ensin tulin vihaiseksi ja kateeliseksi mutta en tiedä, jos niille on sisko rakkaampi niin en kait voi sille mitään. Toisaalta vaan inhottaa:(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi saavat ihan itse päättää miten käyttävät omat rahansa, vai mitä ?

Vierailija
2/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit aikuisena äitisi ostaa auton itelleen sun rahoilla???Aika nössö taidat olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä suuttuisin. Olen sitä tyyppiä että luultavasti en kuitenkaan saisi suutani auki vaan itsekseni asiaa itkeskelisin ja katkeroituisin.

Vierailija
4/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi saavat ihan itse päättää miten käyttävät omat rahansa, vai mitä ?

Mutta kyse on kuitenkin heidän lapsistaan. Tuntuu pahalta koska tuntuu että he kohtelevat siskoani täysin eri tavalla kuin minua. En vaan haluaisi riidellä, ehkä sitten olen vain hipihiljaa ja yritän olla miettimättä koko asiaa. On kuitenkin hiukan paha mieli:(

Vierailija
5/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet ole siis saanut mitään muuta kuin tuon 200e? Ja pikkusisko on saanut kaiken, siis ihan kaiken, muttakin kuin autokoulun?

Minun isosiskoni hitsaa aina siitä, kun minulle maksetaan auton vakuutuksetkin (kaksi neljästä erästä vuodessa, synttäri- ja joululahjaksi). Ei itse ymmärrä laskea, että enemmänhän hän saa, kun äiti maksaa edelleen hänen puhelinlaskunsa kuukausittain..

Vierailija
6/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillasi selvästi vanhemmuus hukassa kun toista suosivat. Eivät ole sinun arvoisiasi. Ihme hommia. Kannattaa hankkia läheiset muualta ja alkaa jäähdyttelemään yhteydenpitoa.

Vierailija
7/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit aikuisena äitisi ostaa auton itelleen sun rahoilla???Aika nössö taidat olla.

Kyllä aika moni vielä kunnioittaa omia vanhempiaan tyyliin että äiti on aina oikeassa.

Joo ehkä annan asian olla ja tosiaan katkeroidun sit niin kuin joku muukin tuossa totesi.

Ap

Vierailija
8/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä vielä 18-vuotiaana annoit äitisi ostaa itselleen auton SINULLE säästetyillä rahoilla? Eikö sinulla itselläsi ollutkaan käyttöoikeutta sille tilille, että olisit voinut käyttää ne itse.

Yksi pikku juttu on kyllä se, että sisaruksille kustannetaan erilaisia asioita. Yksi ei ehkä hakua missään tapauksessa jotain sellaista, joka on toiselle välttämätön. Ja ehkä kolmannelle maksetaan jotain "näkymätöntä", kuten koulutusta ja sellaista, ja neljännelle ostetaan tavaraa.

Miksi ihmeessä sinä et keskustele tästä asiasta vanhempiesi kanssa?

Vierailija
9/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle säästettiin säästötilille rahaa ja kun täytin 18, äitini osti niillä rahoilla itselleen auton." Mistä ja miten säästettiin?

Tasan ei mene onnen lahjat.

Vierailija
10/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi kauanko tuosta on kun vanhemapsi varastivat sinun säästösi ? Kysyivätkö sinulta luvan käyttää ne rahat omaan autoonsa ?

Oletko sinä pyytänyt vanhemmiltasi rahaa esim. autokoulua varten ? Jos et niin olisiko niin että ajattelevat ette halua jne. Jos pyydät niin antavatko rahaa?

Onko vanhemmillasi nyt parempi taloudellinen tilanne eli heillä olisi paremmin varaa satsata lapseensa kuin silloin kun olit vastaavassa iässä ?

Ehkä ajattelevat että sinä pärjäät hienosti omillasi ja pitävät siskoasi jotenkin reppanana jota pitää siksi tukea ? Säästivätkö muuten siskollesi samalla tavalla tilille kuin sinulle ja jos niin saiko hän käyttää rahat itse ?

No mitä voit tehdä:

- Pyytää rahaa vanhemmiltasi kerta siskokin saa, jos saat niin ole hiljaa ja tyytyväinen.

- Jos et saa niin kysyä rauhallisesti heiltä että onko heistä oikein että he tukevat siskoasi niin paljon enemmän kuin sinua ?

- Riidellä asiasta esim. tuosta sinun tilisi tyhjentämisestä vaikka oikeudessa jos asia ei ole jo vanhentunut.

- Olla hiljaa ja hyväksyä asia sellaisenaan ja olla "välinpitämätön" kunhan tunteet on kuohuonut

- Kysyä siskolta miksi hän saa niin paljon enemmän tukea ?

- Olla hiljaa ja katkeroitua ja ehkä etääntyä sekä vanhemmista ja siskosta asian takia vaikka siitä edes puhuttaisi.

Vierailija
11/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota asia puheeksi vanhempiesi kanssa. Sanot suoraan, että koet asian epäoikeuden mukaiseksi.

Minusta kaikkia lapsia tulisi kohdella samalla tavalla. Itsellä on vain yksi, joten asia ei ole ongelma. Itse taas olen kaksonen, joten on ollut selvää, että molemmat saavat yhtä paljon.

Vierailija
12/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillasi selvästi vanhemmuus hukassa kun toista suosivat. Eivät ole sinun arvoisiasi. Ihme hommia. Kannattaa hankkia läheiset muualta ja alkaa jäähdyttelemään yhteydenpitoa.

Onneksi asun eri paikkakunnalla niin ei tarvitse päivittäin olla tekemisissä.

Joku kysyi että olenko aivan varma etten ole saanut enempää. Kyllä olen aivan varma. Vanhempani lakkasivat maksamasta mitään menojani kun täytin 18 ja äitini oli erityisen kylmä ja halusi että pärjäsin omillani. Sisareni on nyt 19 ja asuu kotona, vanhempani maksavat kaikki laskut, parturit, meikit jne.

En tiedä onko äitini katkera koska hänen elämänsä ei ole mennyt omien toiveiden mukaan. On siivoojana töissä ja vihaa työtään. Kun minä pääsin yliopistoon opiskelemaan ainetta johon on todella vaikea päästä ja itkien soitin äidille niin äitini vastasi: " kuule, pahin on vielä edessä. Sitten voit itkeä onnesta kun valmistut". :D

Vierailija
13/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuota ikäeroa on 18 vuotta ja yksinkertaisesti vanhempien taloudellinen tilanne on nyt huomattavasti parempi. Rahalla ei rakkautta mitata. Minulle vanhempanani antoivat enemmän henkistäpääomaa.

Vierailija
14/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin kyllä suuresti. Tietenkin vanhemmat SAA tehdä juuri niin kuin haluavat, mutta ei vanhempien KUULU suosia yhtä lasta enempää kuin toisia!

Vierailija
15/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus että yli nelikymppisenäkin hän käyttää kasikymppistä äitiäni henk. koht. juoksulikkanaan. Äiti juoksee postiasiat, hakee kissanmuonat, siivoaa jne.

Ja minä saan vielä koko ajan haukkuja, kun "en auta siskoreppanaa"...

Vierailija
16/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin rakkaus. Joskus rakkauden puutetta saatetaan korjata antamalla rahaa. Joskus nuorempi saa enemmän taloudellista apua sen vuoksi, että vanhemmilla on enemmän rahaa käytettävissä kun tulot on vuosien aikana nousseet, velat vähentyneet ja osa lapsistakin jo muuttanut pois kotoa. Joskus yhtä lapsista avustetaan enemmän kuin muita sen vuoksi, että tämä yksi tarvitsee enemmän apua kuin muut.

En tiedä mikä syy teidän perheessä on, mutta ei se välttämättä ole se, että siskosi olisi sinua rakkaampi.

Vierailija
17/17 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari todella rappiolla olevaa vlejeä, joiden velkoja ja sakkoja porukat on maksanu viimeset 30 vuotta, välillä ovat joutunmeet ottamaan pankistakin lainaa että ovat saaneet pidettyä velikullat kalterien vapaalla puolella. Mut lähetettiin maailmalle saatesanoilla "sulle ei sit oo mitään jäljellä", porukat ei siis voinu mulle enää taata asuntolainaa tms. koska isoveljet oli jo käyttäny ja sössiny tämänkin kortin. Mutta mutta, joskus yli 20-veenä porukat pyys mut kylään ja selvitti et koska veljet on saanu niin paljon heidän elämänsä aikana, mua suositaan testamentissa. Olivat ihan asianajajan kanssa kaivelleet, kuinka saavat perinnön kokonaan mulle. (Se kuulemma onnistuu, koska veljien kohdalla on kyse ollu ihan rikoksista.) Eli kai ne tilit tasaantuu jossain kohtaa, perintöä odotellessa.. Sen varaan en kuitenkaan jaksa elämääni rakentaa, tähänkin asti on selvitty hienosti, joten ajattelen niin, että JOS joskus perin vanhempani, hyvä niin, mutta ilmankin pärjätään. Hassua, että kuitenkin kaikkein mieluiten olisin ottanut kaiken maailman rahan sijaan pari normaalia veljeä itselleni ja muksulle enot. Veljet ei edes tiedä missä asun, puhumattakaan et olisivat koskaan siskonlapsia käyneet kattomassa. Parempi kai niin. Onneks miehen perhe ja sisarukset on ihania...

Tulipa tilöitys, mut pointtina siis ap:lle se, että tilit tasaantuu AINA. Ennemmin tai myöhemmin, jollakin tapaa. Jos ei rahallisesti niin jotenkin muuten. Kaikki saa osansa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän