Puolituttu karppaaja suuttui minulle
On juteltu töissä joskus voin ja kerman käytöstä ja olen avoimesti kertonut käyttäväni niitä ruuassa ja leivonnassa, olen aina käyttänyt. Koskaan en ole kertonut noudattavani mitään ruokavalioita- sekasyöjä kun olen.
No, tässä yhtenä päivänä oli töissä tarjolla voileipäkakkua ja tietysti otin sitä.
Tämä karppaajanainen tuimistui kunnolla minulle ja alkoi paasata huonoista ruokavalinnoista.
Tiukalla pinna, todellakin. En sanonut mitään. miksi olisin.
Kommentit (29)
silloin, kun on ääri-jotain. Ihan sama, oli sitten ääri-islamisti, vegetaristi, karppaaja, VI, absolutisti (entisten alkkisten kohdalla sallittakoon) tai mitä hyvänsä ehdotonta. Mielestäni se kertoo vain ko. henkilön ongelmista hyväksyä itsensä. Jollakin tavoin he purkavat omaa tyytymättömyyttään kanavoimalla sen sitten johonkin asiaan, joka vie ajatukset täysin.
Jos olisin vaikka pitämässä työhönottohaastattelua, ottaisin mieluummin töihin ns. normaalin ihmisen kuin sen, jolla on noita turhan tiukkoja periatteita lähtöön kuin lähtöön.
Halleluja, hyvin sanottu tuosta äärimmäisyydestä. Asia on juuri niin.
Mä olen entinen ylipainoinen ja olen ihan tasan sitä mieltä että viljat ei todellakaan mua lihottanut vaan sipsit, suklaa, viini yms. Kun olen ne jättänyt vähemmälle ja hiilarit vaihtanut esim vehnähöttöpatongista kuitupitoiseen kauraleipään, paino pysyy hyvin normaalin rajoissa.
Ei ne hiilarit yksinään lihota, koittakaa nyt tajuta!
Saa syödä juustoja, leikkeleitä, hedelmiä, marjoja, vihanneksia, lihaa, kalaa ym. ym.
Vain hiilarit minimiin.
n.
ihan VÄÄRIN!!!! hedelmiä ei saa syödä jos LCHF menossa. nehän o pelkkää sokeria. on siinäkin sitten joku joka oikeen asiaa taas tutkinut. voi jeesus. ei kannata tänne tulle mussuttamaan mikä suoerkarppaaja on ellei edes tiedä mihin koko homma perustuu... huoh teitä urpoja.
Eräänä päivänä oli työkaverin 50v synttärit ja hän tarjosi kakkua. Siitäpäs sai 2 osaston karppaajaa (hoitoala) kamalan hepulin. Meidän muiden syödessä kakkua, nämä kaksi pullukkaa karppaajaa yökkivät ja työntelivät muka sormia kurkkuun, kuinka ällöttävää on kakku ja kuinka väärin syömme jne.
Todella ahdistavaa syntymäpäiväsankaria kohtaan. Sankari oli todella noloa kun ei ollut huomannut tuota jotain mutakakkua ja myrkytti nyt näin työkaverinsa (näiden kahden sanoin)
olet lähes alipainoinen! Liikalaihuus on sairaus siinä missä liikalihavuus!
Karppaus kuriin ja järki käteen.
En ole ikinä karpannut enkä noudattanut minkäänlaista erikoisruokavaliota, mutta BMI on ollut aina alle 18. Syön reilusti ihan kaikkea enkä todellakaan välttele rasvaa ja sokeria. Toisaalta olen aina liikkunut paljon ja viime vuosina olen harrastanut erityisen paljon kestävyysurheilua ja lihaskuntoharjoittelua. Eipä tarvitse nipottaa syömisten kanssa, kun reipas liikunta kuluttaa kaiken, mikä alas menee.
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Atkins+opetti+alakarppaamaan/11352248…
"Parin vuoden ajan Atkins- ja alakarppausmania jylläsivät. Sitten muoti-ilmiö loppui yhtä äkisti kuin se alkoi. Heinäkuussa 2005 Atkins-brändistä vastannut Atkins Nutritionals -yhtiö teki vararikon."
Älkää anti-karppaajat siis peljätkö. Näin tulee käymään suomessakin.
""En usko lainkaan sitä roskaa, että Atkins olisi kuollut liukastumiseen", New Yorkin pormestari Michael Bloomberg sanoi PR-tilaisuudessa. "Olin pari vuotta sitten Atkinsin luona varainkeruutilaisuudessa ja hän oli lihava" Bloomberg naureskeli."
Oma veikkaukseni on että loppujen lopuksi suonet tukkeutui liiasta rasvasta joka hiljalleen johti kuolemaan...
Mutta onhan tässä jotain hyvääkin. Jos kerran moni suomalaisista karppaa, pitäisi sen näkyä myös alkoholin myynnissä. Oluet, siiderit, viinit ja lonkerot on pannassa. Pitäsihän tämän näkyä kohta rattijuoppous tilastoissa ja alkoholikuolemissa. Vai? Tai sitten karppaajat huijaavat vain itseään ja meitä muita.
kun kerroin että välttelen viljatuotteita välttääkseni pahoinvointia. Eivät kaikki "karppityylisesti" syövät ole karppaajia, eivätkä kaikki karppaajat ole fanaatikkoja. Ja karppauksen vastustajien kannattaisi ottaa selvää mistä tässä oikeasti on kyse, niin ymmärtäisivät toisten valintoja. Toisaalta karppaajien ei kannattaisi tuputtaa omaansa kaikille, niinkuin ei muitakaan uskontoja, joskin joku voi kokea asiasta keskustelun tuputtamiseksi...