Kauanko odotat hammassäryn kanssa ennen kuin hakeudut hoitoon?
Poskihammasta särkee, auts. Toisaalta - jostain syystä hammassäryt menevät usein ohi, eli voi olla että jomottaa pari päivää ja sitten ei enää piiitkään aikaan tai ei enää ollenkaan. Näin ainakin minulla...
Kommentit (11)
Kuumaan reagoiva hammas tulee yleensä juurihoitaa. Suosittelen hammaslääkäriin menoa heti.
T. Hml
Kai siellä jotain vikaa on jos jomottaa. Mä menisin tarkastukseen samantien.
Jos on ok, niin hyvä. Yleensä ei syyttä jomota.
soitan hammaslääkärille.
Särky kertoo tulehduksesta joka "paranee" vasta kun hammas mätänee kokonaan ja irtoaa.
Välillä joutuu odottamaan pitkäänkin. Kunnalliselle kun ei saa aikaa koskaan ja yksityisellekin pääsemistä saa odottaa.
Yleensä tosiaan särky helpottaa parin päivän päästä joten sitten vaan odotan, että pääsen hammaslääkärille esim. vaikka seuraavalla viikolla.
päivystys jossa antavat ensi avun. Itse paikkautin väliaikaisesti hampaan kun irtosi pala. Eikä joutunut kauaakaan odottamaan vuoroa.
ellen ole jossain sellaisessa maailman kolkassa, etten uskalla mennä siellä hammaslääkäriin.
sinulla on joskus ollut aito ja oikea Hammassärky, tiedät kyllä, koska lähdet lääkäriin. Se on nimittäin sellaista helvettiä, että saavat vaikka repiä pään irti, jos se auttaisi kipuun. T. Nimim. Kerran yön yli odottanut ja aamulla kivusta pyörtynyt
oli kylmälle reagoiva, kylmä siis hitusen auttoi aina sekunniksi...
niimpä, sitä taktiikkaa minä käytän, useita hampaita jo rikkoutunut ienrajan yläpuolelta, joitai paloja jäljellä leukaluussa, mutta nytkin yks poskihampaan puolikas pitänyt kuoleman kipia useita päiviä, kolmeen yöhön en ole nukkunut kun vähän aamulla. joko se menee kipu ohi sit ku saan sen revittyä pihdeillä ite irti ku alkaa heilia tai sydänlihaksen tulehdus vie muuten hengen. saa nähdä.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2011 klo 15:17"]
soitan hammaslääkärille.
Särky kertoo tulehduksesta joka "paranee" vasta kun hammas mätänee kokonaan ja irtoaa.
[/quote]