Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainaa yksinhuoltajana?

Vierailija
25.10.2011 |

Paljonkohan saisin asuntolainaa, kun säästöjä ei ole ja nettotulot ovat noin 2200€/kk...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse käynyt kyselemässä lainaa ja saisinkin, nyt vaan mietin että laitanko itseni lasten kanssa liian tiukoille jos alan maksaa omistusasuntoa.

Saamme nyt kuitenkin asumistukea vuokra-asuntoon.

Vierailija
2/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkalla ottaisin max 110 000 e lainaa.

Riippuen tietty takaisinmaksuaikasuunnitelmastasi ja sen asunnon vastikkeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain (otin) 90 000e lainaa elokuussa ok-taloon. Yksin asun 3 lapsen kanssa.

Säästöjä mulla oli 50 000e.

Mieluummin maksan omaa asuntoa, kuin vuora-asunnosta. Tulee edullisemmaksikin:)

Vierailija
4/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle jäi osituksessa 104000 euroa + säästöt (ei avioehtoa, mies oli sen verran reilu, ettei halunnut kupata mun perintörahojani, luojan kiitos). Oltiin erotessa melkein velattomia, kun oltiin aloitettu niin aikaisin.

Olisin saanut pankilta 135000 euroa. Onneksi tarvitsin vähemmän. Ostin rivarinpätkän ja sain tingittyä reippaasti hinnasta (kuolinpesä myi, asunto kunnon pintarempan tarpeessa ja putkiremppa päällä). Putkirempan lasku tulee kohta, maksan pois.

Asumistukea et lainanlyhennykseen saa. Koroista en tiedä, en usko että saa. Vastikkeeseen voit saada, mutta omavastuu voi kaataa senkin.

Kannattaako sun ostaa omaa, jos sun asumismenot nousee liikaa? Asumistukea et todennäköisesti saa, niin että kannattaako?

Vierailija
5/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Nordealla on sellainen laskuri jossa kertovat miten paljon saisit. Tosin ei kysytä lapsista. En aio itse ottaa lainaa, koska saisin vain 74 000, eikä sillä mitään osteta. Minulla on lapsi kans, enkä huolisi niin pientä asuntoa ettei lapsella voisi olla omaa huonetta. Voi olla että vuokralla eläminen ei ole kannattavaa, mutta en haluaisi ostaa niin pientä koppiakaan.

Vierailija
6/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksimissaan noin 90 000 euroa. varaudu koronnousuun.

Vierailija
7/7 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin minä lainaa muutama vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme