Villasukkien tekijöitä? Kuka tekisi ja myisi?
Kommentit (15)
olen hyvä kutomaan ja työn jälki on kaunista mutta ei myyntiin tekeminen kannata kun ihmiset eivät halua maksaa mitään.
olen hyvä kutomaan ja työn jälki on kaunista mutta ei myyntiin tekeminen kannata kun ihmiset eivät halua maksaa mitään.
Ja vauvalle hain 4H puodista eikä maksanut paljon mitään. Kaverilta tilasin villapuvun ja maksan mielelläni siitä sellaiselle joka osaa ja viitsi tehdä.
ja markkinoita joten katsasta sieltä.
Hei!Otatko yhteyttä nodomil@gmail.com niin katsotaan millaisille ja minkä kokoisille olisi tarvetta =)
sellanen 6-8 tuntia, ja jos laskee tuntipalkaksi edes 5 euroa plus materiaalit, niin eipä kukaan tuota maksa. Puhumattakaan siitä, että jos oikeasti yrittäjämäisemmin ja veroja kiertämättä toimisi, niin hintahan tuosta vielä triplautuisi kun laskettaisiin alv:t, vakuutusmaksut, pakolliset eläkemaksut jne, joita tuntipalkasta pitäisi irrota. Puhumattakaan siitä, että käteen jäisi ruokaan ja asumiseen rahaa.
Vaikka itse en yrittäjänä noita teekään, niin en myöskään näe syytä polkea hintoja ja syödä toisen leipää. Käsitöissä hinnoilla ei vain voi kilpailla, koska työn osuus on niin iso.
laita hakuun villasukat, hintaa alk 6e/pari. Paljon on tekijöitä :)
sellanen 6-8 tuntia, ja jos laskee tuntipalkaksi edes 5 euroa plus materiaalit, niin eipä kukaan tuota maksa. Puhumattakaan siitä, että jos oikeasti yrittäjämäisemmin ja veroja kiertämättä toimisi, niin hintahan tuosta vielä triplautuisi kun laskettaisiin alv:t, vakuutusmaksut, pakolliset eläkemaksut jne, joita tuntipalkasta pitäisi irrota. Puhumattakaan siitä, että käteen jäisi ruokaan ja asumiseen rahaa. Vaikka itse en yrittäjänä noita teekään, niin en myöskään näe syytä polkea hintoja ja syödä toisen leipää. Käsitöissä hinnoilla ei vain voi kilpailla, koska työn osuus on niin iso.
toiseksi, alv:a ei tarvitse maksaa noin pienestä liiketoiminnasta. Raja on muistaakseni joku 8000 e vuodessa.
sellanen 6-8 tuntia, ja jos laskee tuntipalkaksi edes 5 euroa plus materiaalit, niin eipä kukaan tuota maksa. Puhumattakaan siitä, että jos oikeasti yrittäjämäisemmin ja veroja kiertämättä toimisi, niin hintahan tuosta vielä triplautuisi kun laskettaisiin alv:t, vakuutusmaksut, pakolliset eläkemaksut jne, joita tuntipalkasta pitäisi irrota. Puhumattakaan siitä, että käteen jäisi ruokaan ja asumiseen rahaa. Vaikka itse en yrittäjänä noita teekään, niin en myöskään näe syytä polkea hintoja ja syödä toisen leipää. Käsitöissä hinnoilla ei vain voi kilpailla, koska työn osuus on niin iso.
toiseksi, alv:a ei tarvitse maksaa noin pienestä liiketoiminnasta. Raja on muistaakseni joku 8000 e vuodessa.
Toisekseen työpäivään kuulu kyllä ruokatauokokin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä himoneuloja, joka on neulonut kymmeniä ellei satoja sukkia, ja kyllä paksuihin sukkiin (7 veljestä) menee pari päivää täysaikaista neulomista. Ohuempiin sitten vielä enemmän.
Höpöhöpö. Jos on aikaa kutoa, miehen sukatkin kutoo päivässä, jos lankana on 7 veljestä. Itse kudon paljon sukkia myös myyntiin. Jos on kyse esim. koon 38 villasukasta, jossa varsi yltää puoleen väliin pohjetta, sukkaparin kutoo noin 6 tunnissa. Kirjoneulesukkiin menee enemmän aikaa.
Nilkkasukista pyydän 10-15e, normipituisista 20e, normipituisista kirjoneulesukista 25e, polvipituisista sukista 35e, polvipituisista kirjoneulesukista 40e.
Täälläkin olisi pari muovikassillista eri kokoisia ja värisiä sukkia + tossukoita, lapsesta oikein isojalkaiseen mieheen. ;) Hinnat lähtien 5 e -> jos kiinnostaa, ilmoitahan meilisi. Voin laittaa kuvia + mittoja. Myös eri pituisia varsia sukissa. Tehtynä myös pitsineulesukkia, tumppuja, kynsikkäitä, pipoja ja vaikka mitä.
Voi muru, tuskin enää ap vastaa. Ensimmäinen viesti on - hupsistakeikkaa -vuodelta 2011
Mene facen villasukat villitsee- saitille ja kysy kuka myisi. Serkku myy upeita 10 pari hintaan.
Täällä himoneuloja, joka on neulonut kymmeniä ellei satoja sukkia, ja kyllä paksuihin sukkiin (7 veljestä) menee pari päivää täysaikaista neulomista. Ohuempiin sitten vielä enemmän.