G: Hemoglopiinisi viimeeksi?
Kommentit (35)
Normaalin rajoissa, mutta onko terveelle nuorelle naiselle vähän alhainen?
Normaalin rajoissa, mutta onko terveelle nuorelle naiselle vähän alhainen?
jos hb on liian korkea? Tai voiko se olla liian korkea?
Auttasko säännöllinen verenluovutus jos hb on liian korkea? Tai voiko se olla liian korkea?
Ei suositeltu mulle luovutusta, koska "verenpoisto" vain kiihdyttää entisestään punasolutuotantoa ja nostaa lukuja entisestään
Ei suositeltu mulle luovutusta, koska "verenpoisto" vain kiihdyttää entisestään punasolutuotantoa ja nostaa lukuja entisestään
kyllä mulle on suositeltu verenluovutusta sen vuoksi, että hemoglobiini laskee sillä hetkeksi.
sitten se meikun sisätautilääkäri puhui varmaan ihan kukkua, voitko kertoa millä koulutuksella itse puhut?
täti hb 160
mutta on kuullut saman kahdelta terveydenhoitajalta ja kahdelta lääkäriltä.
kyllä mulle on suositeltu verenluovutusta sen vuoksi, että hemoglobiini laskee sillä hetkeksi.
samalle tasolle kuin oli ennen luovutusta. Luovutus ei nosta tai kiihdytä hemoglobiinia millään tavalla...
"Muun muassa jotkut lääkkeet sekä korkea hemoglobiini ovat esteitä verenluovutukseen."
http://www.pyhajokiseutu.fi/Uutiset/1194687253052/artikkeli/verenluovut…
Näin myös itsellä yli 160hb. raskauden aikana huonoin arvo 147. Hätäsektion jälkeen menetin verta yli 2 litraa oli 121. Oli korkea jo lapsena.
Ei tahdo nousta millään, tuossa ollut useamman vuoden. On vielän normaalin rajoissa, mutta aiemmin kun hemoglobiini oli 130-140 välillä jaksoin paremmin ja vointi oli parempi.
sen täytyy olla sitten todella korkea. Minulla on 158-160 ja verenluovutuksessa on sanottu, että olen ihanteellinen luovuttaja juuri tuosta syystä.
Ihan nainen olen ja täysin tietoinen veripuurostani. Se vain tuntuu nousevan vuosi vuodelta, vaikka kartan pinaattia, persiljaa, maksaa ja kaikkea mahdollista liian rautapitoista ravintoa. Juon nesteitä pari litraa päivässä, enkä liiemmin urheile ellei arkista kävelyä lasketa.
t. se hb 160