Asun avomieheni omistamassa asunnossa.
Mies siis omistaa asunnon ja maksaan yksin sen lainaa pois. Itse en tällä hetkellä tienaa ja olen "köyhempi" kuin avopuolisoni.
Avoliittolain vuoksi siippani haluaa, että asunnosta tehdään paperit, että hän todella omistaa sen. Siis asunto on jo valmiiksi hänen nimissään. Hän vissiin pelkää hysteerisesti, että mahdollisen eron jälkeen hän joutuu taistelemaan asunnon omistuksesta. Sen sijaan mistään irtaimesta omasiuudesta, josta paljon on m myös minun ostamaani ja omistamaani, ei ole papereita.
Mielestäni tässä ei ol mitään järkeä. Täytyy vissiin nyt laatia joka helvetin matonpätkästä ja kiposta paperit, ettei hän kyni minua mahdollisen eron jälkeen.
Eihän avoliittolaki nyt kai ihan tällaista idiotismia tarkoita???
Kommentit (3)
Sanot olevasi kaikin puolin rahallisesti köyhempi kuin miehesi, mutta pelkäät että hän "kynii" sinut eron jälkeen.
Teidän tulisi tehdä avioehto, jossa sanotaan että kaikki mikä on hänen on hänen ja kaikki mikä on sinun on sinun. Ilman avioehtoa sinä olisit se joka hänen omistamat asiat "kynisi".
http://www.avioehtosopimus.fi/
Avioehdossa ei ole mitään outoa ja esim. yhteiskuntaopin luennoilla se kannustetaan ottamaan.
Avoliitto ei kyllä avoliittolain voimaantulon jälkeenkään mahdollista omaisuuden fifty/fifty-jakamista, siis jos omaisuus on aukottomasti vain toisen nimissä.
Korjatkaa jos olen väärässä.
mutta selvyyden vuoksi kuitit kannattaa säilyttää.