Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa joudunko jouluaattona töihin...

Vierailija
23.10.2011 |

Yleensä meillä on tuuraajat tehneet joulun vuorot, mutta tänä jouluna lähtevät kotipuoleen tai tekevät jotain muuta ettei sovikaan.

Itseäni vähän hirvittää, en kai yh:na ole välttämättä se eka järjestyksessä joka pannaan jouluna töihin..?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä jos vain mahdollista kuten myös muina juhlapyhinä. Jos jotakuta toista ei työnteko jouluna nappaa niin olkoon pois. Mä mielelläni olen silloin tällaisen tilalla. Tänä vuonna olen ihan seeman mukaan koko joulun töissä ja mahdollisesti ylitöinä vielä lisää.

Vierailija
22/28 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa jo nyt miettiä mitä vaihtoehtoja lastenhoidolle on jos joudut töihin, niin ei tarvitse sitten paniikissa sitä miettiä.

Jos lapset ovat päiväkoti-iässä niin sittenhän ongelmaa ei ole, vuoropäiväkoti on aina auki.

Jos lapset ovat isompia niin sitten mietit muita vaihtoehtoja. Missä lapset normaalisti ovat viikonloppuisin ja öisin kun sinä olet töissä?

Lasten kanssa voi viettää joulua muulloinkin kuin jouluaattona, ihan hyvin voin tapaninpäivänäkin vasta avata lahjat, nauttia yhdessäolosta ja paistaa kinkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alalla jossa ei ole ilta- tai viikonlopputöitä --> ammatinvalintakysymys.

Älkää olko naiiveja, jos joku sattuu aina sairastumaan jouluksi kun olisi työvuoro, kyllä työnantaja sen huomaa, tuskin ne mitään aivovammaisia on.

Ja saahan niistä ihan normaalit tessien mukaiset pyhäkorvaukset.

Vierailija
24/28 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla tulematta sairaalan päivystykseen jouluna niin voin pitää vapaata. jos saamme ajaa potilaat jouluksi kotiin...

Nykyään tavarajuna saattaa rymistellä vaikka joulupäivän aamuna kohti satamaa. Ja mua oikeesti ihmetyttää, että eikö ihmisille enää anneta mitään joulurauhaa.

Vierailija
25/28 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on sellainen päivä, että joku varmasti on ihan vapaaehtoisestikin töissä, jotta yh:n lapsen ei tarvitse olla jouluna yksin.

Vierailija
26/28 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin hakisin saikkua. Mieluummin vietän joulua perheeni kanssa kuin olen töissä toisen palveluksessa.

Vierailija
27/28 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se sairalomailu läpinäkyvää. Mutta entä sitten? Ei sillä perusteella voi potkujakaan antaa, että "olit sairaana vääränä päivänä". Työnantaja voisi miettiä, onko PAKKO olla töissä juuri jouluna, ja jos on, niin pitäisiköhän maksaa isompi korvaus siitä, että työntekijä uhraa työnantajan vuoksi kallista aikaa ja jouluaattonsa lasten kanssa.

Kyllä työnantaja ja työn velvollisuudet ovat vähempiarvoisia kuin oma elämä, niin se vain on. Onneksi omassa työssäni ei ole joulutöitä - muuten olisin aina saikulla siihen aikaan.

Itsekin olen sitä mieltä, että esim. kaupat voivat olla ihan hyvin kiinni aattona. Jos ei ostoksia voi tehdä ennen aattoa, niin olkaa ilman. Kyllä kaupoissa aika moni äiti uhraa jouluaattonsa työnmerkeissä muiden vuoksi.

Vierailija
28/28 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi sinä et ole minulla töissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän