Varhainen tuki-palvelu Helsingissä-kokemuksia
kenelläkään? Neuvolassa tuota suositeltiin, kun kolme pientä lasta ja mies pitkillä työreissuilla. Tuntuu, että en kuitenkaan haluaisi antaa lapsia hoitoon, saakohan sieltä muunlaista apua?
Ja että ylipäänsä tarvitaanko me mitään tuollaista, välillä kyllä on meno sellaista että meinaan tulla hulluksi, tukiverkot ovat hyvin vähäisiä...
Kommentit (7)
että eihän se varmaan teilläkään haitaksi olisi jos tapaisitte ja juttelisitte ongelmistanne/avuntarpeestanne. Jos ei miellytä niin eihän sitä ole pakko jatkaa.
maanataina ekaa kertaa. Puhelimessa juteltiin ja oikesti odotan käyntiä. Meillä myös neuvola otti puheeksi ja antoi numeroni noille.
Saako kysyä minkälainen tilanne teillä on? Tuntuu, että joutuu jotenkin "suurennuslasin alle", vaikka ei varmasti pidä paikkaansa.
että kuljetaan perheen rinnalla möykkyisen kohdan yli ja tarvittaessa jeesataan, ettei tilanne pahene. Eli ei sieltä välttämättä tarjota mitään "tuokaa lapset osoitteeseen xx hoitoon" -ratkaisua, vaan jutellaan, mietitään yhdessä, tarjotaan sitä lastenhoitohapuakin jos tarvetta on jne. Ei siitä haittaakaan ole, jos otat yhteyttä ja kyselet ja kokeilet. Niillä työntekijöillä voi olla jo paljon tietoa alueen palveluista ja ties mistä, ette te mitään menetä.
Meillä kävi vuoden ajan. Olin kahden lapsen yh ja meille tuli todella mukava henkilö joka vei lapsia puistoon, jutteli jne. Itse sain joko levätä kotona, käydä kaupassa tai harrastamassa. Kävi 2-4krt/kk. Suosittelen kokeilemaan! Itse olin aluksi epäileväinen. Meistä tehtäisiin lastensuojeluperhe, huostaannotto, kyttäisivät enkä voisikaan lopettaa käyntejä kun itse haluan jne. Mutta ei todellakaan ollut niin!
maanataina ekaa kertaa. Puhelimessa juteltiin ja oikesti odotan käyntiä.
Meillä myös neuvola otti puheeksi ja antoi numeroni noille.