Oma elämä haussa...
Miten alkaisin elään omaa itsenäistä elämää enemmän, koska sellaista kaipaan. Tilanne on se, että lapset alkavat olla jo omillaan, no kaksi asuu kotona vielä, mutta on kavereita ym. jotka tärkeitä. Miehen kanssa ei enää löydy yhteistä, en jaksa yksipuolisesti yrittää, nytkin olemme kahdestaan kotona, ei kumpikaan puhu mitään, kumpikin tekee omia juttuja. Olan aina ollut vain kotona, en käy missään, ei mulla ole edes ystäviä, niin säälittävä tapaus olen. Työ sentään on eli on omaa palkkatuloa. Nyt tsempatkaa mua, mistä saisin sitä kipinää. Uskallanko lähteä vaikkapa viikonloppureissulle omin päin (mies varmaan mököttää jos lähden, on aina epäluuloinen). En jaksaisi sitä syyllistämistä,m utta toisaalta tukehdun kohta tänne kotiin. Neuvoja!!
Kommentit (4)
Mikä sinua kiinnostaisi?
ryhmäihminen eli en oikein viihdy ihmisjoukoissa ja täällä ei ole oikein tarjontaakaan, pieni paikkakunta, ap
onhan niitä sellaisiakin. Jotain, mitä voi tehdä yksin ja vaikka kotona, jos tarjontaa ei lähistöllä ole?
Ja jos luulet, että tykkäät matkustella yksin, niin matkustele ihmeessä. Itse käyn nykyään kerran vuodessa matkoilla entisen opiskelukaverin kanssa, jolla myös lapset kasvaneet ja joka kaipaa välillä omaa aikaa. Kaksi kertaa on ehditty reissussa käydä ja kivaa ollut kummallakin kerralla, ja tuollainen pitkä viikonloppu reissu riittää ainakin minulle ihan hyvin.
Voisin kertoa vähän omista, uusista harrastuksistani (eli niistä, jotka aloitin kun lapsi ei enää tarvinnut minua kotona jatkuvasti). Minäkään en viihdy väkijoukoissa enkä kaipaa uusia ystäviä, viihdyn yksin ja viihdyn kotona, mutta aina välillä kaipaan myös muita ihmisiä ympärilleni, vähäksi aikaa. Olen nyt kolmisen vuotta käynyt kuntosalilla (lähinnä jumpissa), ja on ollut oikein kivaa paitsi kuntoilla, niin vaihtaa välillä muutama sana ihmisten kanssa (esim. infrapunasaunassa käydessä tulee joskus juteltua enemmänkin, ja jos en välitä jutella, niin en mene saunaan ollenkaan). Ja vaikka en aiemmin ole niin välittänyt kuntoilusta, niin nykyään tykkään todella paljon käydä jumpissa ja olen alkanut myös lenkkeillä, mitä en aiemmin olisi ikinä itsestäni uskonut. Ja kuntoilun myötä olen alkanut syödä terveellisesti ja voin paremmin kuin koskaan, on todella hyvä ja energinen olo. Enkä siis ole mikään himokuntoilija, käyn paljon myös ihan venyttelyssä yms. rauhallisessa jumpassa, jossa ei edes tule hiki, tulee vaan hyvä olo.
Toinen paikka, missä viihdyn hyvin, on kirjasto. Tykkään selailla siellä kirjoja ja miettiä, mitä lainaisin, saatan viettää siellä tunnin tai parikin kirjoja selaillen ja lueskellen. Ja sieltä saa myös vuokrattua leffoja ja tv-sarjoja, sellaisiakin, mitä ei videovuokraamoista löydy. Leffojen katselukin on nimittäin minusta nykyään todella kivaa, ehkä siksi etten moneen vuoteen telkkaria katsellut ollenkaan, kun en kuitenkaan olisi saanut rauhassa siihen keskittyä. Pienet on siis ilot nykyään, mutta mitäpä siitä, pääasia on, että on kiva olla.
Yritä sinäkin löytää ne elämän pienet ilot, niin löydät myös uuden elämän =)
Tekstisis perusteella vaikutat olevan kiva ihminen, sinut itsensä kanssa. Tuo reissaaminen voisi olla se mun juttu. Kirjastossa käyn jo nyt ja lenkkeilen,m utta voisin kyllä aloittaa terveellisemmän elämän, kilojakin on liikaa. Miksei voisi tosiaan reissata yksin tai onhan mulla teinejä, jotka lähtisi matkaseuraksi, näin taidankin tehdä. Kiitos vielä kerran, ap!
Mikä sinua kiinnostaisi?