Lapsi täynnä punaisia pilkkuja ja kutisee.
6v poika saanut vesirokkorokotuksen ja nyt eskarissa riehuu vesirokkoa, eli poikahan on voinut saada tartunnan lievänä rokotteesta huolimatta, mutta mistä tiedän onko se vesirokkoa vai jotain muuta? Miten helposti tarttuu, jokatapauksessako vai vain kosketuksessa?
Kommentit (9)
en ymmärrä, miksi ihmiset rokotuttaa lapsiaan vesirokkorokotteella, koska se ei käytännössä anna läheskään 100 % suojaa. Tietämistäni rokoteuista lapsista melkein 50% on sairastanut vesirokon sitten kuitenkin. Eli rahaa menee rokotteeseen, joka ei anna välttämättä suojaa.
Ap, lapsen rokko voi olla joku toinenkin. Onko teilläpäin ollut nyt tulirokkoa? Jos ei tule vesikelloja, kuten vesirokossa tulee, on joku muu.
tehoa, mutta me saatiin muunlaista infoa. Ei ole ainakaan vielä vesikelloja, näpyt ilmestyivät ihan vasta. Ensin poika sanoi, että kutittaa ja ihan kun olisi hyttyset pistäneet ja siltä näyttääkin. Ei ole muita rokkoja tietääkseni liikkeellä.
Toisekseen, mun 7v &2v lapset on molemmat saaneet rokotuksen ilmaiseksi. Ensimmäinen sai rokotetutkimuksen kautta.
Mä ainakin halusin heille rokotteet ihan siksi, että vesirokko aikuisiällä voi olla vaarallinen ja jos sattuu olemaan raskaana, se voi olla vaarallinen myös sikiölle. Vesirokosta myöhemmällä iällä voi myös jäädä ikuiset arvet.
Mun lapsilla näyttää rokotteet tehonneen hyvin. Ovat leikkineet juuri rokkoa sairastaneiden kanssa ja tarhassaan muilla ollut vesirokkoa. Kumpaankaan ei ole tarttunut edes lievänä.
en ymmärrä, miksi ihmiset rokotuttaa lapsiaan vesirokkorokotteella, koska se ei käytännössä anna läheskään 100 % suojaa. Tietämistäni rokoteuista lapsista melkein 50% on sairastanut vesirokon sitten kuitenkin. Eli rahaa menee rokotteeseen, joka ei anna välttämättä suojaa.
Ap, lapsen rokko voi olla joku toinenkin. Onko teilläpäin ollut nyt tulirokkoa? Jos ei tule vesikelloja, kuten vesirokossa tulee, on joku muu.
kutiavaa ihottumaa joka kesti yhden vuorokauden. Meni sitten itekseen ohi. Ei ollut ainakaan vesirokkoa.
Toisekseen, mun 7v &2v lapset on molemmat saaneet rokotuksen ilmaiseksi. Ensimmäinen sai rokotetutkimuksen kautta.
Mä ainakin halusin heille rokotteet ihan siksi, että vesirokko aikuisiällä voi olla vaarallinen ja jos sattuu olemaan raskaana, se voi olla vaarallinen myös sikiölle. Vesirokosta myöhemmällä iällä voi myös jäädä ikuiset arvet.
Mun lapsilla näyttää rokotteet tehonneen hyvin. Ovat leikkineet juuri rokkoa sairastaneiden kanssa ja tarhassaan muilla ollut vesirokkoa. Kumpaankaan ei ole tarttunut edes lievänä.
teini-iässä jos ei ole sairastunut vesirokkoon.
Meillä esikoinen sai tuon rokotteen rokotetutkimuksen kautta. Se viikko oli ihan helvetillinen. Poika sai 40 asteen kuumeen ja kroppa oli piukassa kutisevia näppyjä. Ei kait muuten mitään mutta kahta vuotta myöhemmin hän sairasti vesorokon uudelleen.
Kuopukselle tuota rokotetta ei anneta. Jos ei ole sairastanut sitä teini-ikään mennessä niin sitten voidaan harkita.
suoja on ollut 100%, vaikka aikoinaan tarhassa on riehunnut epidemia, niin meidän pojat eivät rokkoa ole sairastaneet.
Nyt pojat on 8v. ja 10v.
Vesirokkohan alkaa punaisilla täplillä joista nousee vesikelloja.
Jos punaiset ja kutiavat paukamat ovat koholla, niin epäilisin kyllä allergiaa.
Kokeile vielä raapaista lasta kevyesti. Jos raapaisukohtaan nousee paukama niin kyse on urtikariasta joka voi olla allergian aiheuttama.
Jos epäilet allergiaa niin ota yhteys päivystyseen saadaksesi toimintaohjeet. Koko kropan reaktio on aika raju ja vaatii ehkä hoitoa.
Nyt on ollut paljon liikkeellä enterorokkoa jossa oireena punaiset, kutiavat/kipeät pilkut käsissä, jalkaterissä, peffassa, suussa/suun ympärillä.
Meillä sairastettiin enterorokko juuri n. 6 viikkoa sitten.
Keväällä oli vesirokkoa mutta se huomattiin kyllä ensimmäisistä vesirakkuloista, punaisia pilkkuja ei ollut alussakaan tai sitten emme vain niitä huomanneet.
Suurin osa tuntemistanu rokotetuista on saanut tartunnan. Tarttuu todella helposti, ei vaadi kosketusta.