Onko mitään pahaa, jos ottaa viikottain joko perjantai tai lauantai iltana kännit?

Vierailija

Koko muu viikko täysin raittiina. Emännän kanssa tiukka neuvottelu. Raskastyö ja kova tressi. Helpottaa edes yhtenä iltana viikossa. Seuraavana päivänä ei yleensä krapulaa.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Lentäs ukko äkkiä pellolle, jos noin alkas ryypätä.

Alkoholi on huono stressin laukaisija, sillä pikällä aikavälillä se vain lisää stressiä. Miten olisi liikunta, elokuvissakäynti, ulkona syöminen "emännän" kanssa, tai vaikkapa vain perinteinen kotisohvalla löhöily toisen kainalossa?

Meillä harrastetaan myös pelien pelaamista (alfabet jne) ja valokuvien liimaamista kansioon iltaisin mukavana yhteisenä ajanvietteenä.

Raskas työ on tekosyy juoda. Juomiselle löytyy aina "hyvä syy", vaikka ryyppääminen ei ole koskaan kovin fiksua.

Yllätäpäs emäntäsi, ja keksi mukavaa yhteistä juttua teille selvin päin. Jos hän on joutunut tähän saakka vastentahtoisesti sietämään viikonloppujuomistasi, voin luvata, että hän *hehkuu* onnesta seuraavaan viikonloppuun saakka :)

Vierailija

Sitten se vasta paha on jos ei omat rahat riitä siihen juomiseen ja muut joutuu kärsimään siitä ihan miten on kaikissa muissakin asioissa, pahempana silti pidän sitä vallitsevaa nykyilmiötä mikä täällä on kirjoittelijoilla että pitää joka ilta vetää 4-8 0,5l. siideriä lasten nukahdettua.

Vierailija

Lainaus:

Onko mitään pahaa, jos ottaa viikottain joko perjantai tai lauantai iltana kännit?Koko muu viikko täysin raittiina. Emännän kanssa tiukka neuvottelu. Raskastyö ja kova tressi. Helpottaa edes yhtenä iltana viikossa. Seuraavana päivänä ei yleensä krapulaa.

kertoo siitä, että et osaa rentoutu mitenkään muuten. Elämästäsi taitaa puuttua mielekäs sisältö, jos känni on ainoa asia, minkä koet itsellesi jopa pakolliseksi viikottaiseksi rantoutumistavaksi.

Minä huolehtuisin, jos huomaisin itsessäni tuollaisia "oireita". Eikä parisuhdekaan oikein voi kukoistaa, jos viikot painat kovaa duunia ja viikonlopun ryyppäät. Missä välissä vietät aikaa naisesi kanssa?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Onko mitään pahaa, jos ottaa viikottain joko perjantai tai lauantai iltana kännit?Koko muu viikko täysin raittiina. Emännän kanssa tiukka neuvottelu. Raskastyö ja kova tressi. Helpottaa edes yhtenä iltana viikossa. Seuraavana päivänä ei yleensä krapulaa.

kertoo siitä, että et osaa rentoutu mitenkään muuten. Elämästäsi taitaa puuttua mielekäs sisältö, jos känni on ainoa asia, minkä koet itsellesi jopa pakolliseksi viikottaiseksi rantoutumistavaksi.

Minä huolehtuisin, jos huomaisin itsessäni tuollaisia "oireita". Eikä parisuhdekaan oikein voi kukoistaa, jos viikot painat kovaa duunia ja viikonlopun ryyppäät. Missä välissä vietät aikaa naisesi kanssa?

on pakko päästä salille 3-4kertaa viikossa, siis ihan joka viikko vaikka lapsille ei olisi hoitajaa? Sekin kertoo että elämässä eoi ole mitään mielekästä kun on pakko päästä lapsista eroon ja salille löntystään juoksumatolle ja istumaan buffettipöytään.

Vierailija

On se vaan paha juttu tuo juominen. Itse olen kuules just tänä syksynä menettänyt mieheni juuri tuo juomisen takia...

Ja tuolla selityksellähän se meilläkin alkoi, ihan vaan stressin lievittämisesksi rankan työviikon jälkeen. Mutta siitä se alkoi sit pikku hiljaa vuosien varrella lipsua lähes joka iltaiseksi tissutteluksi ja viikonlopuisin sitten vedettiin viinaa ihan aamusta iltaan. Ei siinä paljoa aikaa jää lapsille saati sitten vaimolle.

Nyt mieheni kuoltua äkillisesti vasta tajuan kuinka vakavasta ongelmasta oikeasti oli kyse. Tehkää siis jotain kun teillä on vielä tehtävissä...:(

Vierailija

Lainaus:

On se vaan paha juttu tuo juominen. Itse olen kuules just tänä syksynä menettänyt mieheni juuri tuo juomisen takia...

Ja tuolla selityksellähän se meilläkin alkoi, ihan vaan stressin lievittämisesksi rankan työviikon jälkeen. Mutta siitä se alkoi sit pikku hiljaa vuosien varrella lipsua lähes joka iltaiseksi tissutteluksi ja viikonlopuisin sitten vedettiin viinaa ihan aamusta iltaan. Ei siinä paljoa aikaa jää lapsille saati sitten vaimolle.

Nyt mieheni kuoltua äkillisesti vasta tajuan kuinka vakavasta ongelmasta oikeasti oli kyse. Tehkää siis jotain kun teillä on vielä tehtävissä...:(

rauha hänelle ja hänen muistoilleen mutta ei se sitä tarkoita että tissuttelu olisi muille ongelma.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

on pakko päästä salille 3-4kertaa viikossa, siis ihan joka viikko vaikka lapsille ei olisi hoitajaa? Sekin kertoo että elämässä eoi ole mitään mielekästä kun on pakko päästä lapsista eroon ja salille löntystään juoksumatolle ja istumaan buffettipöytään.

Mutta muuten en vertaisi liikunnan harrastamista ja kännäämistä keskenään.

Liikunta tutkitusta nostaa mielialaa ja purkaa stressiä. Lisäksi se on terveydelle eduksi. Pieni määrä alkoholia voi laskea stressiä, mutta kännit (eli suuri määrä alkoholia) pitkässä juoksussa vain nostaa stressitasoja. Ja se on terveydelle haitallista.

Vierailija

Itse nollaan tilanteen aina perjantaisin, onneksi vaimo ei ole mikään av:n nalkuttaja pyhimys. Häntä ei haittaa moinen pätkän vertaa.

Hieman tässä päätä kivistää aamusta, tosin vaan hieman. Mutta se ei menoa tältä päivältä haittaa.

Vierailija

tissuttelu on terveydelle haitallisempaa kuin viikonloppujuominen. Johtunee siitä, että tissuttelusta jää koukkuun ja elimistö vaatii aina sitä rentouttavaa viinilasillista, joka muuttuu kahdeksi jne.

Mulle kävi just niin, mutta antabuksen avulla olen saanut lopetettua alkoholin käytön kokonaan.

Vierailija

Henkinen suorituskyky heikkenee. Muutoksia esiintyy aluksi vain alkoholin käytön yhteydessä, mutta myöhemmin ne voivat jäädä pysyviksi. Usein todetaan heikentymistä muistissa, aloitteellisuudessa, päättelykyvyssä ja motoriikassa. Juomisen lopettaminen parantaa olennaisesti suorituskykyä. Mutta jos muutokset ovat isoja, täydellistä palautumista ei enää tapahdu.

Kouristusalttius lisääntyy. Kun veren alkoholi on laskenut nollaan runsaan juomisen jälkeen, kouristusalttius lisääntyy pariksi vuorokaudeksi. Kyse on äkillisistä tajuttomuus-kouristuskohtauksista, joihin voi liittyä kieleen puremista ja virtsan päästämistä. Kouristustaipumusta ei esiinny kaikilla. Vieroituskouristuksiin ei tarvita jatkuvaa epilepsialääkitystä. Voimakas vieroitustila edellyttää väliaikaista lääkehoitoa, jolla kouristuksia voidaan ehkäistä.

Pikkuaivojen toiminta vaurioituu. Pikkuaivot säätelevät liikkeiden koordinaatiota ja tasapainoa. Alkoholi aiheuttaa niissä solumassan vähenemistä. Lopulta seuraa tilanne, jossa tasapainoa on vaikea säilyttää hämärässä ja ilman näköaistin apua. Portaissa, kapeilla käytävillä ja ihmisvilinässä liikkuminen vaikeutuu. Käsien yhteistoiminta ja puhelihasten toimintakin voivat joskus vaikeutua. Kun tällainen tilanne on päässyt syntymään, siihen ei ole hoitokeinoa.

Aivovaurion vaara kasvaa etenkin nuorilla. Vahva humalatila laskee etenkin nuorilla veren sokeria. Kun veren sokeri laskee liian alas, aivojen energiansaanti tyrehtyy. Seurauksena on aivovaurio.

Vierailija

Kai tuollaiselle alkoholistityypille on olemassa joku nimitys. Kun seuraavana päivänä ei tule krapula, se on jo merkki "hyvistä" alkoholistin ominaisuuksista. Silloinhan voi ottaa reippaamminkin ilman seurauksia.

Mutta omapa on valintasi. On täysin samantekevää, väitätkö sinä että "kyllä minä voisin olla juomatta JOS haluaisin, mutta kun..." vai tunnustaisitko olevasi alkoholisti, eli siitä riippuvainen. Tosin jälkimmäisessä tapauksessa olisi vielä toiveita toipumisesta.

Mitä pahaa alkoholismissa yleensä on?

Voi olla, että vielä ei tuossa iässä ole haittoja ilmennyt, mutta muutamien vuosien tai ainakin vuosikymmenten kuluessa järkesi hidasstuu, käytöksesi muuttuu, rahasi käytät mieluummin viinaan kuin vaikka vaatteisiin, terveytesi reistaa... Haittalista on pitkä ja loputon.

Vierailija

terveydelle että ihmissuhteille.

kokeile mennä vaikka liikkumaan kännien sijaan tai harrastat jotain lasten kanssa (jos niitä on) tai ihan mitä muuta vain.

Itse en ymmärä kännäilyä, kun en ole koskaan kännejä juonut vaikka yli 40v olen jo. ;-D Kyllä elämästä voi nauttia ilman viinaa ja känniä.

Vierailija

jos sun känni ei aiheuta perheelle haittaa, siis lähinnä ettet muutu kiukkuseksi tms, ja tosiaan jos kuitenkin seuraavana päivänä pystyt osallistumaan perheen touhuihin.

On toi parempi keino purkaa stressiä kun se et vaan kärvistelis ja stressaantuis lisää.. Siinä vaarana jo sit "sekoominen".

Läheltä olen nähnyt sellasen tapauksen jossa henkilö sairastui psyykkisesti kun ei löytänyt mitään keinoa purkaa stressiään..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat