Minua ei häiritse karppaajat, vegetaristit tai tms. Sen sijaan minua häiritsee
ihmiset, jotka valittavat, että pihvi on raakaa, vaikka se on paistettu juuri oikein.
Siinäpä se.
Kommentit (12)
Mutta kun sitä pihviä voi paistaa oikein eri tavalla makumieltymyksestä riippuen.
naudan sisäfilepihviä? Onko se koskaan ollut paistettu läpikypsäksi?
ap
naudan sisäfilepihviä? Onko se koskaan ollut paistettu läpikypsäksi?
ap
siksihän siellä hienossa ravintolassa, missä säkin käyt, kysytää millainen pihvi pitää olla.
siinähän ärsyynnyt!
minä nääs haluan pihvini täysin kypsänä.
Söisivät mieluummin perunaa ne, jotka eivät ymmärrä raavaan päälle.
niin tottahan silloin valitan raakana eteeni tuodusta pihvistä. Ei sitä ole vaikea paistaa kypsäksi asti.
Voi sitä myötähäpeän määrää, jos ravintolassa joku omasta pöytäseurueesta lähettää ylikypsän kengänpohjaksi paistetun pihvinsä takaisin keittiöön, koska se on hänen mielestään liian raaka...
Mutta kyllä mua karppaajatkin ärsyttää. Poikkeuksetta ylipainoisia ja vessaan ei heidän jälkeensä voi mennä.
Vegetaristeja kohtaan minullakaan ei ole negatiivisia tuntemuksia. Kaikki tuntemani kasvissyöjät ovat kulinaristeja, eivätkä suhtaudu syömisiinsä aggressiivisella raivolla (vrt. karppaajat).
naudan sisäfilepihviä? Onko se koskaan ollut paistettu läpikypsäksi? ap
Raw, very rare, rare, medium rare, medium, medium well done, well done, overcook.
Siinäpä erilaisia pihvien kypsyysasteita.
siksihän siellä hienossa ravintolassa, missä säkin käyt, kysytää millainen pihvi pitää olla.
millaisena pihvin haluaa, vaan on ihan selvää, että se tulee oikeaoppisesti paistettuna.
ap
millaisena pihvin haluaa, vaan on ihan selvää, että se tulee oikeaoppisesti paistettuna. ap
lopeta jo turhan jankkaaminen.
t. keittiöpäällikkö
Hienossa ravintolassa ei kysytä, millaisena pihvin haluaa, vaan on ihan selvää, että se tulee oikeaoppisesti paistettuna. ap
ja vielä selvennyksenä, että Manhattan Steak House ei ole hieno ravintola. Käypäs keittiöpäällikkö ja muut käristetyn lihan ystävät joskus oikeasti hienossa ravintolassa ja huomaatte, että kukaan ei kysy teiltä pihvin kypsyydestä yhtään mitään.
8
ravintolasta. Kyllä ne kysyy joskus, tosin käyn vain lounasravintoloissa. Jos eivät, tulee joku hieman mediumista kypsän puolelle vedetty pihvi, joka onkin mieleeni.
Telkkarikokit vetää aika usein tuon mediumiksi jättämisen överiksi ja liha on ihan raakaa.
Perinteinen suomalainen sisäfilepihvi tietenkin paistetaan alta kunees pinta on harmaa ja sitten vielä päältä ruskeaksi. Tämä on todella läpikypsä pihvi, joka sekin ihan syötävää. Jokaiselle sitä mitä haluaa.