Olen neuvolan th -kysy täällä mitä et oikeasti uskalla?
Neuvolapalveluista, lapsista, imetyksestä.
Vastaa n. 15min. :)
Kommentit (22)
esim toiset saa vain poikia ja toiset tyttöjä.
vai haetko vastauksia tietosanakirjasta.
perhepäivähoitoa tai että hankkisitte kotiin yhteisen hoitajan jonkun toisen tutun perheen kanssa? Onko osa-aikainen työ mahdottomuus?
sairaanhoitajalta mieluummin kysyisin, vaikka onkin alemmin koulutettu.
esim toiset saa vain poikia ja toiset tyttöjä.
yleensä lapsia on suomalaisissa perheissä vain 2-3kpl ja on silkkaa sattumaa kaiketi, jos ovat samaa sukupuolta. Toki on perheitä joissa on 9kpl samaa sukupuolta olevia lapsia.
Olen kuullut myös, että naisen emättimen ph-tasapaino vaikuttaisi siihen, että esim. toiset siittiöt selviäisivät hengissä.
Eipä kait näitä tutkimuksia ole kovin tieteellisesti vahvistettu.
sairaanhoitajalta mieluummin kysyisin, vaikka onkin alemmin koulutettu.
ja minulla on pitkä kokemus sairaanhoitajana myös,
mutta nykyisin työssä neuvolassa. :)
lapsen isän henkilöllisyyttä?
Voin kysyä, että onko lapsi isänsä kanssa yhteydessä minkä verran, jos kysymyksessä yh.
pikkulasten rokotecoktaileista? Minua se kauhistuttaa!!
Aikanani en antanut tuhkarokko/kolmoisrokotetta ja lapseni sairastivat sen tyylikkäästi kuten vesirokonkin! Vanhempi kouluterveydenhoitaja arvosti sitä kovasti.
ajattele. Pyrin kuitenkin antamaan asiallisesti tietoa terveellisestä ravitsemuksesta, raskausdiabeteksen välttämiseltä ja painon noususta. En koskaan puhu ilkeästi, vaan yleisellä tasolla.
käytännön esityksessä jos ei osaa imettää ja haluaa kokeilla sinun tekevän sitä hänen vauvalle?
pikkulasten rokotecoktaileista? Minua se kauhistuttaa!!
Aikanani en antanut tuhkarokko/kolmoisrokotetta ja lapseni sairastivat sen tyylikkäästi kuten vesirokonkin! Vanhempi kouluterveydenhoitaja arvosti sitä kovasti.
on mielestäni turvallinen, eikä siitä ole tullut enempää sivuvaikutuksia, kuin aiemmistakaan. Rokottamattomuus on perheen oma valinta.
käytännön esityksessä jos ei osaa imettää ja haluaa kokeilla sinun tekevän sitä hänen vauvalle?
mutta omat kaksi olen imettänyt aikanaan. :)
Nukella näytämme perhevalmennuksessa, kuvilla voin havainnollistaa imuotetta.
Sairaanhoitaja ei kyllä ole alennun koulutettu kuin terveydenhoitaja
Sairaanhoitaja ei kyllä ole alennun koulutettu kuin terveydenhoitaja
kanssa enkä hyväksynyt aikoinaan esim. 4-tunnin syöttövälejä tai lihan antamista 3kk ikäisille tai sitä että pelkkää rintaa ei saisi antaa 6 kk ajan. Niin silti pidän hyvänä tätä neuvolasysteemiä ja vertaan asiaa siihen entäs jos neuvola toimintaa ei olisikaan??? Monet äidit olisivat ihan hakusessa!
Nythän te muuten itsekin suosittelette 6 kk täysimetystä ja olette luopuneet 4t syöttöväleistä. Täytyy sanoa, että tämä toinen suuntaus oli siis....:)
1 vuosi lisää opintoja shn päälle
kanssa enkä hyväksynyt aikoinaan esim. 4-tunnin syöttövälejä tai lihan antamista 3kk ikäisille tai sitä että pelkkää rintaa ei saisi antaa 6 kk ajan. Niin silti pidän hyvänä tätä neuvolasysteemiä ja vertaan asiaa siihen entäs jos neuvola toimintaa ei olisikaan??? Monet äidit olisivat ihan hakusessa!
Nythän te muuten itsekin suosittelette 6 kk täysimetystä ja olette luopuneet 4t syöttöväleistä. Täytyy sanoa, että tämä toinen suuntaus oli siis....:)
mut mulla ei oo rahaa olla kotona. oon ihan loppu kahden lapsen äiti. rakastan lapsian yli kaiken.
miten toi pieni pärjää ilman äitiä yli 8h päivät?