Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkähintasiin laseihin sossu antaa maksusitoumuksen? Kehykset 699€ Versace olis kivat.

Vierailija
21.10.2011 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite just hain tukea soskulta laseihin. Kehyksistä maksaa 100 euroo ja linssit kokonaan. Onneks nyt on hyvät tarjoukset kehyksistä niin sai ihan kunnolliset merkkikehykset, ei tarvinnut tyytyä sellaisiin mistä ei tykkää.

Vierailija
2/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja halvin tarjous linsseistä siihen päälle. Omani maksoivat 80e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en saanut yht 120e, vaikka paha hajataitto, ja tulotkin olivat alle 400, ja siis jatkuvan tt-tuen varassa olin.

Vierailija
4/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvimmat kehykset mitä löysin, makso 75€.

Vierailija
5/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tarkoitus on kalastella tänne paheksuvia viestejä tyyliin "kyllä köyhän on oltava kiitollinen Tiimari-laseista, jotka sossu jalomielisesti myöntää". Ja ainahan löytyy ihmisiä, joiden mielestä on järkyttävää, jos joku saa silmälaseihin rahaa yhteiskunnalta, ja vielä järkyttävämpää, jos hän saa itse valita haluamansa kehykset.

Kaverini aikoinaan joutui ostamaan kalliit linssit itse. Sossu olisi kyllä antanut rahaa linsseihin, mutta olisi tosiaan kustantanut vain halvimmat - ja se olisi tarkoittanut paksuja pullonpohjalaseja. (Ja ei - silmälasit eivät ole ainoastaan sitä varten, että niillä näkee. Ne myös vaikuttavat ihmisen ulkonäköön ja olemukseen ja sitä kautta aika moneen asiaan elämässä.)

Vierailija
6/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei riitä optikon arvio, pitää olla lääkärin määräämät ja lääkäri maksaa ennen kelakorvausta 85€+ toimituskulut.

Vierailija
7/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pakko ottaa halvimmat, vai saako sossulta rahan halvimpien mukaan?

En ole vielä käyttänyt toimeentulotukea, vaikka siihe juuri ja juuri olisin oikeutettu. Mutta lasit olisi vähitellen pakko saada, huonommassa silmässä näkö -3.25.

Mutta mietin juuri tuota hinta-asiaa.... Kun linssien vahvuudet olisivat hyvin erit, niin kaipaisin kovasti ohennusta tuohon vahvempaa korjausta vaativaan silmään etteivät olisi ihan eripariset. Ja paremmassa silmässä tarvitaan hajataiton korjaus...

Siis täytyisikö otta halvimmat kehykset (ei ongelma) halvimmilla peruslinseillä (ongelma)?

Vierailija
8/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvimmat kehykset mitä löysin, makso 75€.

tuolloinkin oli paljon kehyksiä 20e, tosin mulle nikkeliallergikkona ei käyneet useimmat. Mutta joku olisi silti löytynyt tuohon 120 pakettihintaan puolenkymmentä vuotta sitten.

Silloinhan niitä laseja ei mainostettu 5 eurolla, kuten nykyään.

Mutta saako 5 eurolla hajataittolinssit, vai ovatko ne erikoislinssejä?

Vierailija
9/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasit saa myös korottomalla osamaksukaupalla.

Vierailija
10/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversilla on about 10 kpl karseita kehyksiä hintaan 59e. Niistä oli valittava. Instrulla on se sossulasihylly ja tavara sen mukaista. Ostin omaan laskuun piilarit samalla, jos joudun menemään ihmisten ilmoille, kustansi 15e. Mitään hienoa tai tyylikästä ei saa ja kahdesta liikkestä haettava tarjous kirjallisena ja toimitettava sossuun ja sen halvamman maksusitoumuksella sitten saa. Näin Turussa.

Vierailija
11/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasit saa myös korottomalla osamaksukaupalla.

Ja opintojen alkaessa tajusin olevani lepakko.

Vierailija
12/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä käyttänyt toimeentulotukea, vaikka siihe juuri ja juuri olisin oikeutettu. Mutta lasit olisi vähitellen pakko saada, huonommassa silmässä näkö -3.25.

Mutta mietin juuri tuota hinta-asiaa.... Kun linssien vahvuudet olisivat hyvin erit, niin kaipaisin kovasti ohennusta tuohon vahvempaa korjausta vaativaan silmään etteivät olisi ihan eripariset. Ja paremmassa silmässä tarvitaan hajataiton korjaus...

Siis täytyisikö otta halvimmat kehykset (ei ongelma) halvimmilla peruslinseillä (ongelma)?

sanoa, kun tosiaan voivat harkita ja olla myöntämättä ollenkaan.

Mutkin lääkäri lähetti sinne optikolle päänsäryn vuoksi, ja sieltä kirjoitettiin sossuun joku suositus, että ehdottomasti pitäisi korjata, mutta ei vaan saanut.

t.4

Vierailija
13/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, kun tosiaan voivat harkita ja olla myöntämättä ollenkaan.

Mutkin lääkäri lähetti sinne optikolle päänsäryn vuoksi, ja sieltä kirjoitettiin sossuun joku suositus, että ehdottomasti pitäisi korjata, mutta ei vaan saanut.

t.4

Ja tämä näkö on alkanut muodostua todelliseksi ongelmaksi opinnoissa. Tosi harmi jos vetävät sellaista linjaa ettei edes itse saisi maksaa sitä ylimenevää osaa. Koska peruslinssit ei riitä vaan tuo hajataitto on oltava.

Minullekin optikko muuten sanoi, että pilaan silmäni kun en käytä näönkorjausta (johtuen ilmeisesti silmien eriparisuudesta?). Mutta silmälääkärillä ei ole ollut varaa käydä.

Taitaa jäädä lasit hankkimatta.

Vierailija
14/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi jo tehdä valituksen eteenpäin. Ei sosiaalityöntekijän koulutus todellakaan riitä arvioimaan, onko silmälääkärin lausunto oikea! Eikä sossun pätevyys todellakaan riitä kumoamaan LÄÄKÄRIN määräämiä asioita, oli ne sitten lääkkeitä tai näön korjausta.

Vierailija
15/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulta olevat kierrätyskekkoslasit?

Vierailija
16/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ kehyksiin ja 100€ linsseihin. Loput kustanin itse, söinkin sit näkkäriä ja kaurapuuroa pitkään. Mut pakko oli olla kunnon lasit et kehtas mennä työhaastattluihin.

Vierailija
17/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksien hinnalla. Jo hintaluokassa 75€ löytyy asiallista kamaa, ei oo iso homma maksaa puolenvuoden aikana 12€/kk.

Vierailija
18/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instrusta ja maksaa Kekkoskehyksistä 300€. Kaiva mummon vanhat lasit esiin ja olet muodikas.

Vierailija
19/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos säästetty. Sama työttömällä, älä osta kessua, osta lasit.

Vierailija
20/24 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä (iso pk-seudun kunta) hinnat on pääosin n. 70 euroa ja ihan vaan peruslinssit ja peruskehykset myönnetään. Jos haluaa paremmat/jotain erikoisuuksia, asiakas saa maksaa itse.

Silmälääkärikulut sossu korvaa vakituisilta toimeentulotukiasiakkailta, jos ne ovat perusterveydenhuollon puolelta syntyneet (ei yksityistä) tai jos sossu on itse velvoittanut asiakasta käymään silmälääkärissä esim. näönmuutoksen todistamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi