Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko opettaa lapsenne tervehtimään?!

Vierailija
21.10.2011 |

Hyviin tapoihin kuuluu, että lapset osaavat tervehtiä kun näkevät tuttuja kaupoissa, kadulla jne sekä kun tullaan kaverin kotiin!

Tämä kasvatus kuuluu vanhemmille.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa tämä kaikki sivistymättömät.

Vierailija
22/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan että tuttuja tervehditään puolin ja toisin ja milloin kukakin ehtii ensin, mutta ei ole mitään syytä, miksi juuri lapsen kuuluisi tervehtiä aikuista. (ja useimmitenhan se menee jopa niin päin, että lapsi tervehtii, mutta aikuinen ei vaivaudu edes katsomaan päin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli" ei kaikki aikuisetkaan tervehdi lasta" tai "onko sitten parempi jos tervehtii mutta raiskaa nukkuvia". Mitä tekemistä näillä asioilla on tapakasvatuksen kanssa. No ei niin mitään. Olen ylpeä kaikista lapsista jotka tervehtivät. Se tuo jotain kadotettua takaisin elämäämme. Opettakaa lapsianne tervehtimään ja kiittämään. Paras opetus on se että lapset näkevät vanhempiensakin tervehtivän.Jos naapurin setä ja täti eivät tervehdi niin mitä sitten, hehän ovat sitten huonosti kasvatettuja.

Vierailija
24/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa. Näin se vaan menee.

Vierailija
25/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurin osa aikuisista pitää sitä ongelmana.

Lapseni hyvästelee päiväkotikaverinsa lähtiessä, ja nämä möllöttävät suut auki. Lapseni myös tervehtii päiväkotiin tullessa ja taas vain suut auki. VAnhemmat - jos ovat paikalla - naureskelevat lapselleni kuin hän olisi friikki. Sanoipa yksi äiti lapselleen jopa, että onpas hassu poika...

Myös kaupassa lapseni tervehtii aikuisia, joita pitää mielenkiintoisina esim. sellaisia, joilla on pieniä lapsia. Useimmat aikuiset eivät vastaa takaisin ja pitävät kiusallisena lapseni puhumisyrityksiä. Minua on alkanut tympiä se, että minä olen se kieltäjä, joka suhisee lapselleni, että ei saa, vaikka siinä pitäisi olla ihan tervepäinen aikuinen lapseni edessä, ja mielestäni hänen tehtävänsä olisi lapselleni sanoa, että hän ei ole kauppareissuillaan juttutuulella ja että toivoo lapseni juttelevan jollekulle muulle. Miksi sille lapselle ei voi kertoa, että ei halua jutella? Ärsyttää ne hymähtelyt ja hihittelyt, koska eihän lapseni tee mitään väärää. Hän tervehtii ja esittelee itsensä ja kysyy toisten nimiä. Hän on mielestäni kohtelias ja toimii oikein. Miksi siis häntä pitäisi kieltää vain sen takia, kun osa suomalaisista on pystymetsästä vetäistyjä jurrottajia, joiden suupielet nousevat millin vain kerran vuodessa?

Vierailija
26/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on yritetty, mutta silti nämä metsäläiset lampsivat kotiinkin mitään puhumatta, vaikka siellä istuisi joku vieras.

"Mutta kun se oli aivan outo" oli selitys, kun tervehtimisen puutetta tivattiin. Kyllä on opetettu, että tervehditään myös vieraita, kulkukauppiaita, jehovalaisia, mustalaisia... eli ihan ketä vaan, jotka kotiin tulevat.

Vierailija
27/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alta, ainakin noin vertauskuvallisesti. Suomessa on paljin niin junttia perämetsien porukkaa, he elävät vielä mörrimöykyn elämää.

Vierailija
28/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole opetettu.

Vierailija
29/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös puheliaat ja sosiaaliset lapset joita sitten hyssytellään kun aikuiset kulkevat naama nyrjällään jos pieni ottaa kontaktia. Eniten ihmetyttää nämä lasten kanssa liikkuvat jotka kääntää selän ihan tervehdyksellekin. JIPPII mitä esimerkkiä!

Vierailija
30/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena korpikuusen kannon alla siitä yksinkertaisesta syystä, että olin ujo. Ja sama osoite on ollut esikoisellanikin. Välillä asuu jo muuallakin.

Vierailija
31/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alta, ainakin noin vertauskuvallisesti. Suomessa on paljin niin junttia perämetsien porukkaa, he elävät vielä mörrimöykyn elämää.

Vierailija
32/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsinki tuottaa paljon enemmän huonotapaisia kuin korpi.

Vierailija
33/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinä kohtelias. Jotenkin äänen sävy oli pilkallinen ja llapseni meni ihan hämilleen. Hän oli vain normaalisti tervehtinyt, pyytänyt kauniisti ja kiittänyt. Kyseli sitten lapsi multa, mitä hän teki oudosti.

Vierailija
34/38 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes useat vanhemmat eivät tervehdi muita vanhempia päiväkodissa kun tuovat lapsiaan. Ovat varmaan niitä samoja, jotka eivät tervehdi myöskään naapureitaan.

Vierailija
35/38 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puit juuri sanoiksi yhden erittäin tärkeän syyn miksi en ikinä aio palata takaisin Suomeen.

Suomalaiset, ottakaa mallia espanjalaisten käytöstavoista.

Vierailija
36/38 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat adhd-leiman otsaan suomen lomalla. Ovat liian avoimia.

Vierailija
37/38 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen opettanut käytöstavat hänelle.

Siksi hän pärjää joka paikassa. Jopa silloin, kun jää kiinni viritetyllä mopollaa poliiseille. Poliisit kehuivat kundin käytöstä ja antoivat pienimmän mahdollisimman sakon pojan käytöksen takia.

Pistän poikani aina tervehtimään kaikkia ja kaikissa tilanteissa. Hän on saanut vain ja ainoastaan positiivista palautetta. Vaikka vain amispölö nkin.

Vierailija
38/38 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mennyt oppi perille. Itse tervehdin aina vieraampiakin ihmisiä, mikä on tässä tuppukylässä joillekin aivan shokki.

Meillä on käynyt päivittäin jo noin 6 v eräs lasten kaveri, joka ei koskaan oma-aloitteisesti tervehdi. Jos häntä moikkaa, mumisee jotain epäselvää takaisin. Ja ollaan nykyään jo perhetuttujakin ja muu perhe aivan normiporukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän