Osaisko joku ihmismieltä ymmärtävä kertoa, miksi
olen enemmän järkyttynyt tästä kiinalaistytön kohtalosta, kuin kaikista viimeaikaisista katastrofeista yhteensä?
Kommentit (9)
Kys tapauksessa kulminoituu kaikki mahdollinen pahuus ja välinpitämättömyys ja vielä pientä lasta kohtaan.
En ole päässyt tämän asian yli, olen todella ahdistunut. ap
minä en ole tietpisesti katsonut mitään kiinalaistytön juttua, kun se kuulostaa minusta tarpeettomalta kuvotusuutiselta?
tyttölapsia? Saman ikäisiä? Olen usein huomannut että omien lasten ikäisille sattuneet asiat todella osuu hermoon.
että jos itsellä on pieniä lapsia joita haluaa suojella kaikelta pahalta, niin tällainen tapaus osuu siihen kaikista arimpaan paikkaan. Ainahan sitä peilaa asioita oman elämänsä kautta.
tyttölapsia? Saman ikäisiä? Olen usein huomannut että omien lasten ikäisille sattuneet asiat todella osuu hermoon.
Vähän väliä kuulee samankaltaisista tapauksista, että kukaan ei ole auttanut avuntarvitsijaa. Tämä on niistä kyllä kaikista kauhein tapaus. ap
Sulla se oli tämä tapaus.
Että siinä muitten ihmisten välinpitämättömyys kohdistuu yhteen, puolustuskyvyttömään lapseen (jos siis puhumme samasta tapahtumasta). Luonnonkatastrofit järkyttävät monia, sillä niitten vuoksi useat ihmiset joutuvat kärsimään. Sodat ja erilaiset tapaukset, kuten Utoyan ammuskelu ja yksittäiset murhat/pahoinpitelyt yms. järkyttävät, sillä niissäkin monet kärsivät, ja lisäksi semmoisten asioitten takana on oma veli, ihminen.
Luonnonkatastrofit kuitenkin ovat asioita, joille kukaan ei mahda mitään, se on "vain huonoa onnea". Sodat ovat jo kovin arkipäiväisiä, niihin ei juurikaan pysty vaikuttamaan, ja lisäksi ne ovat kovin kaukaisia esim. Suomesta katsottuna. Yleisissä paikoissa tapahtuvat ikävyydet, kuten mainitsemani Utoya, kohdistuvat useisiin sattumanvaraisiin henkilöihin, jotka sattuvat olemaan paikalla. Yhteen ihmiseen kohdistuvissa rikkomuksissa tekojen takana on yksi (tai muutama) _sairas_ ihminen, ja uhri on "vain" kovin epäonninen joutuessaan tämmöisen henkilön kanssa tekemisiin.
Tämä tapaus poikkeaa aiemmista siinä, että uhrina oli yksi pieni lapsi, ja häneen kohdistuva välinpitämättömyys tuli usealta, sattumanvaraiselta ihmiseltä, vaikka jokainen mieltää sen ikäisen täysin avuttomaksi. Tietenkin, jos oma lapsi on samaa ikäluokkaa, on normaalia, että tunnet olosi kahta järkyttyneemmäksi, sillä se luo mahdollisuuden samaan kohtaloon omalle kohdalle.
Ps. En ole asiantuntija.
minä en ole tietpisesti katsonut mitään kiinalaistytön juttua, kun se kuulostaa minusta tarpeettomalta kuvotusuutiselta?