Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei opinahjon opo "suostu" siihen että aherran 9kk opiskelujakson

Vierailija
20.10.2011 |

5kk ajassa niin en voi opiskelemaankaan hakea koska sen jälk mulla loppuis oikeus saada omaehtoisen opiskelun suomaa ansiosidonnaista ja ilman sitä ei kyllä mitenkään tultaisi toimeen:((

Mitä tehdä kun kokee olevansa puun ja kuoren välissä ja näkee pelkkää mustaa, ihan kuin eläisi 24/7 painajaista ilman että herää siitä.

Sain eilen sellaisen ahdistuskohtauksen illalla etten muista koskaan saaneeni, silmäni muurautuivat umpeen itkemisestä.

Kyse siis siitä että en saa näköjään edes sijaisuuksia työelämässä vaikka olen alalle valmistunut ja pian 10v työssäkin ollut koska minulta puuttuu eräs suuntautuminen opiskeluistani.

Vakipaikasta turha haaveillakaan ja nyt sitten tuo etten edes ansiosidonnaisen saantiaikana ehtisi tuota opiskelua hoitaa.

En halua kuolla mutta se on ainoa asia joka toisi helpotuksen, siltä tuntuu ja s eon aivan järkyttävä tunne:´´(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk:ssa? Ei niitä oppitunteja ruveta sinun takiasi muuttelemaan ja osa opinnoista voi olla läsnäolopakollisia.

Kyse ei ole oposta vaan siitä, mitä ko opinnoista on säädetty.

Ammattiaineopettajat ovat aika täyteenbuukattuja eli et voi paljoa odottaa joustoja sieltä esim. tehtävien palautusten jne suhteen.

Vierailija
2/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten taas iskettiin yksi ovi päin naamaa kiinni.

En edes varmaksi tiedä haluaisinko näitä hommia tehdä vielä seur30v joten sekin kaivelee.

Muihin opinahjoihin vois tietty hakea, jos vain tietäis mihin mutta toisaalta tuskinpa pääsisin sisään ja en kyllä pytyiskään esim 2-4v ajan opiskelmaan, ei meidän talous kestäisi sitä mitenkään.

Vakipaikkaa en saa, sijaisuudetkin nyt kiven alla, keikkaa on miten on ja sairastamaan ei keikkaillessa pysty, ei itse eikä lapsi kun sakottavat siitäkin joko niin että on täysin palkatta tai sitten saa peräti 50% palkasta niiltä päiviltä.

Aivan totaalisen musta aukko olo, ei toivonhiventäkään missään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti heillä on velvollisuus vahtia, että tietyt asiat suoritetaan ennen kuin todistus saadaan, mutta joustoa pitäisi aina löytyä. Erityisesti aikuisopiskelijoiden kohdalla. Millaisesta alasta on kysymys?

Itse olen suorittanut yliopistotutkinnon kahdessa vuodessa ja se vaati paljon vääntämistä kurssien suoritusten kanssa, erikoislupien saamiseen tiettyihin harjoitteluihin jo ekana vuonna jne. Kaiken tein kuin muutkin, mutta vain nopeammin. Ei vaan ollut varaa perheellisenä opiskella kuutta vuotta kuten nuorilla...

Vierailija
4/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. vanhusten puolella ja elätät näin perhettänne.

Vierailija
5/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisin koulussa matkoineen klo8.00-16.30

Siihen yhtälöön ei oikein työ mahdu kun on tosiaan nuo lapsetkin.

ap

Vierailija
6/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan vielä työmarkkinatukea ja 200 euroa lisää opsikelusta ansiosidoonaisen jälkeen.

Jos et kuitenkaan töitäkään saisi ?

Eli olisin koulussa matkoineen klo8.00-16.30 Siihen yhtälöön ei oikein työ mahdu kun on tosiaan nuo lapsetkin. ap

Vierailija
7/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joitakin yövuoroja + pitkiä päiviä jotta tienasin sen että pärjäsimme; muuten en olisi voinut opiskella. Juu, oli ihan pirun raskasta mutta joskus on vaan panostettava oman haaveensa eteen. Ja joo, 4 vuotta kesti ihan päiväkouluna, ja niin.. koulumatkaa 2 x 70 km päivässä..

Joten, kyllä sä pystyt siihen jos todella haluat! Tsemppiä!

Vierailija
8/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan vielä työmarkkinatukea ja 200 euroa lisää opsikelusta ansiosidoonaisen jälkeen.

Jos et kuitenkaan töitäkään saisi ?

Eli olisin koulussa matkoineen klo8.00-16.30 Siihen yhtälöön ei oikein työ mahdu kun on tosiaan nuo lapsetkin. ap

Vierailija
10/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko asiaa pitänyt miettiä hieman aiemmin?

Lisäksi useat muutkin perheelliset opiskevat ja hankkivat tarvittavaa lisätienistiä iltaisin ja viikonloppuisin. Tarpeen mukaan myös budjettia pitää tiukentaa, ottaa opintolainaa ja pärjätä vähemmällä.

Vierailija
11/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatillista tutkintoa nyt ja kertoo, että mitään ei voi tenttiä, koska kaikki opetus on niin käytännöllistä. Tutkinto tuottaa käytännöllistä ammatillista osaamista. Eli ei jousta yhtään.

Ja on aika turha ottaa yliopisto-opinnot tähän esimerkiksi, se kun on teoreettista ja voi tenttiä melkein kaiken.

Ap ei kertonut, minkälaisesta tutkinnosta on kyse. (Ilmeisesti jostain ammatillisesta, kun oli näin joustamatonta.) Sitä nyt ihmettelen, kun nykyään on muitakin opiskelutapoja: osaamisen osoittaminen näyttökokein ja oppisopimuskoulutus, onko ap selvittänyt, että mitään noista ei ole hänen opiskelemallaan alalla?

Vierailija
12/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatillista tutkintoa nyt ja kertoo, että mitään ei voi tenttiä, koska kaikki opetus on niin käytännöllistä. Tutkinto tuottaa käytännöllistä ammatillista osaamista. Eli ei jousta yhtään. Ja on aika turha ottaa yliopisto-opinnot tähän esimerkiksi, se kun on teoreettista ja voi tenttiä melkein kaiken. Ap ei kertonut, minkälaisesta tutkinnosta on kyse. (Ilmeisesti jostain ammatillisesta, kun oli näin joustamatonta.) Sitä nyt ihmettelen, kun nykyään on muitakin opiskelutapoja: osaamisen osoittaminen näyttökokein ja oppisopimuskoulutus, onko ap selvittänyt, että mitään noista ei ole hänen opiskelemallaan alalla?

t. tuo 4 vuotta päiväkoulussa opiskellut

Vierailija
13/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatillista tutkintoa nyt ja kertoo, että mitään ei voi tenttiä, koska kaikki opetus on niin käytännöllistä. Tutkinto tuottaa käytännöllistä ammatillista osaamista. Eli ei jousta yhtään. Ja on aika turha ottaa yliopisto-opinnot tähän esimerkiksi, se kun on teoreettista ja voi tenttiä melkein kaiken. Ap ei kertonut, minkälaisesta tutkinnosta on kyse. (Ilmeisesti jostain ammatillisesta, kun oli näin joustamatonta.) Sitä nyt ihmettelen, kun nykyään on muitakin opiskelutapoja: osaamisen osoittaminen näyttökokein ja oppisopimuskoulutus, onko ap selvittänyt, että mitään noista ei ole hänen opiskelemallaan alalla?

t. tuo 4 vuotta päiväkoulussa opiskellut

Vierailija
14/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran opiskelu parantaa työllistymistäsi huomattavasti niin varmasti jollain keinolla pystyt opiskelemaan loppuun asti - nythän on kyse 4kk ajasta eli ei ole todellakaan pitkä aika (5kk opiskelua tuen kanssa ja loput ilman). Moni muukin on opiskellut aikuisiällä ihan ilmankin ansiosidonnaisia tukia. Asiat on järjestettävissä jos niin haluaa.

On aika naurettavaa, että kuvittelet että 9kk opinnot tekisikin 5kk:ssa jos opiskelu on täysipäiväistä. Et voi olettaa, että muut (esim. ne opettajat) joustavat sinun aikataulujesi mukaan ja tekevät palkatta työtä siksi, että yhdelle ei käy normaalitahti.

Vierailija
15/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestetäänkö niitä niin. Mä olen vielä kotona ja pystyn käymään koulua 6 vikaa tuntia, mieheni tulee aikaisin kotiin. Opo tekee koko ajan duunia, etsii mulle etäkursseja, joita suorittelen jotta saan mahd paljon opintoja tänä vuonna suoritettua.

Jos tunteja on, silloinhan ei ole mikään ongelma. Ja eihän sun opolle tartte kaikkea kertoa. Teet mahd paljon

Vierailija
16/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et saa sitä tutkintoa kuitenkaan aikaan. Keskiasteella ei tentitä ja tehdä esseitä, pitää opetella asiat käytännössä.

Ylidramatisoit asiaa, sillä kaikki muut samassa tilanteessa ovat kyenneet hankkimaan virkoihin tarvittavan pätevyyden - miksi asia olisi sinulle mahdoton?

Vierailija
17/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä tehtailet näitä aloituksia tänne jatkuvasti? Kerro nyt edes meille mikä ihmeen koulu voi olla sellainen missä voi valmistua mutta sitten kuitenkin samalla koulu kesken ja viimeinen osio tekemättä?

Jos opinnot on jääneet joskus kesken niin ei siitä voi syyttää kuin itseään. Eikä voi olettaa että koulu tekee suuria joustoja yhden ihmisen takia.

Vierailija
18/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin sä opiskeluaikana suuntauduit? Niin me muutkin olemme opiskelleet sitä mitä haluamme työelämässä tehdä. Sä valitsit ehkä väärin, mutta jos haluat suuntautumista muuttaa, sun pitää sit opiskella ne asiat ihan niinkuin muidenkin on pitänyt opiskella.

Vierailija
19/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut selittäkää mulle miten voi olla, että talous ei kestä 4kk opiskeluu vähäisin tuloin? Kun 5kuukautta kuitenkin tuetaan..

Vai onko kyse nyt siitä, että 9kk joutuu olemaan pikku pikku tuloilla?

Silti. Miten paljon velkaa pitää olla että 9kk on liikaa? Onhan toi musertavaa, mutta mun ystäväpiirissä on moni aloittanut uuden alan opiskelun aikuisena, kun on velkaa, pieniä lapsia jne. Itsekin opiskelin ammattiin, kun kotona oli kaksi pientä lasta. Tuloina oli opintotuki: reilut 200e ja opintolaina. Mies oli tuolloin kotona lasten kanssa. Aika köyhää oli, mutta kyllä se kaks vuotta meni..

Mä vaan en tajuu. Jos mä saisin vakiduunin 9kuukauden opiskelulla, niin menisin heti! Nää määräaikaset pätkät sielä sun täälä alkaa jo pikkuhiljaa näännyttää. Eikä ikinä tiedä millon on minkäkinlainen taloustilanne.

Vierailija
20/20 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, et voi opiskella jos et saa ansiosidonnaista? Hae kuule opintotukea niinkuin muutkin opiskelijat ja elä nuukasti. Itse opiskelen opintotuella yliopistossa ja olen kahden mukulan yksinhuoltaja, ei paljo ansiosidonnaisia ole näkynyt. Pienet on murheet jos kolme kuukautta joutuu opiskelemaan opintotuella, jestas sentään. Se opiskelu on sijoitus tulevaisuuteen, ole tyytyväinen että se on sentään ilmaista. Voimia joka tapauksessa.