Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän tässä näin pitänyt käydä - lapset menee päiväkotiin :(

Vierailija
20.10.2011 |

Kun esikoinen syntyi, niin sanoin, että olen kotona seuraavat 20 vuotta. Haaveenani on aina ollut, että olen kotihoidontuella siihen asti, kun nuorin on 3v ja sen jälkeen jatkan pph:na. Ammatiltani kun olen lastenhoitaja.

Nyt sitten keskimmäisellä on kehityksen viivettä ja hän on integroidussa erityisryhmässä. Olisin halunnut pitää häntä vain puolipäiväisesti, mutta suositus oli, että lapsi pääsisi paremmin ryhmään mukaan, jos olisi koko päivän. Näin on nyt sitten tehtykin.

Olen ollut kuitenkin kotona 2½v:n kuopuksen kanssa. Mulle jää nyt kotona olosta vain 100e käteen (khh tuki 270e plus vammistuki 85e miinus päivähoitomaksu 230e) ja olis pakko tehdä jotain, että sitä tulisi enemmän.

Hätäpäissäni hain kuopukselle päiväkotipaikkaa ja hän on siellä tällä hetkellä harjoittelusta, mutta musta tuntuu niin kauhean pahalta ettei oo tottakaan. En vaan kestä, että ne muut "tädit" näkee siellä mitä mun lapseni touhuaa. Olen hakenut itselleni sijaisuuksia muista päiväkodeista ja se juuri kai pahinta onkin, mennä hoitamaan muiden lapsia, kun omat on muiden hoidettavana.

Olen aina välillä miettinyt sitä perhepäivähoitajuutta, mutta tuntuisi hassulta viedä keskimmäinen päiväkotiin ja sitten ottaa kotiin muita lapsia.

Ahdistaa, että vuosien unelmat nyt murskaantuvatkin... Vai voiskohan tähän keksiä jonkun ratkaisun ?! :/

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta ollenkaan oudolta !?

Täytyiskö sitten kuitenkin miettiä sitä... Riippuu tietenkin lasten hoitoajoista, että tulisko keskimmäiselle sitten päiväkodissa kauhean pitkä päivä.

ap

Vierailija
2/4 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hassua on jos oma lapsesi tarvitsee erityishoitoa niin sinä olet nuorimmaisen kanssa kanssa kotona töisssä? Miten se eroaa siitä että ne lapset on joskus koulussa ja sitä kotona pph:n töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä perhepäivähoitajia kaivataan lisää varmaan joka kunnassa, kuulostat sellaiselta jonka luokse itsekin veisin lapseni mielelläni, koska haluat sitä työtä tehdä. Älä vielä luovu haaveestasi, toivottavasti asia ratkeaa toivotusti! :)

Vierailija
4/4 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisesi tarvitsee kehitykseensä tukea ja sitä hän saa päiväkodista. Mitä hassua siinä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi