Lapsi sairas -sairasloma
Työpaikallani saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella kotona sairaan lapsen kanssa. Meillä lapsi ovat osan viikkoa päivähoidossa ja osan viikkoa isovanhemman luona. Pitääkö minun viedä sairas lapsi huomenna mummolle vai onko minulla oikeus olla töistä pois, vaikkei kunnallisessa hoidossa huomenna olisikaan. En haluaisi kuskata kipeää lasta ympäriinsä ja mummo ei pääse meille, kun ei hänellä ole autoa. Nyt lapsella on kuumetta ja isä hoitaa tämän päivän kotona.
Kommentit (26)
Sairaan lapsen poissa olo on tarkoitettu etsimään hoitopaikka sairauden ajaksi, ei automaattisesti itse olemaan pois töistä.
Täytyy jokaisen miettiä jos ite palkkaa maksaa, lapsi sairas pois töistä toinen tilalle, tupla palkka, mitä itse ajattelet jos olet yrittäjä
Te kaikki pienten lasten äidit. Yhtään en ihmettele että teitä ei haluta palkata työelämään. Työmoraali on teillä hukassa
TES ei voi olla tiukempi kuin laki eli pakottavasta perhesyystä on oikeus poissaoloon. Palkallisuus ja ehdot on sitten TES ja työpaikkakohtaisia asioita
Vierailija kirjoitti:
Sairaan lapsen poissa olo on tarkoitettu etsimään hoitopaikka sairauden ajaksi, ei automaattisesti itse olemaan pois töistä.
...lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi...