Mitä sinä tulkitsisit anopin tarkoittavan, jos
Kommentit (21)
Jos naista tai tyttöä sanotaan komeaksi, niin mun mielestä se tarkoittaa sitä että silloin on kyllä hyvännäköinen mutta myös isokokoinen tai muuten vähän 'miesmäinen'. Esim. vähän samalla tavalla kuin söpö on hyvännäköinen ja pienikokoinen tai muuten 'naismainen'.
Ylväsryhtisiä, pitkiä ja omanarvontuntuisia.
ja se kyllä varmaan viittaa siihen, että olen isokokoinen naiseksi (174cm 65kg).. välillä kyllä ärsyttää tuo luonnehdinta.
Miten on mahdollista että tunnet anoppisi niin huonosti ettet ymmärrä hänen puhettaan, ap?
ja en ole iso enkä pitkäkään, normaalivartaloinen enkä mielestäni miesmäinen.
Komea viittaa Pohjanmaalla omantunnonarvoiseen, omilla jaloillaan seisovaan, henkisesti vahvaan naiseen. Vastakohta pissikselle ;)
ja en ole iso enkä pitkäkään, normaalivartaloinen enkä mielestäni miesmäinen.
tarkoittaa yksinkertaisesti hyvännäköistä, silmää miellyttävää. Itse en tähän pohjanmaalaisena liittäisi mitään riskiyttä tai varsinkaan miehisyyttä!
Marja Liisa Kirvesniemi on komea nainen joten eiköhän anoppi tarkoittanut ettei tyttäret ole kovin siroja eikä naisellisen kauniita.
no minun mummoni sanoo aina naisia komeiksi ja miehiä kauniiksi :D
ja teini-iässä silloisen poikaystäväni äiti oli ihmetellyt miten poika saikin niin komean tytön että kaupassakin vastaantulijat ihmettelee.. :DD (pieni paikkakunta :D)
kauneus on toki katsojan silmissä mutta en takuulla ole ainakaan miehekäs, olen kyllä 170cm ja luut ovat "isot" etten ole mikään siro vaan kunnon tiimalasi ja muutenkin tyylini on ollut teinistä lähtien klassisen naisellinen =)
t. komea nainen
Ei mitään tekoa miesmäisyyden tai muun sellaisen kanssa vaan komea nainen/tyttö tarkoittaa kaunista ja ylvästä hyvävartaloista naista.
mutta muuten kaunis. Semmoinen juuri näyttävä, upea.
Mistä päin anoppi on kotoisin Komea viittaa Pohjanmaalla omantunnonarvoiseen, omilla jaloillaan seisovaan, henkisesti vahvaan naiseen. Vastakohta pissikselle ;)
Että he ovat kauniita ja näyttäviä. Miten on mahdollista että tunnet anoppisi niin huonosti ettet ymmärrä hänen puhettaan, ap?
etenkin kun puhutaan tytöistä.
Vanhemman ihmisen lausumana tarkoittaa, että henkilön koko olemus on sopusuhtaisen ja klassisella tavalla kaunista katsottavaa silmälle. "Valuvikoja" ei siis ole.
Aito savolainen sanoisi jotain tähän tyyliin. "Vuan ompas tytöt haaskan näköisiä".
Miksi muuten mietit jokaista anoppisi sanaa ja niiden merkitystä? Minusta jokseenkin hassua ja ennenkaikkea turhaa vaivata mieltään moisella.
Tuollaista mölisijää en kyllä katselisi päivääkään, vaihtoon vaan.
nimitys "komea" naisesta tarkoittaa nimen omaan isokokoista.
Vanhemman ihmisen lausumana tarkoittaa, että henkilön koko olemus on sopusuhtaisen ja klassisella tavalla kaunista katsottavaa silmälle. "Valuvikoja" ei siis ole.
Aito savolainen sanoisi jotain tähän tyyliin. "Vuan ompas tytöt haaskan näköisiä".
Miksi muuten mietit jokaista anoppisi sanaa ja niiden merkitystä? Minusta jokseenkin hassua ja ennenkaikkea turhaa vaivata mieltään moisella.
minusta ainakin nuorista tytöistä puhuttaessa "komea" on aika hassu adjektiivi.
ottaisin ilman muuta.
Muakin sanottu komeaksi vaikka olen lyhyt, 156 cm.
Isoiksi tai lihaviksi vaan ei voisi tarkoittaa :)