Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään jolla todettu FIBROMYALGIA??? Mitä oireita ja millä hoidossa?

Vierailija
18.10.2011 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kiva saada tietoa muualtakin kun vain lääkäripalstoilta...

Vierailija
2/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kroonista jomotusta, tosi herkkäuninen, nega-minäkuva kun en jaksa niinkuin muut, turpoaminen esim jo parista oliivista.. Hoitona kevyt liikunta mm. core ja pilates sekä kävely. Lymfaterapiassa käyn turvotuksen takia muutaman kerran vuodessa. Välillä oli citalopram-lääkitys ja se auttoi stressinhallintaan ja valvomiseen.. Tämä on tälläinen "elämäntapa" ja koskaan ei tiedä mitkä on kropan tuntemukset tulevana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan särkee jonnekin. nukun pinnallisesti. hoitona sertralin 50mg, auttaa stressin hallitaan ja nukkumin´seen, kun ei ajatus kierrä kehää.

Vierailija
4/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

FIBRO= lievä MS-tauti, chiari tai Syringomyelia.

Vierailija
5/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vasen käsivarsi oireeton. jäytävää, pistävää,polttavaa kipua lihaksissa, luissa ja nivelissä. raajojen puutumista ja pistelyä. tasapaino heittää kovasti. lihasheikkoutta, puristusvoima hävinnyt käsistä. vaikeita muisti- ja uniongelmia. kipujen vuoksi uni kevyttä ja riittämätöntä. Välillä en pääse edes sängystä ylös enkä pysty itse pukeutumaan..Mitään hoitoja ei oikein ole, liikunnan pitäisi parantaa oloa mutta minulle se vaan pahentaa. Lääkkeitä on kokeiltu jos jotakin, mutta sivuoireet olleet niin pahoja tai olen ollut lääkkeelle yliherkkä, että on pitänyt lopettaa lääkkeen käyttö. Päivä kerrallaan...

Vierailija
6/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on vuosia sitten ekan kerran yksi hieroja sanonut että voisko mulla olla se kun ne jotkut pisteet oli mulla kipeitä, mutta en itse ottanut sitä todesta kun ei mitään järkeviä oireita ollut.

Vuosi sitten mulla oli masennus ja olin 5 kk saikulla, varmaan jonkun 5 vuotta ollut jalat välillä ihan kosketuarat aina välillä, jos on vaikka pitänyt raapia reittä niin ei voi kun välillä oiken kosketusarat.

Kaikkia ihme kipuja ja oireita ollut vuosia, ihan pieniä mutta ärsyttäviä,ala selkä ollut varmaan kohta 10 vuotta koksetuarka ikä mitään vikaa siitä kuitnkaan löydy.

Nyt pari kuukautta ollut vasen polvi kipeä, luulin että on vanha vamma kun sen joskus olen loukannut mutta nyt kipu ihmeellistä että ei voi pitää koukussa kun tuntuu "ahtaalta", vaiva siirtynyt vasempaan kyynärtaipeeseen ja nyt eilen nilkkaan ja tänään särkenyt lonkista alaspäin ihmeellisesti lihaksia ja niveliä.

Nyt illalla myös käsiä ja välillä tuntuu siltä että ei pysty puristamaan käsillä mitään tai koskemaan mihinkään kun tuntuu että sattuu, esim kun ajan autoa ja pitäs koskea rattiin...

tässä nyt jotain mitä tuli mieleen tällä hetkellä.

niin polvea tutkittu mutta mitään ei löydy...

ap

Vierailija
7/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

= roskakoppadiagnoosi kaiken maailman jokapaikankipeille ruikuttajille. Mitään lääketieteellistä pohjaa tälle diagnoosille ei ole, eikä siten hoitoakaan, kuten itsekin olette havainneet. Voi olla että joskus näidenkin oireiden taustalta löytyy jokin yhteinen nimittäjä, mutta tässä vaiheessa fibromyalgikkoa ei ota tosissaan kukaan.

Vierailija
8/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

= roskakoppadiagnoosi kaiken maailman jokapaikankipeille ruikuttajille. Mitään lääketieteellistä pohjaa tälle diagnoosille ei ole, eikä siten hoitoakaan, kuten itsekin olette havainneet. Voi olla että joskus näidenkin oireiden taustalta löytyy jokin yhteinen nimittäjä, mutta tässä vaiheessa fibromyalgikkoa ei ota tosissaan kukaan.

Ei ota juu ja siitä kiitos jääräpää vanhapierulääkäreille, jotka jarruttavat kehitystä. Siis Suomessa. Muualla se on ihan oikea oireyhtymä. Samahan oli vielä jokunen vuosikymmen sitten, kun pms oli hullujen akkojen hysteriaa..

Vierailija
9/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt koko sairaudesta kun menin lääkäriin kertomaan kivuista kummallisissa paikoissa, esim. kyynärtaipeessa. Oli totta tai ei, kipu on todellista.

Vierailija
10/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi on mutta olis kiva jos jotain apua ja selitystä tähän saisi, edes sn selityksen, ei ole kivaa kun aina joku paikka särkee aivan selittämättömästä syytä =(

ap

Vierailija
11/12 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yli viisitoista vuotta sitten juossut lääkärillä ja erilaisissa tutkimuksissa kipujen takia. Olin silloin reilusti alle 20 v. Mitään ei löytynyt, ja fibromyalgiaa tarjottiin. Niillä eväillä olen sinnitellyt tähän päivään asti, en viitsi mennä lääkäriin, koska pelkään lääkärin reaktiota ko diagnoosiin. Toisin sanoen, minua ei hoideta mitenkään. Menen lääkäriin vasta pää kainalossa, koska vastaanotto siellä voi olla ihan mitä vaan. Toisaalta surku, sillä ansaitsisin ehkä inhimillisemmän elämän, ilman kipuja, väsymystä, huimausta, mielialaoireita, vatsaoireita ym ym. Töihin lähtöä en uskalla edes suunnitella.

Vierailija
12/12 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy mun masennukseen.

Fibrosärky on hermosärkyä, eli särkylääkkeet ei auta. Mulla tulee särkyjä heti, jos on masennusoireita. Varsinkin nukkumaan mennessä alkaa särkeä jalkoja ja käsiä ihan hemmetisti. Tuntuu, kuin verisuonissa oli tervaa, pakko nostaa jalkoja ylös jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi