Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun ihmiset taivastelevat lapseni pituutta!!

Vierailija
18.10.2011 |

Pikkujuttu kai, mutta ärsyttää vaan silti. Lapsi on 1v5kk ja pitkä n.78-79cm. Ja "kaikki" taivastelevat, kuinka on "niiiiiiiiiiiiin PIIIIIIIIIIITKÄ TYTTÖ!"

Neuvolassa sanottu, että ihan sitä keskiluokkaa on, ja aivan sama minulle, olkoon pitkä tai lyhyt tai jotain siltä väliltä, mutta miksi se on jotenkin huonompaa olla pitkä? "meidän tyttö on tämmöinen pikkuinen sirppuli

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisillä on sellainen mielikuva, että vauvat kasvaisivat maltillisesti, eivätkä kolmeakymmentä senttiä vuodessa.

Meillä poika kans keskikäyrällä, ja kaikkien mielestä tosi pitkä. :) Se johtuu vain siitä, että monetkaan ei hahmota oikein, minkä ikäisiä lapset missäkin iässä on. Anna taivastella vaan, mitäpä tuosta. :)

Vierailija
2/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sä tulkitset tuon pituuden ihmettelyn niin päin, että olisi HUONO asia olla pitkä????

Sulla on itselläsi nyt vähän itsetunnossa häikkää, ja kannattaa yrittää päästä moisesta eroon. Ettet siirrä tuollaista negatiivista tulkintakehystä lapsellesikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80cm pitkiä meidän pojat olivat 1,5v neuvolassa... Siskontyttöni on pitkä. Hän oli reilusti yli 80cm 1-vuotisneuvolassa.

Ja lopuksi, anna taivastella. Ei tarvitse edes kommentoida niihin mitään.

Vierailija
4/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pituutta on taivasteltu 46 vuotta, mutta ihan yhtä lailla taivastellaan mun yhden kaverin lyhyyttä.

Mun tytöt on myös selvästi keskimääräistä pidempiä ja mä olen kasvattanut heidät olemaan pituudestaan ylpeitä. Suosittelen samaa.

Vierailija
5/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on saanut hyvää ja terveellistä ravintoa ja on hyvin hoidettu.

Vierailija
6/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 on ihan normaalin 1-vuotiaan koko.

Ehkä lapsesi näyttää jotenkin pituistaan pitemmältä, esim. siroutensa vuoksi.

En pikein usko, että ihmiset taivastelevat. Ennemminkin he yrittävät kehua lasta (= sinua) - pituuttahan pidetään yleensä myönteisenä ominaisuutena.

Vierailija
7/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten munkin tyttö on tooooooooosi pitkä, oli saman ikäisenä yli 80cm. Enkä ole yhtään kommenttia asiasta kuullut.

Vierailija
8/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkö niitä pitkiä ihmisiä kasvaa? vaikka vanhemmat olis kääpiöitä?

palsta ei pettänyt tänäänkään

ja ap:lle, olet kuitenkin salaisesti tosi tyytyväinen, sillä mitä suurempi lapsi, sen parempi. ainakin suomessa.

Vierailija
9/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ottais tota loukkausena! Mua kans taivasteltiin pienempänä, miten piiiiitkä ja hoikka olen, missi tulee varmasti aikuisena (yeah right), no normi 167cm jäin mut olin ehkä vähän normaalia pidempi nuorena. Mutta aina otin sen kyllä kohteliaisuutena! Mielumminhan sitä kuulee olevansa pitkä kuin tappi :)

Vierailija
10/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v oli sitten 86 cm... arvaas onko taivasteltu. (eikä meidänkään tyttö mikään kaikkein pisin ole, nyt ekalla taitaa olla pari poikaa häntä pitempiä, mutta luokan pisimpiä silti)

Vierailija
11/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö oli 1,5-vuotis neuvolassa 86 cm!! Joten sun tyttösi on ihan normaali pituinen.. Taas tehdään tikusta asiaa..

Vierailija
12/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla lasten lyhyydestä..? Jos vanhemmatkin ovat keskimääräistä lyhyempiä, ei ole kovin todennäköistä, että lapsista tulee kaksimetrisiä. Näin ainakin minun logiikallani, mutta joillekin tämä tuntuu olevan yllättävää ;-)

Vierailija
13/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...työttöni oli 1,5v neuvolassa 80cm ja tais olla vähän 0-käyrän alapuolella, joten en tajua, että miten tyttöäsi hehkutetaan pitkäksi?!

Vierailija
14/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan toisilta äideiltä, joilla on suunnilleen samanikäisiä lapsia. Ehkä heitä sitten itseään pännii, kun oma lapsi on lyhyt (en voi tietää), ja yrittävät sen jotenkin toisin päin kääntää...

Tänään just viimeks perhekerhossa yks äiti tokaisi lapsestani, että "Hui kamala kun tuo Maija on pitkä! Katsokaa nyt! Veikkaisin ulkopuolisena, että olis 3-vuotias! Onneksi meidän Lissu on tämmöinen pikkuinen sirppana, eihän noin isoa jaksaisi edes kantaa!"

ap

Vierailija
15/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujuttu kai, mutta ärsyttää vaan silti. Lapsi on 1v5kk ja pitkä n.78-79cm. Ja "kaikki" taivastelevat, kuinka on "niiiiiiiiiiiiin PIIIIIIIIIIITKÄ TYTTÖ!"

Neuvolassa sanottu, että ihan sitä keskiluokkaa on, ja aivan sama minulle, olkoon pitkä tai lyhyt tai jotain siltä väliltä, mutta miksi se on jotenkin huonompaa olla pitkä? "meidän tyttö on tämmöinen pikkuinen sirppuli

Öh tuolla pituudellahan lapsi on miinuskäyrällä, siis keskimääräistä lyhyempi?!

Vierailija
16/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just viimeks perhekerhossa yks äiti tokaisi lapsestani, että "Hui kamala kun tuo Maija on pitkä! Katsokaa nyt! Veikkaisin ulkopuolisena, että olis 3-vuotias! Onneksi meidän Lissu on tämmöinen pikkuinen sirppana, eihän noin isoa jaksaisi edes kantaa!" ap

Tai jätä mammojen kommentit omaan arvoonsa.

Vierailija
17/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mies on toki 184cm. En kyllä kauheasti ole kullut taivastekuita, joitain kommentointeja kyllä:)

Vierailija
18/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin ei tuo pituus minusta mitenkään poikkeava ole, miksiköhän sitä kummastellaan. Ehkä teidän pikkuisella on hyvä ryhti ja "pitkä kaula", se tekee usein lapsesta pitemmän näköisen kuin onkaan, koska yleensä lapsilla ei ole kaulaa nimeksikään.

Toivottavasti tuo taivastelu kuitenkin loppuu pikkuhiljaa, olen itse ollut pitkä lapsesta asti ja siinä vaiheessa, kun aloin asian tajuta, eli että "kaikki" aina puuttuivat siihen, kuinka pitkä olen, aloin vähitellen ajattelemaan, että se on jotenkin noloa ja epänormaalia. Teini-iässä yritin kaikin tavoin näyttää lyhyemmältä, muistan, että luokkakuvissakin oikein yritin painua kasaan. Ja voin sanoa, että asia on vaivannut minua myös aikuisiällä, kaikki ne taivastelut ovat kaikuneet korvissa, vaikka itsetuntoni on kuitenkin ollut aina hyvä. Enkä edes ole mikään ylipitkä, vain 173 cm, mutta kasvoin tähän mittaani jo seiskaluokkaan mennessä.

Mua ärsyttää, että meidän poikaa kaikki taivastelevat, kuinka painava hän on, vaikka on ihan sopusuhtainen 2-vuotias. Tiedän kyllä, että ihmiset pitävät sitä kehuna, kuinka hienosti hän on kerännyt painoa, koska hän on syntynyt pienempänä kuin maitopurkki, mutta eihän hän sitä itse tajua ja pelkään, että alkaa kohta hävetä kokoaan, vaikka on juuri sopiva.

Vierailija
19/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on 1v 5 kk ja 84 cm pitkä. Ihan normaalin pituinen hänkin. Mun mielestä tyttösi on ennemmin hieman lyhyt. Eikös vuoden ikäiselle tarkoitetut vaatteetkin ole 80 cm...

Vierailija
20/23 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli muutama vuos sitten 79cm 1v neuvolassa ja muistaakseni oli 0-käyrällä. 90cm oli sit 2v eli 1,5-vuotiaana juurikin sen 86cm kuten monen muunkin lapset. Eikä ollut normaalia pitempi. Keskiverto sanoisin.

Kummityttöni oli 1v neuvolassa 82cm ja hän on hieman keskivertoa pitempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän