Parhaat suppisohjeet nyt kehiin, hukutaan sieniin!
Ei mahdu enää mihinkään (en kuivata, pakastan) ja olis kiva käyttää johonkin muuhun kuin iänikuiseen keittoon...Linkittäkää vaikka parhaat ohjeenne, joissa joku juju :)
Kommentit (5)
Paistan sipulin kanssa ja laitan leivän päälle. Kastikkeeseen, murekkeeseen...
pitsaan tai suolaiseen piirakkaan esimerkiksi :) http://www.valio.fi/reseptit/?ad=kattotaso#/paaruoka-aine%3Dsieni tuolta löytyi aika monta sieniruoka ohjetta.
tee piirakkaa tai muhennosta, mureketaikinaan, jauhelihakastikkeeseen, kyllähän niitä voi käyttää moneen ruokaan.
Itse olen tehnyt muhennosta pari kertaa, en säilö mitenkään tänä vuonna, viime vuotisetkin on pakasteessa, nautimme nyt syksyllä niin paljon kuin vatsat sietää.
Mulla usein iso lasipurkki kuivattuja suppiksa lieden vieressä ja siitä otan kourrallisen, teen mitä tahansa: jauhelihakastiketta, lihapataa, risottoa ... En siis liota, vaan murustan vain sienet ruuan joukkoon, vähän niinkuin "mausteena".
Tee erilaisia sienikastikkeita ja keittojakin on monenlaista. Kirkaslieminen sienikeitto on hyvää, vähän sherryä ja reilusti tilliä mausteeksi. Venäläistyylinen seljanka? Pienet sienipiiraat, voitaikina. Täytteeseen vähän sipulia ja ihan vähän selleriä?
Boeuf Bourgignon. Kaikki riistaruuat. Sienipikkelssi (ihanaa vaikka joulupöydässä ruisleivän päällä). Paista sienet, mausta ja sekoita pastan joukkoon (+ lasi italial. punkkua). Suppisrisotto. Sienipyttis, laita vähän pekonia joukkoon.
Reseptejä en nyt ala etsimään ja kopioimaan, niitä on netti täynnä. Käy vaikka martat.fi-sivustolla, Martat osaa sienet ja sieniruuat. Kokkaamisen iloa! :)