Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö pph:n näyttää asiakasperheelle myös tilat jotka eivät ole hoitolasten käytössä?

Vierailija
17.10.2011 |

En ole kauaa toiminut pph:na ja tänään kävi toinen perhe tutustumassa. Näytin ja esittelin tilat missä toimimme.

Ne tilat joihin hoitolapsilla ei ole asiaa vain mainitsin ja myöskin kerroin, että mikseivät ne tilat ole hoitolasten käytössä (teinien huoneet, suihku/sauna, vaatehuone).

Perheen äiti kuitenkin pyysi nähdä koko huoneiston ja myös ne huoneet jotka eivät lasten käytössä ole; "halutaan kuitenkin nähdä kokonaiskuva hoitopaikasta"

Teinkö väärin kun näytin vain nämä huoneet missä hoitopäivän aikana toimitaan vai olisiko minun pitänyt esitellä koko kotimme vaatehuonetta ja teinien huoneita myöten?

Ja kyllä, ymmärrän pph:n ammatin varjopuolet ja itse olen tämän ammatin nyt valinnut. Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että jopa pph:lla täytyy olla mahdollisuus jonkinlaiseen yksityisyyteen..vai?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kiinnostaneet edes ohjaajaa joka kävi tarkastamassa talon. Katsoi vain ne tilat jotka ovat lasten käytössä.

Itse näytän vain ne tilat ja minusta se pitää riittää. Ei päiväkodissakaan esitellä vanhemmille esim. henkilökunnan tiloja.

Vierailija
2/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteeni ois ehkä hieman epäilyttäny "suljetut ovet", vaikka ymmärrän, ettei kaikkialle ole lapsilla asiaa.

Annan ääriesimerkin, kävin kerran as.esittelyssä kodissa, jossa yläkerran aula oli teinin huone ja se oli sisustettu kannabismainoksilla ja sen käyttöä kehuvilla sloganeilla. Itse kun opin lukemaan 5v iässä niin en haluais samanikäisen lukutaitoisen lapsen lukevan moisia ihannoivia mainoksia joka päivä hoitopaikassa. En tosin tiedä mikä oli perheen äidin ammatti tossa talossa, mutta ymmärtänet pointin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän halusi nähdä keittiön, vessan ja lasten leikki- ja nukkumatilat. Hän sanoi lisäksi, että lapsia ei missään nimessä pidä päästää mun omien teinien huoneisiin.

Vierailija
4/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteeni ois ehkä hieman epäilyttäny "suljetut ovet", vaikka ymmärrän, ettei kaikkialle ole lapsilla asiaa.

Annan ääriesimerkin, kävin kerran as.esittelyssä kodissa, jossa yläkerran aula oli teinin huone ja se oli sisustettu kannabismainoksilla ja sen käyttöä kehuvilla sloganeilla. Itse kun opin lukemaan 5v iässä niin en haluais samanikäisen lukutaitoisen lapsen lukevan moisia ihannoivia mainoksia joka päivä hoitopaikassa. En tosin tiedä mikä oli perheen äidin ammatti tossa talossa, mutta ymmärtänet pointin :)

ei lapsi häiriinny niistä huumemainoksista. Koska hän ei näe niitä! Kaikki paikat, joihin lapset saavat mennä, tietenkin esitellään.

Vierailija
5/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni viettää siellä koko päivän ja haluaisin nähdä kaikki tilat. Sama syy kuin yllä oleva. Haluaisin tietää jos talossa / asukkaissa on jotain sellaista mille en halua lapseni altistuvan.

Rajat on vähän toisenlaiset kuin päiväkodissa, jossa hoitajan teini poltella pilveä, mutta lapset eivät altistu pilviveikolle tai sen kavereille koska eivät ole samoissa tiloissa. Kertoo se jotain hoitajastakin, millaiset muut tilat on.

Ei se nyt kamala vaiva ole näyttää tiloja kerran hoitosuhteen alkaessa. Itse vanhempana ajattelen että se osoittaa avoimuutta ja luottamusta. Annanhan kalleimman aarteeni hoitoosi.

Vierailija
6/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tiedämme et lapset tekee kiellettyjäkin asioita kuten menee just niiden ovien taakse jonne on kielletty menemästä.Mä haluaisin tietää mitä voi pahimmillaan olla vastassa jos lapseni menee sellaiseen huoneeseen.Mitä jos teinin huoneessa on jotain vaarallista esillä.Sakset lattialla,painonnostopenkki painoineen,jyrsijä joka kiinnostaa pieniä ja sormet on häkissä heti jne.

Ei mua kiinnosta tonkia ihmisten yksityistä elämää vaan mua kiinnostaa tietää voiko mun lapsi vahingoittaa itseään menemällä kiellettyihin huoneisiin.

Vierailija
7/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tiedämme et lapset tekee kiellettyjäkin asioita kuten menee just niiden ovien taakse jonne on kielletty menemästä.Mä haluaisin tietää mitä voi pahimmillaan olla vastassa jos lapseni menee sellaiseen huoneeseen.Mitä jos teinin huoneessa on jotain vaarallista esillä.Sakset lattialla,painonnostopenkki painoineen,jyrsijä joka kiinnostaa pieniä ja sormet on häkissä heti jne. Ei mua kiinnosta tonkia ihmisten yksityistä elämää vaan mua kiinnostaa tietää voiko mun lapsi vahingoittaa itseään menemällä kiellettyihin huoneisiin.

Ei edes yritä. Katsos, toiset osaa homman!

Ja toiseksi, niitä ei tarvitse näyttää sinulle vaikka kuinka olisit huolissasi. Ne on yksityisaluetta.

Vierailija
8/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et PPH saa pitää osassa huoneistoa Pittbulleja eikä kertoa siitä koska se on yksityisasia.!

Ja toisena päivänä te teette lastensuojeluilmoituksen naapurista joka päästää 5-vuotiaan yksin pihalle.

Vierailija
9/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet OVAT suljettuina huoneisiin joita ei hoitopäivän aikana käytetä.

Lapsilla ei ole mahdollisuus huoneisiin mennä, koska vahdin heitä koko ajan.

Ja huoneissa ei ole mitään erityistä tai kiellettyä. No joo, kyllä sakset ehkä lattialla, mutta se onkin teinini huone ja siellä ne sakset saavat olla lattialla ja siksi tähän huoneeseen ei lapsilla olekaan mitään asiaa.

t. ap

Vierailija
10/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vissisti. Koska muuten ne kirkuvat kakarat tunkee sinne ja sotkee tahmaisilla tassuillaan kaikki paikat ja soittelee salaa puhelimella ja kertoo illalla äidilleen, kuinka Liisamaijalla on omassa huoneessaan rakkauskirjeitä.

Ja tämä ei siis ole minun näkemykseni asioista (itse olen pph), vaan niitten teinien katsantokanta. :D

7

Vierailija
11/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet OVAT suljettuina huoneisiin joita ei hoitopäivän aikana käytetä.

Lapsilla ei ole mahdollisuus huoneisiin mennä, koska vahdin heitä koko ajan.

Ja huoneissa ei ole mitään erityistä tai kiellettyä. No joo, kyllä sakset ehkä lattialla, mutta se onkin teinini huone ja siellä ne sakset saavat olla lattialla ja siksi tähän huoneeseen ei lapsilla olekaan mitään asiaa.

t. ap

Ei munkaan hoitolapset mene suljettujen ovien taakse. He ymmärtävät, kun heille sanotaan, ja lisäksi heitä vahditaan. Alkuun jotkut voivat yrittää, mutta yritykseksi jää.

Vierailija
12/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö käy itse vessassa työpäivän aikana vai otat kaikki lapset sinne mukaan pissaseuraksi?

Entäs jos puhelin soi aivan toisessa huoneessa, otatko kaikki lapset mukaan kun haet puhelinta?

Entäs jos joku lapsi satuttaa itsensä ja joudut menemään esim huuhtelemaan haavan kylppäriin niin mihin telkeät muut lapset sillä aikaa? Häkkiin, etteivät vain pääse teinin huoneeseen?

Ylipäätään, avoimuus on minusta tärkeintä, eli kyllä ne kaikki tilat voi vilauttaa vanhemmille luottamuksen nimissä ja sitte pitää lapsilta poisrajattuna hoitopäivien ajan.

Vierailija
13/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse esitellä! Ihme kyyliä ovat sellaiset, jotka haluavat jotain teinien huoneita tutkiskella. Kas kun eivät vaadi, että saavat tutkia kaikki laatikotkin.

Kun mä olin ekaluokkalaisena iltapäivähoidossa, meille hoitolapsille sallittuja alueita olivat leikkihuone, keittiö ja olohuone. Hoidossa oli yksi pieni lapsi, joka nukkui päikkärit hoitajan omassa makuuhuoneessa, mutta muuten se ei ollut hoitolasten käytössä.

Vierailija
14/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esittele meidän yläkertaa tai pihamökkiä koska hoitolapsilla ei ole niihin paikkoihin lupa mennä. Yläkerrassa on meidän lasten huoneet ja portaissa portti joten ei sinne hoitolapset vahingossakaan eksy, pihamökissä on kuntosali ja mun ompeluhuone ja mökin ovi on lukossa. Alakerrassa saa vapaasti tutkia vaikka vessatkin halutessaan koska alakerrassa vietän päivät hoitolasten kanssa. Joku on joskus pyytänyt nähdä yläkerran mutta olen vaan kohteliaasti sanonut niiden olevan yksityisiä tiloja jonne hoitolapsetkaan eivät pääse.

Vierailija
15/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö käy itse vessassa työpäivän aikana vai otat kaikki lapset sinne mukaan pissaseuraksi?

Entäs jos puhelin soi aivan toisessa huoneessa, otatko kaikki lapset mukaan kun haet puhelinta?

Entäs jos joku lapsi satuttaa itsensä ja joudut menemään esim huuhtelemaan haavan kylppäriin niin mihin telkeät muut lapset sillä aikaa? Häkkiin, etteivät vain pääse teinin huoneeseen?

Ylipäätään, avoimuus on minusta tärkeintä, eli kyllä ne kaikki tilat voi vilauttaa vanhemmille luottamuksen nimissä ja sitte pitää lapsilta poisrajattuna hoitopäivien ajan.

ja tottelevat hoitajaa. Myös silloin, kun hän on poissa näkyvistä hetkellisesti. Myös ne lapset, jotka eivät tottele äitiään. Toki erityislapset ovat asia erikseen, mutta taviksista tässä varmaan puhutaan.

7

Vierailija
16/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleissiisteys kuvaa kykyäsi organisoida asioita. Kodin siisteys kuvaa ihmisen pään sisältöäkin. Puhtaus on tärkeää esim. veskissä koska sinulla on iso lapsilauma jotka sitä käyttävät

Vierailija
17/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyylille vanhemmille mitään tiloja, joihin lapsilla ei ole pääsyä. Jos ei kelpaa niin vieköön penskansa muualle hoitoon.

Vierailija
18/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, lapset oppivat hoitopaikassa säännöt ja tottelevat hoitajaa. Myös silloin, kun hän on poissa näkyvistä hetkellisesti. Myös ne lapset, jotka eivät tottele äitiään. Toki erityislapset ovat asia erikseen, mutta taviksista tässä varmaan puhutaan.

7

Itse olen ollut lapsena useammalla pph:lla hoidossa, eikä kukaan hoitolapsi KOSKAAN mennyt hoitopaikassa niihin tiloihin, joihin ei ollut lupa mennä.

Vierailija
19/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä molemmat ovat esitelleet talonsa kokonaan. No toki saunatiloihin tai vaatehuoneeseen ei ole tietenkään menty. Mutta siis ovelta vilkaistu että tässä on makkari yms.

EN ymmärrä miksi ei voisi näyttää kaikkia huoneita, jos vanhemmat niin haluavat. Eihän sinne mennä tutkimaan vaan ovelta vaan kurkataan. Mulle tulisi ainankin jotenkin sellainen olo, että on jotain salattavaa, jos kaikkia huoneita ei voi näyttää.

Niin ja noissa paikoissa lapset on kyllä käyneet teini-ikäisen huoneessa katsomassa hamsteria jne.

Vierailija
20/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä molemmat ovat esitelleet talonsa kokonaan. No toki saunatiloihin tai vaatehuoneeseen ei ole tietenkään menty. Mutta siis ovelta vilkaistu että tässä on makkari yms.

EN ymmärrä miksi ei voisi näyttää kaikkia huoneita, jos vanhemmat niin haluavat. Eihän sinne mennä tutkimaan vaan ovelta vaan kurkataan. Mulle tulisi ainankin jotenkin sellainen olo, että on jotain salattavaa, jos kaikkia huoneita ei voi näyttää.

Niin ja noissa paikoissa lapset on kyllä käyneet teini-ikäisen huoneessa katsomassa hamsteria jne.

niin, että teinit ei halua, että heidän huoneisiinsa kurkitaan. Mun yhdessä hoitopaikassa oli 2 teini-ikäistä lasta, enkä koskaan edes nähnyt heidän huoneisiinsa sisälle.

- se monessa hoitopaikassa ollut