Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Tuleeko mun vauvasta jättiläinen?! Kun syön joka päivä makeaa...

Vierailija
17.10.2011 |

Ahdistaa, että varmasti meille syntyy joku viisikiloinen jätti.

Rv 36+4. Sokereissa ei mitään vikaa, sillä mittailen niitä huvikseen säännöllisesti.

Mutta en pysty pitämään näppejäni erossa herkuista. Tänään olen syönyt yhden pullan + 1,5 riviä tummaa suklaata. Viime aikoina on tullut päivittäin ainakin tuon verran mätösteltyä. Usein paaaaljon enemmän.

Voinko lihottaa vauvani noilla herkuilla, vaikka sokerit ovatkin kunnossa? :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Mittasin välillä huvikseni)

Kilotkin pysyivät myös jotenkuten ok:n rajoissa.

Söin joka päivä makeaa enemmän tai vähemmän. Lapsi ei ollut kauhean iso, 3200g, mutta joutui toiselle osastolle ja sai kanyylit päähän koska sokerit romahti syntymän jälkeen. Oli tosi "kiva" pötköttää yksin sängyssä kun muilla oli vauvat vieressä.

Vierailija
2/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joka päivä makeaa enemmän tai vähemmän. Lapsi ei ollut kauhean iso, 3200g, mutta joutui toiselle osastolle ja sai kanyylit päähän koska sokerit romahti syntymän jälkeen. Oli tosi "kiva" pötköttää yksin sängyssä kun muilla oli vauvat vieressä.

Ei kai sentään?? Apua??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki on mennyt ok, niin lasten koon (3,4 & 3,6 kg), raskausajan, synnytyksen kuin vauva-ajankin suhteen.

Vierailija
4/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin toista lasta odottaessani aivan liian paljon makeita. Karkkia söin varmaan joka päivä... Samaan aikaan huono omatunto soimasi ja toisaalta taas en pystynyt olemaan syömättä hyviä.

Meille kuitenkin syntyi rv 40+2 poika, 51cm ja 3800g, ihan sopusuhtainen vesseli. Kaikin puolin terve ja ihana. Koko ikänsä ollut laiha luikku, eikä ole koskaan ollut painon nollakäyrällä, vaan sen alapuolella. Poika on perinyt laihuusgeenit isältään.

Eli sinuna en nyt stressaisi yhtään. Y-ri-tä syödä terveellisesti (OK, olen huono neuvomaan) ja nauti loppuraskausajasta.

Iloista loppuodotusta ja onnellista vauva-aikaa!

Vierailija
5/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa vetänyt makeaa kaksin käsin. Sokerit olleet kunnossa. Painoa tuli aika reippaasti mutta alle kuukaudessa olin jo normi mitoissani.

Lasten koot:

1. 3100g (synt. rv 39)

2. 4195g (synt. rv 40+5)

3. 4000g (synt. rv 41+3)

Terveitä olleet kaikki.

Vierailija
6/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekö johtui muka sinun odotusajan herkutteluistasi???

Ei kai sentään?? Apua??

ap

Ei voi tietää, mutta herkutteluni oli vähän toista kuin pari palaa suklaata. Saatoin syödä pussin karkkia päivässä. Skipata ruuan ja korvata senkin karkilla yms.

Vierailija
7/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullu 16-30 kiloo raskauksissa.Ei sokerissa vikaa vaikka ovat sitä joka kerta syynänneetkin.Vauvat olleet vähän päälle 4 kilosii.Ei silti mitään läskejä.Sun omaan pyllyyn ne kerääntyy.;)Sille makeanhimolle kun ei mahda mitään.:)Enkä todellakaan kaipaa kommentteja uuh...lihosin kaks kiloo.:DJa maito riittänyt erinomaisesti kun äitikin syönyt hyvin.Kyllä ne kilot sitten karisee kun vauva syö etkä ehdi itse enää mättämään evästä.

Vierailija
8/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloni helpottui huomattavasti.

Ja nyt häivyn palstalta, ennen kun joku ehtii kertoa jonkun päinvastaisen kokemuksensa :D

Vierailija
9/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis _aivan_ joka päivä ja usein vielä monta kertaa päivässä. Näin oli kahdessa viimeisessä raskaudessa. Lapset olivat 3300g ja 3800g. Varmasti olisivat olleet hieman pienempiä jos en olisi niin kovasti herkutellut, mutta mitään muuta haittaa ei ole ilmennyt. Pienikokoisia ja -painoisia ovat nyt vähän isompana.

Vierailija
10/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikä lapsi ole tavallista isompi vaikka äiti lihottaisi itsensä raskausaikana kuinka.

ELLEI äidille kehity raskausdiabetesta. Normaalilla ihmisellä (ei diabetesta) verensokeri ei kohoa merkittävästi vaikka kuinka herkuttelisi.

Vierailija
11/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalisti 160/48.

Sokerit normaalit.

Vierailija
12/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se herkuttelu, vielä muutama viikko raskautta. Aika lyhyt aika koko elämästä. Ei varmaan kauhean vaarallista, mutta tuskin hyvääkään tekee.

Vierailija
13/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Tuleeko mun vauvasta jättiläinen?! Kun syön joka päivä makeaa...

Ei, mutta sinusta tulee

Vierailija
14/14 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina raskaana ollessa herkuttelin ihan possuna. Paino nousi joka kerta yli 20kg. 3 vauvoista painoi alle 3kg, painavin (kuopus) painoi 3500g.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi