E-pillereistä, jelppiä kiitos!
Käytössä Diane Novat tänään ekaa päivää ja kertaa. Sattumoisin minulla alkoi aamulla menkat, mutta haittaako, jos otan pillerin 'vasta' nyt? Jatkossa ottaisin siis aina aamulla..? Pakkausselosteessa puhutaan pillereiden aloituksesta ekana päivänä, mutta onko haittaa, että vuoto alkoi jo monta tuntia sitten? :O
Pakkausselosteessa myös sanotaan, että teho on voimassa 7 pv päästä aloituksesta, mutta kun menkat ja kierto on epäsäännöllistä, onko turvallista harrastaa seksiä esim. jo ensi viikolla?
Kommentit (4)
päivästä kun menkat alkaa, mitä jos ne alkaisivat keskellä yötä? ;)
Kierron aiemmalla epäsäännöllisyydellä ei ole mitään väliä enää, eli kun nyt aloitat pillerit niin teho alkaa tosiaan viikon päästä - jos ennen sitä olet yhdynnässä, niin käytä varmuuden vuoksi kondomia.
ensi viikolla voit tietenkin käyttää lisäehkäisyä, mut ei se periaatteessa ole tarpeellinen.
Kannattaa seurata tarkkaan ohjeita, mutta näin epävirallisesti sanottuna Diane Nova on sellainen pillerimerkki, että ei haittaa vaikka pillereiden otto myöhästyisikin ton 12 tuntia, koska homornimäärät on niissä aika korkeat. Minä olen käyttänyt pillereitä nyt kohta kymmenen vuotta ja välillä unohdellutkin, enkä ole tullut raskaaksi. Kun lapsia on yritetty, olen tullut heti raskaaksi ekasta ehkäisemättömästä kierrosta. Joten kyllä ne oman kokemuksen mukaan on tehokkaat pillerit.
Mitä ne sun ohjeet sanoo unohtuneesta pilleristä?
vaan on aloittamassa ensimmäistä liuskaansa ja riittää että aloittaa sen ensimmäisenä vuotopäivänä.
Mitä ne sun ohjeet sanoo unohtuneesta pilleristä?
Eihän sulla ole mitään tehoa olemassakaan vielä ja jatkossa jos unohtuu pillerit niin olet kohta raskaana. Silloin pitää aina käyttää tupla-ehkäsyä loppukierron?
Nyt ehkä se ehkäsyteho kannattaa varmistaa hiukan myöhäsempään vaiheeseen saakka.