Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on parempi OLO vai ACTIVIA?

Vierailija
17.10.2011 |

Jotain tälle pallo-ololle pitää tehdä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle noi jugurtit on liian makeita

Lyhyesti vatsalle hyvää tekeviä asioita, joita kukanenkin voi lisätä ruokavalioonsa: laadukkaat (ja maistuvat) probiootit, joita saa myös hapankaalista, hapatetuista ruuista kuten itse tehdyistä jugurteista, luumu, viikuna, laadukkaat rasvat, tuoreet kasvikset, lehtivihreä, liotetut siemenet, puolukka jii än ee. Vältä valkoista sokeria, keinotekoisia makeutusaineita, kaupan hyllyn "terveys"tuotteita, prosessoitua maitoa + kaikkea muuta tehtaasta tulevaa. Korvaa activiat ja ruuansulatusjugurtit vaikkapa vatsaa hellivillä ehdotuksilla tai kehittele itse parempi. Hakkaa maun, laadun ja vaikutusten osalta kaupan maito-sokeri -seokset 100-0

Danone ei kuitenkaan pysty todistamaan Activian ym. tuotteidensa terveysvaikutuksia.

Se veti tätä koskevan EU-hakemuksensa pois.

Sillä meni ns. pupu pöksyyn, kuten KL aivan oikein asian uutisoi.

"Activiaa on markkinoitu muun muassa sen myönteisillä vaikutuksilla ruuansulatusjärjestelmään. Actimelin puolestaan on kerrottu parantavan kehon puolustuskykyä."

Tämä on siis pelkkää satuilua. Markkinointia. U name it.

Vierailija
2/5 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla toimineet ja saaneet vatsan toimimaan joka päivä, sen joka viides päivä toimivuuden sijaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajan kannattaisi kuitenkin olla tarkkana jogurtteja valitessaan, sillä useat "terveyspommit" ovat todellisuudessa täynnä lisättyä sokeria.

Kuluttajaliiton mukaan terveysjogurttien markkinointi ei juuri eroa toisistaan, mutta tuotteiden ravintosisällöissä on sen sijaan isojakin eroja. Terveysjogurtteja markkinoidaan usein vatsan hyvinvointia edistävinä ja vastustuskykyä antavina, mutta monien jogurttien mahdollinen terveysvaikutus vesittyy kuitenkin korkean sokeripitoisuuden takia.

Monet terveysasiantuntijat ovat olleet myös sitä mieltä, että terveysjogurteista ei todellisuudessa ole mitään hyötyä, vaan niillä on korkeintaan placebo-vaikutus vatsan toimintaan. Muun muassa Danone on joutunut muuttamaan Activia-tuotesarjansa mainontaa, sillä yhtiö ei ole pystynyt todistamaan terveysväitteitään todeksi.

Vierailija
4/5 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset tuotteet menee kaupaksi vain siksi, että ihmiset syövät moskaa, josta turpoaa ja tulee ruuansulatusvaikeuksia. Muuta ruokavaliotasi ja syö kevyemmin, niin pallo-olo katoaa taatusti.

Vierailija
5/5 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmetyttää kun kaupassa hihnalla on jättipakkaus jotain activiaa ja samalta hihnalta löytyy tuskin mitään oikeasti ihmisravinnoksi kelpaavaa. Teollista roskamössöä vain. Missä tuoreet vihannekset, kasvikset, pähkinät, tuore proteiini jokun einesmössön sijaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi