Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kotiäidit, mikä päivän ohjelmanne? Ehkä saan inspiraatiota

Vierailija
17.10.2011 |

Meidän täytyy käydä kaupassa, klo 11 lapsella nälkä ja klo 13 tirsat. Pienempi nukkuu muun puuhan ohessa jos satutaan olla liikkeellä, ei vaikuta aikatauluun.

Tuntuu että kauppareissuun menee aikaa niin, että se on kokonaan aamupv:n ohjelma, heti ku tullaan ni ruoka, ei muuta ihmeenpää sit ehi, kotona leikitään ym..kunnes päiväunille. Ehkä askarrellaan siinä ruoan ja päikkäreitten välissä, ku materiaaliaki on nyt kerätty(eli maitopurkkeja).

Toinen muksu heräsi 6.20, isompi onneksi viä hetken nukkuu:)

Miten muiden vko alkaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamun siivoan/järjestelen tavaroita, klo 11 käyn lenkillä ja sen jälkeen valmistan pienimmäiselle pöperöitä pakastimeen ja muulle perheelle värkkään makaronilaatikon illaksi. Notkun netissä ja siistiydyttyäni lähden omaan iltarientoon.

Vierailija
2/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pph ja odotan hoitolapsia tuleviksi. Omat lapset vielä nukkuu (4v ja koululainen joka syyslomalla). Aamupuurojen ym.touhujen jälkeen ulkoilu kello 9-11 sitten lounas, satu ja päikkärit. Omat lapset ei nuku ja heille joku lastenohjelma päälle, että ovat hiljaa ja sitten itse hengähdystauon, otan ehkä pikkutorkut.

Päikkäreiden jälkeen välipala, ehkä joku askartelu ja kello 16 ulkoilu kunnes lapset lähtee, lähtee tänään 17

Illalla käyn itsekseni lenkillä, ehkä samalla käyn kirjastossa.

Ap, kato joku kiva elokuva tänään, hae kirjastosta vanhoja lehtiä ja selaile niitä.

Mukavaa päivää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos elämä soljuu ilman stressiä, niin olet onnistunut hyvin. :).

Mulla on isompiakin lapsia ja käytän aamun heidän kouluun lähettämisessä, kotitöissä ja pienimmän sekä koiran kanssa ulkoillessa. Iltapäivällä kukaan ei nuku päiväunia, isot kaipaavat aikuista ja apua läksyissä. Naapurustonkin alakoululaiset ovat usein täällä iltapäivällä, kun muualla aikuiset töissä.

Illansuussa kuskailen lapsia harrastuksiin, kun mies katsoo pienintä, käyn kaupassa( tod harvoin aamupäivisin), hoidan asioita ilman lapsia,käyn lenkillä tms.

Lasten kanssa jutskailut iltapalalla ja sadut ym saadaan päätöksen 21 korvalla ja alkaa aikusten kahden keskinen yhteinen aika. Mies käy harrastamassa 2-3 iltaa viikossa, jolloin luen, surffailen, soittelen tms.

Vierailija
4/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempi nukkuu nyt ja isompi leikkii, ja minä notkun vielä puoli tuntia netissä. Sitten isommalle lounas, käydään ulkona ja lähdetään kaverin luokse kylään. Siellä menee iltapäivä. Siinäpä tämän päivän ohjelma.

Vierailija
5/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on syöty aamupala vasta, nyt lapset (kohta 2v ja 4v) piirtelevät lastenhuoneessa. Kohta ehkä lähdetään ulos tohon pihalle potkimaan palloa ja keinumaan. Sitten sisälle, teen jotain nopeaa ruokaa, lapset leikkii vähän aikaa yhdessä ennen kuin laitan pienemmän päiväunille. Päikkärien aikaan luen isommalle kirjoja ja hän saa katsoa lastenohjelmia. 15 aikaan herätän pienemmän unilta ja syövät välipalan. Sit meidän täytyisi kans käydä ruokakaupassa, mennään varmaan siinä välipalan jälkeen.

Mä oon tosi huono keksimään mitään askarteluja, pitäis kai lainata kirjastosta jotain askartelukirjoja kun tuo isompi olis niin innokas leikkaamaan ja liimaamaan kaikenlaista. Itseä vain laiskottaa :)

Vierailija
6/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaiset lomailee, joten tälle päivälle ei mitään kauheen suuri suunnitelmia ole... Nukkuivat kaikki aamusta myöhään, nyt vasta käydään aamupalalle. Ruuanlaittoa ja isommat nauttii pelkästä oleilusta. Makailevat sängyillään ja lukevat. Nuorimmainen katselee lastenohjelmia ja mä ite surffaan nyt hetken netissä. Jotain käsitöitä ajattelin ite tehdä, kutoa villasukkia tai sitten ommella sydämiä. Eipä mun vastauksestakaan mitään kovin paljoo iloo ollut... Mutta leipokaa jotain tai ottakaa vesivärit ja maalatkaa kylppärissä niillä. Tai sitten kesken päivää kylpyyn.

Mukavaa päivää kaikille! :)

Vierailija
7/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lapsi ihmeempää ohjelmaa kaipaakaan. Käymme tänään kyllä kirjastoautolla, mutta muuten olemme kotona aika samalla tyylillä kuin Ap. Päivään kuuluu kyllä eskarilaisen vieminen ja haku.

Vierailija
8/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään kovan flunssan takia lääkäriin. Sitä ennen yritetään sinnitellä sisällä, katsellaan ehkä Kaapoja youtubesta. Ja sen jälkeen sinnittely jatkunee.

Vierailija
9/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee vasta iltavuoroon, joten minä nukuin pidempään ja hän heräsi lasten kanssa kasilta.

Minä heräsin olemaan kuopuksen kanssa, kun mies lähti viemään esikoista kerhoon ysiksi ja käymään samalla kaupassa.

Minä syön nyt tässä aamiaista ja mies puuhaa yläkerrassa kuopuksen kanssa.

Puol 12 lähdemme koko perhe yhdessä hakemaan esikoista kerhosta, ulkoilemme, kotiin lounaalle, mies lähtee töihin ja minä jään laittamaan lapsia päikyille.

Iltapäivän ja illan olen kotosalla lasten kanssa normaalipuuhissa ( lapset leikkii, minä teen kotihommia ja tehdään mitä nyt keksitäänkään ) ja saattaa tulla vieraita.

Vierailija
10/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 5 kuppia kahvia että herään, laitan lapsille aamupalan ja vahdin muutkin rutiinit (hampaiden pesut jne), imuroin, puen nuorimman ulkovaatteisiin ja lähden ulos hänen kanssaan n.7.30 (isommat lähtevät itsekseen kouluun), tehdään tunnin, parin lenkki ja käydään kaupassa, kotiin, ruuan valmistus, touhutaan mitä touhutaan, ruokailu, puolenpäivän aikaan lapsi nukkumaan, hoidan omia töitäni (kirjoitus) ja joskus käyn netissä, opiskelen, lapsi herää, ruoka, ulos, kotiin, ruokaa koululaisille, loppupäivä kotitöitä, perheen kanssa oloa, läksyissä auttelua, pyykit ja tiskit käsin ym hoidan sopivassa välissä, pikkuvaatteetkin pesen käsin, teen remppaa, askartelen ym ym mitä milloinkin ehdin. Kun nuorin täyttää kaksi, aamupäivät kuluvat kuntosalilla kun pääsee lapsiparkkiin.

Vierailija
11/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla mitä muut ootte tehneet :) En mä nyt varsinaisesti muuten mitään inspiraatiota etsinytkään (yleensä kyllä on tekemisarsenaalia mistä valita kuhan kaikki on sopivalla tulella tai terveitä), hauska vaan kuulla mitä muut tekee just samoihin aikoihin -ja kuinka samoja asioita :) Meillä muksut nukkuu nyt ehkä 30 min samaa aikaa, kohta sit herää kuopus ja esikoinen vielä jatkaa hirsien vetämistä. Askartelua ei vielä edes ehditty tehdä, purkit ja maalit odottelee (tehdään maitopurkeista taloja, ei tod. mitään hienoja ku ihan omasta päästä vaan väsätään jotain).

Joku tuossa hyvin sanoikin sen, päivät yleensä "soljuu" eteenpäin, se on kiva. Seuraavia sairasteluja odotellessa, nyt nautin stressittömyydestä kun sitä hetken on..

Vierailija
12/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä meikällä mitään ohjelmaa ole. Tänään saanut lapset ruokittua ja pyykkiä koneeseen. Muutoin olen istunut koneella.

Suraavaksi kait alan tonkia pakastinta, löytyykö sieltä jotain päiväruuaksi. Jos ei, tilaan pitsat. Ei jaksa tehdä ruokaa.

Lapset leikkivät keskenään sen minkä jaksavat, nuorempi menee pian päikkäreille.

Vierailija
13/13 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus saa nukkua niin myöhään kuin haluaa. Koululaiset lähtee osin omatoimisesti kouluun. Syön hitaan aamupalan ja luen lehden. Avaan tietokoneen, ehkä kuopuksin jo herää. Annan aamupalaa ja autan vaatteet päälle. Sitten ulkoilua jos jaksetaan. Lapselle lounaaksi päivällisen jämiä, itselle jotain.

Sitten lapselle filmi pyörimään, äiti pääsee nettiin. Tunti netissä, sitten jonkinlaista haahuilua minkä pitäisi näyttää siivoukselta. Ruokaa uuniin kolmen jälkeen jotta saadaan päivällistä. Neljän jälkeen syödään ja sitten voi taas haahuilla ja olla vaikka pesevinään pyykkiä.

Ei päätä eikä häntää meidän päivissä, mutta tää on vaan niin mukavaa olla kotona. Mies toivoi etten lähtis vielä töihin, joten en mennyt. Kuopus melkein 5-vuotias.