Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarttis saada valoa tupaan, jossa hyvin tummat hirsiseinät.. Ajattelin

Vierailija
16.10.2011 |

maalata katon valkoiseksi (nyt se on melko likaisen valkoinen) ja sitten mietin myös lankkulattian maalaamista valkoiseksi.. mutta miltähän se mahtaa näyttää? Tummat seinät ja valkoinen katto JA lattia? Onko joku teistä nähnyt sellaista livenä, miltä mahtaa näyttää? Yritin googlella etsiä jonkinlaista kuvaa, mutten löytänyt :/

Osaisko joku muu etsiä?

Nyt lattiat ovat maalattu harmaaksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lattian antaisin olla puunvärinen...

Vierailija
2/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä viitsisi vanhoja tuvan hirsiä lähteä maalaamaan...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun seinän levyttäisin tmv. ja tapetoisin vaalealla. Säilyisi hirsiseinätunnelmaa, mutta myös vaalea seinä toisi lisää valoa.

Vierailija
4/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisella (ja mustalla) lattialla näkyy joka ikinen pölyhiukkanen ja karva. Epäkäytännöllistä.

Vierailija
6/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman vaaleamman harmaan sävyn?

Vierailija
7/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vanhan hirsirakennuksen, jonka seinät oli sisältä valkoisella hirrellä. Todella kaunis! Tekisin itse sen. Kannatan ehdottomasti myös katon maalaamista. Tuo valoa todella paljon. Muista myös huolehtia riittävästä valaistuksesta.

Vierailija
8/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilisitkin parempaa valaistusta sekä paljon vaaleita tekstiilejä? Esim. suuria vaaleasävyisiä seinätekstiileitä?

Vierailija
9/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilisitkin parempaa valaistusta sekä paljon vaaleita tekstiilejä? Esim. suuria vaaleasävyisiä seinätekstiileitä?

koska tässä hirsimökissä ei ole sähköä (ainakaan vielä, ehkä joskus, jos halutaan..)

ap

Vierailija
10/18 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vanhan hirsirakennuksen, jonka seinät oli sisältä valkoisella hirrellä. Todella kaunis! Tekisin itse sen. Kannatan ehdottomasti myös katon maalaamista. Tuo valoa todella paljon. Muista myös huolehtia riittävästä valaistuksesta.

Entiseen aikaan eli sata vuotta sitten oli maalivalikoima ja valaistus aika paljon nykyistä heikompia. Silloin oli tapana kalkita seinät ja katto valkoisiksi, myös muurit. Huoneet olivat sitten vähemmilläkin valoilla valoisampia.

Eipä tule mieleen sellaista paikkaa, jossa olisin nähnyt tummat seinät ja valkean katon ja lattian. Voisi olla jotenkin epätodellisen tuntuinen paikka. Kattoon sopii kyllä valkoinen ja miten olisi sopivia led-valoja ympäri huonetta vaikka johonkin kattolistoihin?

Vierailija
11/18 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nyt googlettamalla blogin, jossa oli kuva valkoisesta lattiasta (ja katosta) hirsiseinien kanssa. (Meillä olevat hirsiseinät ovat vähän paremman näköiset kuin tämän blogin kuvassa olevat, ainakin itse olen sitä mieltä :) )

Mutta siis, näyttääkö tämä teidän mielestä nyt sitten oudolta tai pahalta?

Musta tää ainakin on ihan hyvännäköistä.

http://2.bp.blogspot.com/_y9s0ySdgx0I/TNvNxzf_awI/AAAAAAAADBM/fwqfA2Wnm…

Vierailija
12/18 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ei saa enää entiselleen. Mieluummin vaikka sen lattian tai ainakin hyvin vaaleanharmaaksi

Vierailija
13/18 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väriyhdistelmät ovat minusta ainakin hienot. Itse en alkaisi ainakaan seinien väriä muuttamaan. Hirren oma väri tekee tilan kotoisaksi.

Vierailija
14/18 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ei saa enää entiselleen. Mieluummin vaikka sen lattian tai ainakin hyvin vaaleanharmaaksi

tai muutenkaan muuttamassa sitä mihinkään.

ap

Vierailija
15/18 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on valkoiset lankkulattiat. Musta kuulostaa tosi hyvältä jättää hirret tummiksi ja lattia ja katto valkoisiksi. Mieluummin valkoisiksi kuin vaikka harmaiksi, jotenkin valkoisella saa puhtaamman vaikutelman.

Ja tuo ideakuva ainakin näyttää musta tosi hyvältä!

Vierailija
16/18 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tuollaisesta asunnosta. Vanhaa hirttä ja lankkua. Upea!

Vierailija
17/18 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimekesänä mökillä. Tuli tosi hyvän ja valoisan oloinen. Kurkihirsi ja alkovin kattohirret maaalatiin tummaksi.Korkeimalta kohdalta katto on 5 metriä korkea.

Vierailija
18/18 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistelmä! Valkoinen katto tuo paljon valoa ja valkoiselle lattialle sopivat esim. värikkäät räsymatot! Siinä on vanhanaikaista ja uudenaikaista sopivasti yhdistettynä. Sitten, jos vielä on sekä uusia että vanhoja huonekaluja, jotka kauniisti sointuvat toisiinsa, niin tunnelma on täydellinen. Kauniit, harkitut tekstiilit vielä "sitoisivat" kaiken yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi