Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin lapsia rangaistessa?

Vierailija
16.10.2011 |

8 ja 10-v olivat varastaneet kolikkopurkista rahaa ja ostaneet salaa karkkia. Kumpikaan ei meinannut tunnustaa vaan jouduin seisottamaan lapsia tovin. No, aikansa seistyöön nuorempi tunnusti että olivat molemmat ottaneet ja ostaneet karkkia.

Molemmat joutuivat antamaan säästöistään takaisin ja vanhempi sai arestia huomisen päivän. Nuoremmalle ei annettu arestia, koska tunnusti. Oliko väärin kun nuorempi pääsi vähemmällä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yhteistyöhalu poliisitutkinnassakin alenna tuomiota? :)

Vierailija
2/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-v:stä oli vain kamalan epäreilua, mutta ymmärtäähän tuon :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä nyt oli se pointti, sekö että karkki on niin kauhean vaarallista? Vai se että et anna lasten käyttää niiden rahoja niinkuin haluavat vai mikä?

Vierailija
4/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustajalle 1päivän arestin, en suinkaan ois päästäny täysin rangaistuksetta ja pääkelmille 3päivää arestia. Silloin kumpikaan ei selviä pälkähästä, mutta rehellinen pääsee vähemmällä.

Vierailija
5/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meillä kolikkopurkki on kyllä minun, ei lasten ja sieltä jos luvatta ottaa niin on varas.

ohis

Vierailija
6/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät olleet heidän. Eikä niillä ole kyllä lupaa kaupasta käydä karkkia ostamassa omillakaan rahoilla ilman lupaa

ap

Vierailija
7/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kehu myös nuorempaa siitä että uskalsi kertoa totuuden.

Itse olen lapsille yrittänyt opettaa että ihmiset tekevät vääriä juttuja joskus tahallaan ja joskus vahingossa. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se rehellisyys tunnustaa pahat tekonsa.

Toivon, että murrosiässä nämä opit olisivat lasten luissa ja ytimissä, ehkäpä uskaltavat tulla kotona kertomaan rehellisesti jos joutuvat pulaan.

Minusta oli oikein palkita nuorempi rehellisyydestä!

Vierailija
8/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varastaminen ei kuulu niihin, enkä toivo semmosta pahetta lapsillenikaan kehittyvän.

ap

Vierailija
9/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen meidän lapsille moneen kertaan teroittanut, että kun heti tunnustaa mitä on tehnyt, pääsee paljon vähemmällä. Joten siinä mielessä tuo oli mielestäni oikea ratkaisu ja itse olisin ollut vihaisempi siitä että on valehdeltu (että ei ole otettu rahaa), kuin siitä että on otettu sitä rahaa. Ja jos perheessä on kolikkopurkki, se on samalla tavalla vanhempien rahaa kuin lompakossakin oleva raha, joten siinä mielessä meillä ei ainakaan yhteisistä (tai vanhempien) rahoista saa ottaa ilman lupaa. Voi olla että sitä tarvitaan esim bussimatkoihin, yllättäviin koulun tai päiväkodin juttuihin (että pitää olla seuraavaksi päiväksi rahat) ja sitten purkissa ei olekaan rahaa kun ne on otettu ja ostettu karkkia :(

Vierailija
10/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viiko loppu ja tekis mieli karkkia, ni miks siihen ei saa rahaa, mikä oikeesti on tää pointti? Etkö koskaan anna periksi mieliteoille, oletko yli-ihminen?

Vierailija
11/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka rahaa tilillä olisikin niin se ei paljon auta, jos lapsi muistaa aamulla, että pitää olla kouluun 2 euroa vaikka nälkäpäiväkeräykseen tms.

eli ymmärrän kyllä 12 pointin

ap

Vierailija
13/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin muiden 8-10-vuotiaat lapset saisivat käydä karkkiostoksilla milloin huvittaa, puhumattakaan siitä, että ottaisivat ilman lupaa rahaa.

Minusta ap toimi oikein, ja voi kertoa isommalle, että rehellisyys palkitaan.

Vierailija
14/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alle eurokin riittää nameihin. Omat rahat on siksi että oppii rahan arvon ja mihin se kannattaa käyttää. Sitäpaitsi suklaa on aika terveellistä, toisin kun muu makea, katsos vaan huvikses paljonko esim jogurteissa on sokeria, ihan yhtä paha hampaille.

Vierailija
15/15 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä sentään olen jo kasvattnut lapseni aika hyviksi aikuiseksi!

Varastaminen pitää rangaista mutta koska tuo tunnustaminen oli niin vaikeaa niin siitä isommalle se rangaistus. Hienosti toimit ja oppivat läksyn!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan