Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ehkäisyä te imettävät äidit käytätte?

07.11.2005 |

Pohdiskelen kovasti minkä ehkäisyn valitsisin. Kakkonen on 10 kuukautta ja imetän vielä todennäköisesti puolisen vuotta jos vanhat merkit pitävät paikkansa ;) Esikoisen jälkeen minulle laitettiin hormonikierukka mutta se aiheutti mielialanvaihteluita joten otin sen vuoden käytön jälkeen pois. Ajattelin yrittää hormonikierukkaa uudelleen sen vaivattomuuden takia ja siksi että menkat jäisi pois... kuitenkin vähän arveluttaa jos kokemukset ovat edellisen kaltaisia niin kalliiksihan se tulee jos sen joutuu poistattamaan.

JOtain ehkäisyä kuitenkin tarvitsen ja olen miettinyt myös minipillereitä. Suurin tarve hormoniehkäisylle on se, että olen joka kuukausi kaksi viikkoa äreä, väsynyt ja syön makeaa kilokaupalla. Olen kyllä miettinyt sitäkin että voisikohan sitä hoitaa jotenkin muuten kuin EHKÄISYpillereillä. Mutta kertokaahan kokemuksia ehkäisymenetelmistä jotka sopivat imettävälle!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asennettiin kun vielä imetin eikä kuukautisetkaan olleet silloin vielä alkaneet.

Olen ollut ihan tyytyväinen, vaikkakin vuotopäivät ovat lisääntyneet. En vaihtaisi poiskaan, oli kuitenkin ilmainen ja uusi lapsikin suunnitteilla kenties muutaman vuoden sisällä.

Vierailija
2/2 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti niin tutulta tuo hormonikierukka-kokemuksesi että laitan varoituksen : itse olen ollut aina herkkä hormonivaihteluille - äreä, itkuinen, ailahteleva. Tästä syystä en aio laittaa enää hormonikierukkaa. Synnytin heinäkuussa. Syyskuussa kokeilin minipillereitä, sillä lääkäri vakuutteli että ei pitäisi aiheutta mielialavaihteluita. Silti pakkauksessa niistä varoiteltiin. Tiedä häntä, muutenkin olen ollut aika ailahteleva mutta helvetti pääsi irti kun olin syönyt pari viikkoa pillereitä. Heitin plisut roskiin ja ostimme miehen kanssa läjän erimerkkisiä kumeja,

Nyt yritän hoitaa itseäni kolmen luomukonstin avulla: lepäämällä, varaamalla omaa aikaa ja syömällä hyvin. Ehkäisynä on kondomi, mies onneksi on sen kanssa etevä :D Aion asentaa kuparikierukan kun imetys loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla