Mitä teidän pienet koululaiset tekevät koulun jälkeen jos eivät ole ip:ssä?
Meillä eka-ja tokaluokkalainen lopetti ip-kerhon ja nyt ovat keskenään kotona. Kotirytmi on meillä ja lapsilla vielä hakusessa. Mitä teillä touhutaan?
Kommentit (6)
Ekaluokkalainen leikkii pikkusiskojen kanssa, menee kaverille naapuriin/naapurin tyttö tulee meille leikkimään, syö välipalaa, tekee läksyt, piirtää, askartelee, tekee soittoläksyjä, rullaluistelee pihalla, leikkii koirien kanssa, lukee kirjoja, pelaa siskojen kanssa lautapelejä tai (joskus) Wiillä, tekee palapelejä jne. Kerran viikossa koulun jälkeen on viulutunnit (klo 14.00), toisena päivänä hänellä on kässäkerho kaverin kanssa (klo 14.30) ja kerran viikossa hän käy kuviskoulussa ja uimassa (nämä harrastukset ovat viikonloppuna).
Itse olen kotona 5v ja 2,5v pikkusiskojen kanssa ja tarkoitus on olla kotona vielä pari vuotta, kunnes masuasukki (olen viimeisilläni raskaana) on suunnilleen pari vuotias.
syö välipalan, tekee läksyt, pelailee hetken tietsikalla tai viime aikoina on aika usein laittanut popit soimaan ja hakkaa sitten kapuloilla samaa tahtia sohvaa ja on sitten ulkona kavereiden kanssa. Mun työ loppuu vaihtelevaan aikaan eli lapsi on yksin kotona ei yhtään- 4 tuntia, yleisimmin noin 2h.
Saako teillä olla kavereilla niin paljon kuin haluaa? Ap
syö välipalan, tekee läksyt, sen jälkeen lähtee kavereille/joku kaveri tulee meille. Jos ei ole kavereita, niin lueskelee aika paljon kirjoja tms. Ei juurikaan katsele telkkaria, vaikka saisikin.
Onneksi ensi vuonna on pikkuveljensäkin tarvittaessa seurana, niin ei ole niin yksin koulun jälkeen.
Ja meillä poika on myös 1,5-3h yksin, eli ei ole kertaakaan neljää tuntia. Yhtenä päivänä viikossa on lisäksi isovanhemmillaan koulun jälkeen, ja tarvittaessa sieltä löytyy seuraa aina.
Saako teillä olla kavereilla niin paljon kuin haluaa? Ap
Oletan, että kavereiden vanhemmat osaavat tarvittaessa lähettää pojan kotiin, jos ei heille sovi, kuten minäkin lähetän heidän lapsensa tarvittaessa kotiin. Meillä ei ole mitään kahden tunnin vierailusääntöä, ja jos jollain on, saa minun puolestani ilmoittaa siitä minulle tai tosiaan lähettää lapsen kotiin.
Meidän poika on yleisesti ottaen tykätty kaveri, ja kavereiden vanhemmat antavat palautetta, että osaa käyttäytyä ja on kiva kaveri.
tekee läksyt, syö välipalan ja leikkii pikkusiskon/isosiskon/isoveljen kanssa.