Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvojen vanhemmat!!!!

Vierailija
16.10.2011 |

kerron tarinan lyhyesti meidän kokemasta.

saimme ihanan pienen tyttövauvan vuoden alussa.

meni kuukausi ja toinen ihan ok kunnes alkoi itku kohtaukset,joka vaipassa löysää ulostetta(vihreää)(puhutaan nälkäkakasta)

kierre päivystyksessä alkoi.

haimme syytä miksi vauva on kiukkuinen.

aina sanottiin normaalia vauvan itkua kunnes kaverini tokaisi koita apteekin maitoa.

annoimme siis kaupan korvikkeita ensin kun maito rinnoista loppui noin 2kk:den iässä.

ostimme apteekin maitoa ja 4 viikkoa täysin maidottomalla linjalla.

tämä siis 6kk:den ikäisenä kun olimme 4 kuukautta valvoneet yöt ja päivät huutavan vauvan kanssa.

meni noin 3-5vrk kun vauva rauhottui.kakka tuli kiinteäksi ja tyttö vihdoin nukkui.

sain vaatimalla vaatia että pääsemme tutkimuksiin kun epäilin maitoallergiaa.

meillä ei siis ollut iho-oireita ja luulin että maitoallergiassa on aina iho -oireita.

pääsimme tutkimuksiin ja nyt on mustaa valkoisella maitoallergia todettu.

mutta jos siis vähänkään epäilet että vauvalla oisi maitoallergia tai yleensäkkin huutaa paljon niin osta apteekista nutrilon peptiä ja testaa.

anna noin 4 viikkoa pelkkää apteekin maitoa tietysti kiinteät ikäsuositusten mukaan ja katso että ovat maidottomia.

vellit kaikki pois koska niissä on maitoa.

jos tämä helpottaa voit suoraan vaatia testejä ja saada diaknoosin.

yleensä nämä päivystykset ja terveysasemat ovat niin huuhaata jossa ei oteta todeksi mitään mitä yrität sanoa.

yksityiseltä saa palvelua mutta on perheitä joilla ei ole oikeesti varaa mennä sinne.

maito on kallista apteekista riippuen(saavat hinnoitella maidon itse joten hinta on apteekki kohtainen)

noin 40-50€ välillä per purkki ja noin puolivuotias tarvitsee 6-7dl päivässä.

vaikka maito on kallista ja jos sillä saa selvyyden miksi vauva itkee niin itse ainakin olin valmis maksamaan ja saatiin tämä selville.

edelleen jos itse ei kaverin kannustuksella oltas lähettty testaamaan meillä huudettas kokoajan.

nyt 2 kuukautta on ollut ihanaa aikaa vauvan kanssa.

suolistoperäinen maitoallergia on yleinen ja sitä ei saa selville ellei testaa apteekin maidolla.

toivottavasti tarina antaa apua jollekkin.

en vaan itse luota lääkäreihin enää ollenkaan.

lastenlääkärimme on onneksi ottanut asian nyt hoitaakseen kun sinne saimme vihdoin lähetteen.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan