Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan töissä Kelalla?

Vierailija
15.10.2011 |

Kiinnostaisi tietää pääsevätkö kaikki Kelalla työskentelevät katsomaan kaikkien Kelan asiakkaiden tietoja vai onko touhu yhtä tarkkaa kuin esim. terveydenhuollossa, jossa kuka tahansa ei voi katsoa kenen tahansa tietoja ilman, että siitä jää jälki?

Yksi tuttu nimittäin töissä Kelalla, enkä haluaisi kertoa asioitamme kovin tarkkaan hänelle, on kovasti nimittäin utelias, siis ihan vapaa ajallaan ei viran puolesta. Mutta mielestäni se ei kuulu hänelle, onko mieheni työssä vai työtön ja saammeko asumistukea vai ei.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo Kelan täti ja oikeeta vastausta tähän en tiedä että pääseekö katsomaan mutta sanoisin näin että jos se sun tuttus kävisikin lukemassa sun/teidän tietoja niin eihän se saa kenellekään sanoa niistä yhtään mitään koska on salassapitovelvollinen. Ja jos tulis sulta iteltään sit kysymään jotain asiaa jonka se ois saanut selville sun tiedoista Kelalla niin sit vaan ilmoitusta johonkin salassapitovelvollisuuden rikkomisesta jos ei kerran ole sun asiaa käsitellyt. Mä tekisin näin koska mun logiikalla ei niillä oo mitään asiaa, kuten ei lääkäreillä ja hoitajillakaan, sun tietoihin jos ne ei sun asioita hoida.

Vierailija
2/5 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuuskäsittelijöille, mutta he sit näkevätkin kaikki. Myös terveydenhuollossahan näkyy hyvin myös muiden kuin omien potilaiden tiedot. Kyse on moraalista siis viimekädessä. Kaikista katsomisista jää kuitenkin jälki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokitiedosto kyseisetä paikasta, pankista, tk:sta., sairaalasta, kelalta josta näkee kuka on katsellut tietojasi ja milloin on katsellut, niihin tietoihin ei saa mennä katsomaan jos ei ole syytä siihen, kyseisistä teoistas on tullut jopa työstä erottamisia kun on luvatta/ilman aihetta tutkinut toisen tietoja.

Vierailija
4/5 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin joskus kelalla työharjoittelussa ja ei minulla ollut rajoitusta kenenkä tietoja näkyi (hommani oli katsoa että hakemuksissa oli kaikki tarvittavat liitteet). Onhan toimistoissa vielä ihan tavalliset kansiotkin hyllyssä joiden katsomisesta ei jää jälkeä minnekään

Vierailija
5/5 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla on ohje että jos jonossa on sukulaisen/tutun hakemus niin silloin se pitää antaa jollekulle toiselle ja ottaa itse seuraava. En tiedä monetko tätä noudattavat. mutta lokiin jää tosiaan jälki kaikista katsovista, ja vaitiolovelvollisuus on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi