Jos toisella kierroksella Soini ja Niinistö, mitä teet?
Kauhulla ajattelen tätä vaihtoehtoa. Ikinä milloinkaan en ole Kokoomusta äänestänyt, mutta tuossa tilanteessa olisi varmaan pakko.
Kommentit (139)
Tuleva pressa luopuu puolueestaan tullessaan valituksi.
Äänestämättä en voisi jättää, mutten myöskään missään olosuhteissa voisi antaa ääntäni kokoomuksen tai persujen ehdokkaalle.
Ensimmäisellä kierroksella äänestän Haavistoa, ellei vasemmistoliitto aseta omaa ehdokasta.
käyttää häpeilemättä hyväkseen. Eikä ne sen kokoomuslaiset mielipiteet miksikään muutu vaikka ei olisi jäsenkirjaa enää.
Soinia äänestää kun ei tota korruptoitunutta establishmentiä oikein viitsi tukea. Niinistö on ihan fiksu ja edustava jne. mutta Kokoomus on sitä samaa korruptoitunutta sakkia kuin demarit ja kepu.
tuo presidentin virkakausi olla riittävän pitkä, että Soini saisi siivottua nämä kaikki Kokoomuksen tekemät liian liberaalit mokat.
Niinistöä ehdottomasti, karismaattinen ja edustuskelpoinen mies toisin kuin Soini.
jossa äänestäisin Niinistöä. Teen vaalityötä Pekka Haaviston puolesta.
Kumpikaan ei tule ikinä saamaan ääntäni.
Luultavasti äänestän vain 1. kieroksella, ehdokkaani on Haavisto. On Niinistön vastaehdokkaana sitten Soini, Lipponen tai Väyrynen, niin en näe itselleni vaihtoehtoa.
Tai sitten menen jättämään tyhjän äänestyslipun, se mahdollisuus on tietysti aina olemassa.
Soinia, koska haluan päästä eroon persuista
pressalla on valtaa. Monet ei tunnu tajuavan, että pressa nimittää vaikka kuinka paljon korkeita virkamiehiä pitkin valtionhallintoa. Tällä tavalla voi välillisesti vaikuttaa siihen mihin suuntaan yhteiskuntaa viedään. Esim. Halonen on nimittänyt puolustusvoimiin paljon NATO-vastaisia virkamiehiä jne.
Ikävä kyllä erittäin todennäköinen tilanne. Olen vannonut että ikinä en jätä äänestämättä, enkä äänestä kokoomusta tai persuja.
Taitaisin äänestää Soinia. Soini itse ei ole niin suvaitsematon kuin keskiverto persu ja Soinin poistuminen puolueen johdosta toivottavasti kuihduttaisi puolueen vähitellen. Uskon että Soini saisi aikaan huomattavasti vähemmän vahinkoa kuin Niinistö.
Soinin kommentit presidenttiehdokkuudestaan. Tietenkin piti ruveta taas Halosta närppimään. Ettekö te persut oikeasti huomaa, miten koko teidän aate perustuu muitten haukkumiseen. Kai se sitten vetoaa tietynlaiseen jengiin ja Soini tietää sen.
Oma äänestyshistoriani on ollut seuraava; Keskusta-Kokoomus-PerusS.
(Kolmessa EK-vaalissa olen saanut äänestää)
Niinistöä äänestäisin, niin kuin ensimmäiselläkin kierroksella.
Pressan tärkein tehtävä on edustaa maataan ulkomailla ja edistää kaupankäyntiä. Tässä mielessä Ahtisaari on ollut pressoistamme ehdottomasti paras. Ja Soini taas... no, miettikää itse.