Kivakiva=// Pari kuukautta sitten Ikeasta ostetusta lastensängystä on nyt sitten pohjasäleikkö paskana prkl!
sellanen teräväkulmainen 8cm kokoinen oudon mustaa puuta oleva osa rusahtanut yhdestä pohjalaudasta irti, pohja siis käsittää muistaakseni 10 erillistä lautaa jotka tietyistä paikoin kiinnitetty toisiinsa ja se taas kiinnitettiin itse sänkyyn, ruuvattiin kuten ohjeet neuvoi. Nyt toi ykls lauta repsottaa sit irtonaisena ja ilmassa.
Täytyy soitata heti 10 kun putiikki aukeaa ja toivoa että antavat mukisematta palan nähtyään uuden pohjasäleikön ja heti tänään.
Korpeaa tämmönen:(
Kommentit (21)
Köyhän ei kannata halpaa ostaa, se pitää ihan oikeasti paikkansa. En aio ostaa uuteen kotiimme Ikeasta kuin sisustustavaraa, huonekaluja en koskaan!
Työpaikkamme keittiöt ja työpisteet ovat Ikeasta. Työpisteiden ergonomia aivan kamala ja keittiöt olivat jo vuoden kuluttua aivan hajalla ja hirveän näköiset.
varmasti saatte uuden säleikön ja heti paikalla. Voipi olla että lähettävät sen vielä teille kotiin, ettei tarvi ees hakea.
Mulla hyviä kokemuksia Ikeasta.
Ettekö ymmärrä, että se halpuus tulee kalliimmaksi loppupeleissä?
" köyhän ei ole varaa ostaa halpaa!"
Ostaisitte kunnon huonekaluja, niin voitte antaa perinnöksi lapsillenne ja he lapsenlapsillensa. Hölmöt.
Meillä kävi viikonloppuna Ikean sängyn kanssa ihan samalla tavalla. Sänky tosin ostettu jo viime vuonna. Surkeaa laatua, täytyy myöntää :(
Jotkut ajavat Turusta Helsinkiin asti Ikeaan. Ikean kuvastoa katsoneena en voi ymmärtää moista innostusta...
se on nimittäin ihan tummanruskea missä näkyy jotain viivoja eli heikko osa puuta vain kyseessä ja nuo muut laudat on vaaleaa puuta. Sänky vaikuttaa muuten varsin hyvältä ja tukevalta kuten toisenkin lapsemme samanlainen,ja on kaunis:) Hintaa sängyllä oli n.90-100e+patjat ja jatkopalat niihin.
ap
Ja vaikka tavara olisi kuinka paskaa hyvänsä, ei takuukaan kestä ikuisesti. Ette saa aina parin kuukauden välein uutta säleikköä.
Ja kyllähän sitä nyt edes jonkinlaiseen tasoon ja laatuun voi luottaa osti sitten Iskusta Askosta Sotkasta tai Ikeasta,mainehan niillä menee ja konkka tulee jos paskaa myyvät.
Ap-kotihoidontuella oleva asuntolainanen 4ttä vuotta-
Kun ostaa laatua, ei tuotteisiin käytetä mitään " heikkoja puun osia" , mitä se ikinä tarkoittaakaan.
Kannataisiko tukea kotimaista puusepäntyötä ikean paskakalusteiden sijasta?
Jouduttiin kyllä vähän odottelemaan, kun malli vaihtui juuri. Ja tiedoksi on köyhänkin ostettava jostakin. Olemme köyhiä, mutta ei ole varaa ostaa kallista, kuten ilmeisesti muilla " köyhillä" .
IKEA käyttää kakkos luokan materiaalia. Eli sänky on tehty puusta missä on kuolleita oksia, nuo oksakohdat eivät kestä ja sänky kohta rikki. Katselin tuttavallani IKEA:sta ostettua parvea ja siinäkin pohjasäleikkö tehty huonosta meteriaalista, eli kuolleita oksia täynnä. Seuraavaa ostoreissua varten siis pieni neuvo. Oksia saa olla mutta ne on oltava kiinteitä ja melko vaaleita eivätkä saa olla mistään kohti irti muusta puusta, ei halkeamia ym. Oksa on aina kuollut jos se on kovin tumma tai siinä jotain halkeamaa, reikää ym. Vinkiksi siis muillekkin, että tarkastakaapas IKEA:sta ostettuja tuotteitanne..IKEA:n laatu samanlaista ainakin puu-tuotteissa kuin hong kongin. Itse en ostaisi kummastakaan, mutta jokainen tekee ostopäätöksensä tietenkin itse.
ne kun tunkevat lapsensa jo 1v iässä päivähoitoon jotta pääsevät töihin tahkoamaan fyffeä.
Terveisin eräs Iskun ja Askon kanttisasiakas mutta surprise sieltäkin saanut heikkoa kestävyyttä nimenomaan puuosissa!!
Tosin jos huippulaatua etsii ei voi ostaa noista mistään. Iskussa ja askossa pystyy kyllä tarkistamaan missä firmassa tuote tehty. Siellä myydään myös laatua, esim. parooni tuotteet. Ei tästä aiheesta kannata hiiltyä, kuten jo aiemmassa kirjoituksessa mainitsin, jokainen tekee ostopäätöksensä itse. Jollekkin merkitsee ulkonäkö, jollekkin hinta ja jollekkin laatu..IKEA:n tuotteet minusta oikein k8ivan näköisiä, vähän erilaisia, mutta kuten jo totesin, itse en sieltä huonekaluja ostaisi. Minulla kriteerinä on laatu ja ulkonäkö, ei hinta.
En ole rikas, en edes hyvätuloinen. Opiskelija olen ja mies suht´pienellä palkalla.
Me säästämme isompiin hankintoihin ja ostamme sitten hiukan parempaa laatua. Niinhän tekivät meidän vanhempamme ja isovanhempammekin. Nykyisin vaan ihmiset ovat niin tottuneita vaatimaan kaiken heti, sisustuskin pitäisi kertalaakista olla prikulleen hyvä. Me , kun köyhiä olemme, hankimme huonekalun kerrallaan, eikä kertarysäyksellä Ikeasta.
No juu...mutta siis säästämällä voi ostaa laatua. Ja siinä säästää rahaa pidemmän päälle. Luuletteko, että Ikean huonekaluista on perintökaluiksi? -Eipä taida olla.
t." Ikea sucks"
Olen täällä toitottanut siitä Ikean laadusta, mitä se on? Ei kannata ostaa Ikeasta jos haluaa huonekalun säilyvän hyvänä pitkään.
Se on ollut meillä nyt kolme vuotta ja on ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin uutena, vaikka on kasattu ja purettu pariin otteeseen muuttojen takia. Pohjasäleikkökin on ok. Lisäksi pojan huoneessa on Robin-sarjaa ja nekin ovat ok.
Miinuksiakin Ikean tuotteista on löytynyt. Mammut-jakkarasta irtosi jalka juuri kun poikani oli sen päällä seisomassa ja kurottamassa jotain kirjahyllystä. Tästä on jo muutama vuosi aikaa, toivottavasti ovat kehittäneet jakkaroiden jalkojen kiinnitystä. On nimittäin aika vaarallista tuollainen ettei jalat pysy paikallaan! Onneksi poikani selvisi muutamalla naarmulla ilmalennostaan.
Huomasin juuri että Ikean vesivärit jämähtävät samantien vaatteeseen kiinni eikä lähde pesussa. Luulisi että vesiväri olisi vesiliukoista mutta ei! Kiva kun paita on nyt sitten mustia roiskeita täynnä vaikka on kahteen kertaan pesty ihan tuoreeltaan!
meillä on Askosta ostettu laiskanlinna josta irtosi jalka 3kk oston jälkeen. Meillä on Ikeasta ostetut lastensängyt ja pienempää tilpehööriä joissa ei ole ilmennyt yhtään mitään vikaa, ainoa mättöpuoli ollut nyt tämä 1 puuosa toisen sängyn säleikössä jossa niitä puulautoja on muistaakseni 10kpl. Sänky itsessään on massiivimäntyä, maalattua ei männyn väristä, ei siis lastulevyskeidaa.
Jos rahavarat olisivat antaneet periksi niin EHKÄ olisimme ostaneet ne kalliit 200-500e sängyt kummallekin tai sitten emme olisi niitä ostaneet siltikään. Hinta ei aina tuo sitä laatua eikä varsinkaan poista niin sanottujen maanantaikappalaiden mahdollisuutta.
Summa summarum, kalliilla voi saada heikkoa tavaraa ja halvemmalla hyvää ja toisinpäin. Kokemuksia löytynee siitäkin lähes kaikilta.
Mutta on se vaan hyvä että on meille,ainakin tilapäisesti=asuntolaina ja kotihoidontuella jo pitkän aikaa,pienituloisillekin jokin ostospaikka eli Ikea;D
Ap
kuin joitain yksittäisiä mitkä tilattu " oikeilta puusepiltä" eikä tehdastuotantoa. Laatu tuote tilataan korkealuokkaisesta puusepän verstaasta ja näin se vaan menee. Ostakaa ikeasta ja muualta niin paljon kuin halautte mutta oppikaa tarkastamaan tuotteet. Esim, juuri ne kuolleet oksat...
Useissa paikoissa, mm Ikeassa, ostettavat tuotteet haetaan itse ja ne onpakattu tiiviisti paketteihinsa! Eli niitä ei availla ja tarkistella vaan luotetaan siihen että kaikki ok ja jos jotain hämminkiä löytyy niin tuotteilla on, ainakin Ikeassa, täysi vaihto-ja palautusoikeus.
Ja toisaalta taas myöskin sellainen jo kaupassa syynätty tuote voi tuottaa ikävän yllärin sitten kun sitä oikeastikin käyttää eli ei kestäkään sitä, silmin syynääminen kun ei kaikkea aina kerro.
mitenköhän käy meidän sängyn... ohjeiden mukaan kasattu parisänky kesti yhden yön, sitten tippui pohja säleiköt ja sängyssä oli vain nukuttu, ei ees lapsi hyppinyt siinä tms. piti sitten isännän ite vähän kehitellä ratkaisua että saatiin se kestävämmäksi! hyvä ikea...