Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkotilasten vanhemmille kysymys.

Vierailija
31.10.2005 |

Miten paljon teillä hoitajat huomioivat lapsia ja antavat näille positiivista palautetta? Pidetäänkö paljon sylissä, miten paljon kehutaan jne? Päiväkodithan lanseeraavat usein toimintasäännöissään " rajoja ja rakkautta" -slogania.

Koska minun kokemukseni mukaan siellä lähinnä asetetaan rajoja, opetetaan huomioimaan muita ja toimimaan yhdessä. Harvemmin siellä kehuja kuulee viljeltävän, pikemminkin komennetaan ja kielletään. Toki myös ohjataan.

Olen ajatellut, että minun tehtävänä vanhempana on sitten päiväkotipäivän jälkeen erityisesti muistaa tarjota lapselle läheisyyttä, syliä ja kehuja. Oikeasti olla läsnä, jotta lapsi tulee nähdyksi ja kuulluksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko sanoa, että ei aavistustakaan... Eipä siitä päiväkodin arjesta paljoa tiedä, kun ei siellä paikanpäällä ole.

Yritän samoin kotosalla olla " läsnä ja kannustava" . Ehkä joskus liikaakin...

Vierailija
2/2 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pistää silmään niissä päiväkotien puolusteluketjuissa se, kun äidit väittää, että päiväkodissa riittää aina syliä heidän lapselleen...miten voisi? Kun siellä on sen 1 aikuinen per 4 lasta vai miten se olikaan, ja lapset vielä samanikäisiä ja muutakin tekemistä, niin kuinka se olisi edes mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla