Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei oikein enää potki, rv 23

Vierailija
15.10.2011 |

Oon ollut viikon ajan flunssassa, joku tulehdus ja sain antibiootit. Pari päivää vauva potkiskeli normaalisti eli todella paljon ja kovaa, nyt on ollut jo monta päivää että ei ole potkinut. Sydänäänet kuulus neuvolassa normaalisti torstaina.

Välillä tuntuu jotain pientä muljahtelua ja eilen kun etsin sydänääniä (ei muuten meinannut löytyä millään!!) tunsin iiison muljahduksen ja heti löyty sydänäänet. Oisko voinnu olla niin että vauva kääntyi niin että sain sydänäänet kuuluviin ja on siis vaan sellaisessa asennossa että potkii minun selkää kohti?

Terveisin sarjassamme saatanan tyhmiä kysymyksiä.

Vai pitääkö kohta huolestuu...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä jaksa olla niin virkeä. Mutta käy äippäpolilla tarkistuttamassa sikiön vointi, jos huolestuttaa ja vauva on kovin erilainen kuin normaalisti.

Vierailija
2/8 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan liikkeet, kävin neuvolassa, sydänäänet kuulu, mutta sain myös lähetteen äippäpolille jossa katottiin vielä sydän ja ultrattiin. Tarkistivat kaikki napanuoravirtaukset yms. Kaikki oli oikein hyvin onneksi, ja itse sain mielenrauhan kun ei tarvinnu mietiskellä ja pelätä onko kaikki hyvin.

Jos on huolia niin äitiyspolille vaan :)

Hyvää jatkoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänäänet, niin oliko ne normaalia hitaammat tai nopeammat? Tee liikelaskentaa! Jos huolestuttaa, niin käy näyttään neuvolassa, sillähän siitä selviää. Mutta älä jää ihmettelemään vaan tee jotain..

Vierailija
4/8 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla viikoilla voi hyvinkin olla, että vauva on sellaisessa asennossa, että potkut suuntautuvat sisäelimiin eivätkä siis niin tunnu. Sydänääniäkin voi joutua etsimään tovin jos toisenkin kun vauva voi olla hankalassa asennossa tms. Käsittääkseni myös äidin sairaus vaikuttaa sikiön vilkkauteen. Kukaan ei kuitenkaan pysty sinulle tällä palstalla täysin varmasti sanomaan, ettei mitään hätää ole, joten jos huolestuttaa niin ota yhteyttä synnärille jos voisit vaikka käydä kuunteluttamassa sydänäänet siellä. Näin viikonloppuisin kun neuvolat eivät ole auki.

Vierailija
5/8 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut viikon ajan flunssassa, joku tulehdus ja sain antibiootit. Pari päivää vauva potkiskeli normaalisti eli todella paljon ja kovaa, nyt on ollut jo monta päivää että ei ole potkinut. Sydänäänet kuulus neuvolassa normaalisti torstaina.

Välillä tuntuu jotain pientä muljahtelua ja eilen kun etsin sydänääniä (ei muuten meinannut löytyä millään!!) tunsin iiison muljahduksen ja heti löyty sydänäänet. Oisko voinnu olla niin että vauva kääntyi niin että sain sydänäänet kuuluviin ja on siis vaan sellaisessa asennossa että potkii minun selkää kohti?

Terveisin sarjassamme saatanan tyhmiä kysymyksiä.

Vai pitääkö kohta huolestuu...

tai sitten napanuora kuristaa kaulan ympärillä.

Vierailija
6/8 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pyytää varmaan näytille.

Vierailija
7/8 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mahassa asustaa kanssa tosi vaisu vauva, mulla tosin istukka edessä, mutta silti.

Mulla on viikkoja kasassa kohta 26ja liikehdintä on tuollaista jota kuvasit.

Oon käyny ylimääräisissä tarkastuksissa rauhoitellakseni itseäni ja kaikki onkin ollut hyvin, mutta huolestuttaa silti kyllä.

Ja tää on neljäs raskaus, eli ihan hysteerinen en mielestäni ole :)

Vierailija
8/8 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttavat tosi paljon. Vaikuttaahan se toki vauvakin. Itse olen huolestunut nyt mahassa asustavasta riehupellestä. Kolmas raskaus ja tämä on mielestäni ihan ylivilkas... Pelkään ihan tosissaan että kuristuu napanuoraan, mutta minkäs voit. Päivä kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä