Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vanhemmat jotka lopettavat yhteen lapseen ovat pirun itsekkäitä!

Vierailija
14.10.2011 |

Mikään ei ole niin itsekästä!

Lapsella on tosi köyhä ja tylsä lapsuus. Ei opi tärkeitä sosiaalisia taitoja, ei opi jakamaan, ottamaan toisia huomioon. Yksilapsisista perheistä kasvaneet ihmiset kasvavat itsekeskeisiksi ja ongelmallisiksi aikuisiksi.

Maailman suurin rikkaus ovat sisarukset!

t: kolmen äiti

Kommentit (19)

Vierailija
2/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen esikoiseni itsekkyyttä ja empatiakyvyttömyyttä. Olin itse ainoa lapsi ja voisin väittää että vaikka olinkin ujo niin olen aina osannut jakaa ja ottaa toiset huomioon. Hieman pelottaa tämän tekemäni sisarusparven tulevaisuus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa hankkia ihan oma elämä niin ei tarvii muiden asioita murehtia.

Vierailija
4/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman suurin rikkaus ovat sisarukset!

t: kolmen äiti

Mä en ole nähnyt sisaruksiani neljään kuukauteen. Sitä ennen väliä oli vuosi. Pari kertaa juteltu puhelimessa äidin ja isän tilanteesta.

Meillä ei vaan oo mitään yhteistä.

Vierailija
5/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin jakamaan kaiken,niin että kun isosiskot sai kaiken uutena mulle jäi vanhat.Jouduin käyttämään lapsena heidän alushousujaankin.Koskaan en saanut mitään uutena niin et joku asia oli vain minulle.

Päätin etten koskaan kohtele lastani niin ja paras ratkaisu olikin et sain vain yhden.Lapsi on ihan yhtä empaattinen,kohtelias yms.kuin muutkin.Ainoa ero moniin onkin hyvä itsetunto ja omanarvontunto.Lapsi ei ole joutunut taistelemaan mistään ja näin hänestä on tullut vahva ihminen joka ei jää muiden jalkoihin.

Mainittakoon vielä etten ole juuri missään tekemisissä siskojeni kanssa enää.

Vierailija
6/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisaruksia. Kyllä "maailma" opettaa ratkomaan riitoja ja kahnauksia ilman siskoja ja veljiä kasvaneille.

Vierailija
7/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kolmatta lastani ihan vain itsekkyyttäni, enkä siksi että lapsillani olisi sisaruksia.

Vierailija
8/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain sisaruksen takia en hanki miestä!

Olen itse kolmilapsisesta perheestä ja minulla on erittäin läheiset välit sisariini. Ymmärrän siis pointin jossain määrin. tiedän myös tulehtuneita sisarusvälejä. Ja mikä tämän keskustelun kannalta oleellisinta, minulla on kaksi ystävätärtä, jotka ovat ainokaisia ja aivan yhtä empaattisia kuin muutkin tuntemani ihmiset. Ja itse asiassa koen, että nämä ainokaiset tekevät enemmän töitä ystävyyssuhteidensa eteen, koska kotona/suvussa ei ole automaattisesti tarjolla samanikäistä "seuraa".

Vierailija
9/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vaan että on mitenkään mahdollista että ainoana syntyneet voisivat oppia samalla tavalla sosiaalisia taitoja kuin sisarusparvessa kasvaneet. Tunnen lukemattomia itsekeskeisiä, kaikkitietäviä, narsistisia ja itserakkaita ihmisiä jotka ovat yksilapsisista perheistä. Vähemmän tunnen tälläisiä, jotka ovat monilapsisista perheistä.

Ja nyt en siis arvostele tietenkään niitä jotka eivät ole onnistuneet toisen lapsen saamisessa.

-ap

Vierailija
10/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa on 5 lasta!!!!

Vierailija
11/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vaan että on mitenkään mahdollista että ainoana syntyneet voisivat oppia samalla tavalla sosiaalisia taitoja kuin sisarusparvessa kasvaneet. Tunnen lukemattomia itsekeskeisiä, kaikkitietäviä, narsistisia ja itserakkaita ihmisiä jotka ovat yksilapsisista perheistä. Vähemmän tunnen tälläisiä, jotka ovat monilapsisista perheistä.

Ja nyt en siis arvostele tietenkään niitä jotka eivät ole onnistuneet toisen lapsen saamisessa.

-ap

päihittävät tieteelliset tutkimustulokset. LOL.

Vierailija
12/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he osaavat jo siinä vaiheessa ennakoida sen että heidän aikansa riittää vain sille yhdelle lapselle. Miksi siis tehdä toista ja sitten valittaa, kun ei jaksa eikä jouda.

Asia erikseen on sitten ne jotka eivät vain sitä toista saa vaikka tahtoisivatkin. Huomioithan ap että osa voi olla myös näitä.

Ja minä olen ainokainen. En ole epäsosiaalinen, olen kuitenkin käynyt sen koulun jossa on MUITAKIN ikäisiäni aina ollut. Minulla on ollut aina läheiset välit sukulaisiini ja heidän lapsiinsa. He ovat olleet minulle, kuin sisaruksia. Enkä nyt kovin itsekkääksikään itseäni sanoisi, itsenäiseksi ennemminkin.

Vierailija
13/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai ei ole joutunut taistelemaan mistään ja se tekee vahvaksi, HAH! Tosi hyvät ja realistiset lähtökohdat elämään!

Nyt ei ole myöskään kyse siitä kuinka hyvissä väleissä olet sisarusten kanssa tai kuinka usein heitä näet. On kyse siitä millaiseksi he ovat sinua muokanneet ja mitä olet oppinut kasvaessasi heidän kanssaan hyvässä ja pahassa

-ap

Vierailija
14/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monettakohan kertaa tämä samanlainen aloitus pyörii tälläkin palstalla vuoden aikana.

Vierailija
15/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan useimmissa tapauksissa, mutta kuule aina asiat eivät mene niin. Sisarukset saattavat pääasiassa tapella, olla mustasukkaisia jne. Riippuu luonteista.

Monet tulevat vasta aikuisiällä toimeen ja faktaa on se, että kaikki eivät tule ikinä. Jotkut jopa vihaavat toisiaan.

Vierailija
16/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vaan että on mitenkään mahdollista että ainoana syntyneet voisivat oppia samalla tavalla sosiaalisia taitoja kuin sisarusparvessa kasvaneet. Tunnen lukemattomia itsekeskeisiä, kaikkitietäviä, narsistisia ja itserakkaita ihmisiä jotka ovat yksilapsisista perheistä. Vähemmän tunnen tälläisiä, jotka ovat monilapsisista perheistä. Ja nyt en siis arvostele tietenkään niitä jotka eivät ole onnistuneet toisen lapsen saamisessa. -ap

sosiaalisten taitojen puuttuminen voi johtua myos siita etta niita ei ole kotona opetettu ja tama patee seka yksi- etta monilapsisiin perheisiin.

Vierailija
17/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hyvät välit sisaruksiini, vaikka yhteydenpito ei ole tiivistä. Sellaista en kaipaa.

Varmaan useimmissa tapauksissa, mutta kuule aina asiat eivät mene niin. Sisarukset saattavat pääasiassa tapella, olla mustasukkaisia jne. Riippuu luonteista. Monet tulevat vasta aikuisiällä toimeen ja faktaa on se, että kaikki eivät tule ikinä. Jotkut jopa vihaavat toisiaan.

Vierailija
18/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vaan että on mitenkään mahdollista että ainoana syntyneet voisivat oppia samalla tavalla sosiaalisia taitoja kuin sisarusparvessa kasvaneet. Tunnen lukemattomia itsekeskeisiä, kaikkitietäviä, narsistisia ja itserakkaita ihmisiä jotka ovat yksilapsisista perheistä. Vähemmän tunnen tälläisiä, jotka ovat monilapsisista perheistä. Ja nyt en siis arvostele tietenkään niitä jotka eivät ole onnistuneet toisen lapsen saamisessa. -ap

sosiaalisten taitojen puuttuminen voi johtua myos siita etta niita ei ole kotona opetettu ja tama patee seka yksi- etta monilapsisiin perheisiin.

Vierailija
19/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa elää uskossa, jokainen Jeesukseen uskova on sisar ja veli. Seurakuntayhteydessä on tilaisuus oppia jakamaan, antamaan ja rakastamaan.

Suosittelen kaikille, isoille ja pienille perheille, itsekkäille ja epäitsekkäille ihmisille. Kaikille on tilaa.