Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AI? Siis onkin ihan kamala rikos polttaa imetysaikana?

Vierailija
14.10.2011 |

Raskausajaksi lopetin ja täysimetin 6kk. Tuona aikana muutaman viikon-kuukauden välein saatoin polttaa yhden tupakan, ja imetysväliä tuli noin 4 tuntia. Tämä oli itselläni sellainen rentoutuskeino (en sano, että fiksu, mutta toimi silloin). En koskaan lapsen läsnäollessa. Tuossa yhdessä ketjussa mm. toivotaan, että lapsen syöpähoitoja ei saisi maksaa jos polttaa imetysaikana ja että ei saisi enää saada lapsia. En ole todellakaan tiennyt, että kyse on noin isosta tai vakavasta asiasta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt ikinä lapsen vika ole, jos vanhempi tekee tyhmyyksiä.

Vierailija
2/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausajaksi lopetin ja täysimetin 6kk. Tuona aikana muutaman viikon-kuukauden välein saatoin polttaa yhden tupakan, ja imetysväliä tuli noin 4 tuntia. Tämä oli itselläni sellainen rentoutuskeino (en sano, että fiksu, mutta toimi silloin). En koskaan lapsen läsnäollessa. Tuossa yhdessä ketjussa mm. toivotaan, että lapsen syöpähoitoja ei saisi maksaa jos polttaa imetysaikana ja että ei saisi enää saada lapsia. En ole todellakaan tiennyt, että kyse on noin isosta tai vakavasta asiasta.

Kun lopetat tupakoinnin ja tarvitset rentoutusta, korkkaa pullo!

Imetysaikana dokaaminen kun ei todellakaan haittaa vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoitusten taso laskee entisestään, kun av-mamma on saanut muutaman perjantaisiiderin.

Älä nyt hyvä ihminen yöuniasi menetä muutaman sekopääkirjoittajan takia.

Vierailija
4/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat että miten olen voinut polttaa niin todella luulin, että kokonaisuuden kannalta tuollaisella pienellä paheella ei ole merkitystä. mutta kun luin ihmisten kirjoituksia niin järkytyin, että onko kyse noin pahasta ja hirveästä asiasta todella. En kuitenkaan ikinä tahtoisi lapselleni mitään pahaa ja rakastan häntä enemmän kuin mitään. Siitä huolimatta että joskus olen käyttänyt tupakkaa rentoutuskeinona rankan viikon jälkeen. ap

Vierailija
5/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt alkoholin mausta, joten sellainen rentoutus ei ole käynyt mielessä.. ja kun yleensä yksin olen vauvaa hoitanut miehen ollessa vuorotöissä, niin en edes uskaltaisi ottaa. ap

Vierailija
6/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt alkoholin mausta, joten sellainen rentoutus ei ole käynyt mielessä.. ja kun yleensä yksin olen vauvaa hoitanut miehen ollessa vuorotöissä, niin en edes uskaltaisi ottaa. ap

Katsos, alkoholia voi huoletta litkiä imetysaikana, mutta tupakka on ihan helvetin vaarallista vauvalle.

Näin olen oppinut täältä.

Mullakin on jo tuolla pullot rivissä odottamassa tän kuopuksen syntymää ja imetystä.

Vierailija
7/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ja heti.

Vierailija
8/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niitä päihteitä on käyttää (lasken tässä nyt tupakankin päihteeksi). Itse olen bilettänyt nuorena menemään sydämeni kyllyydestä, mutta nykyään en kyllä missään nimessä haluaisi antaa lapselleni tupakanmakuista rintamaitoa (maku tarttuu maitoon). Ammattinikin puolesta näen asenteiden lepsumisen lapsiperheissä päihteiden kanssa. Odottajat ja imettäjät polttavat ja tissuttelevat, eivätkä muka tiedä sen vaikuttavan vauvaan.

Muutama vuosikymmen sitten ne muutamat perjantaisiideritkin olisivat herättäneet huolta, nykyään ne aiheuttavat onnettomuuksia, joiden jälkipuinnissa vanhemmat hokevat asenneilmapiiristä onkimaansa mantraa "EI SAA SYYLLISTÄÄ", koska kyseessä olivat vain ne ihan tavalliset perjantaisiiderit.

Siis miettikää hyvät ihmiset päihteidenkäyttöänne. Rentoutuskeinoja on muitakin. Mene lenkille tai tee vatsalihaksia niin kauan, että stressi helpottaa. Oman kroppasi hormonit huolehtivat helpottavasta olosta ja vauvasi pääsee myrkyttömään syliin.

T. Lapsiperheiden kanssa työskentelevä terveydenhoitaja

Vierailija
9/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoitaa yksin vauvaa, joka herää tiheästi monta kuukautta eikä kukaan auta univelkojen kanssa, ahdistaa ja mikään vaunulenkkeily siihen ei auta, niin tuli mieleen polttaa joskus se yksi tupakka, mikä tuntui helpottavan oloa jostain syystä.

Parhaani olen todellakin yrittänyt, väsännyt ne perkeleen soseet itse ja käynyt vauvauinnissa ja joka päivä ulkoilemassa, antanut syliä ja hellyyttä. En ole juonut tippaakaan 1,5 vuoteen ja teen terveellistä ruokaa.

Vitun ahdistavaa tämä elämä, olen sitten paska mätä äiti jonka ei olisi pitänyt lapsia hankkia ja sama vaikka vetää itsensä kiikkuun ja antaa lapsi jollekin raivoraittiille terkkarille. Kiitos ja hei. VITUN AHDISTAVAA tämä elämä! En todellakaan tiennyt, että tuollainen satunnainen pahe olisi vauvan kannalta hirveä asia tai että mut pitää kivittää - kiitos nyt tästä valaistuksesta. Kun ei ole hoitoapua eikä pääse minnekään ilman vauvaa niin se satunnainen tupakka on oloa helpottanut, mutta sekin nyt on niin perkeleen väärin ja tekee musta paskan äidin. Selvä homma. Kiitos ja hei!

Vierailija
10/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoitaa yksin vauvaa, joka herää tiheästi monta kuukautta eikä kukaan auta univelkojen kanssa, ahdistaa ja mikään vaunulenkkeily siihen ei auta, niin tuli mieleen polttaa joskus se yksi tupakka, mikä tuntui helpottavan oloa jostain syystä.

Parhaani olen todellakin yrittänyt, väsännyt ne perkeleen soseet itse ja käynyt vauvauinnissa ja joka päivä ulkoilemassa, antanut syliä ja hellyyttä. En ole juonut tippaakaan 1,5 vuoteen ja teen terveellistä ruokaa.

Vitun ahdistavaa tämä elämä, olen sitten paska mätä äiti jonka ei olisi pitänyt lapsia hankkia ja sama vaikka vetää itsensä kiikkuun ja antaa lapsi jollekin raivoraittiille terkkarille. Kiitos ja hei. VITUN AHDISTAVAA tämä elämä! En todellakaan tiennyt, että tuollainen satunnainen pahe olisi vauvan kannalta hirveä asia tai että mut pitää kivittää - kiitos nyt tästä valaistuksesta. Kun ei ole hoitoapua eikä pääse minnekään ilman vauvaa niin se satunnainen tupakka on oloa helpottanut, mutta sekin nyt on niin perkeleen väärin ja tekee musta paskan äidin. Selvä homma. Kiitos ja hei!

Kyllä se tupakka on ihan sallittua, nou hätä. Ja jos joku ei koskaan ole polttanut niin niittenpä on onkkelma. Huhuh, nautitaan me leidit röffet sillon tällön ja muut panukoot hevon helvettiin mielestäni! :)

Vierailija
11/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että äiti pysyy täysjärkisenä!

Vierailija
12/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mistään pikkujutusta, vaan siitä haluatko myrkyttää lastasi äidinmaidon kautta.

Kyllä se tupakka on ihan sallittua, nou hätä. Ja jos joku ei koskaan ole polttanut niin niittenpä on onkkelma. Huhuh, nautitaan me leidit röffet sillon tällön ja muut panukoot hevon helvettiin mielestäni! :)

Vierailija
13/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu hyvä ihminen!

Kommentoin lähinnä noihin perjantaisiiderikirjoituksiin, joissa aliarvioitiin lapsiperheille suunnattua päihdevalistusta.

Jos se yksi harvinainen tupakka on se sinun rentoutuskeinosi, niin feel free :) Kirjoitin yleisluontoisesti siitä, kun moni alkaa tupakoimaan uudestaan "stressitupakoiden myötä" ja vauva kärsii. Voithan vauvan nukahdettua tupakoida ja käydä sitten pitkässä suihkussa, jolloin ainakin osa myrkyistä poistuu hiuksista ja vaatteetkin vaihtuvat.

On olemassa myös muita keinoja purkaa stressia ja ehdottomasti yritä hankkia itsellesi turvaverkko sekä tekemistä, mistä pidät. Olet varmasti aivan ihana ja rakastava äiti. Rakasta ja hoida myös itseäsi!

Ystävällisesti,

Se terkkari

Vierailija
14/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan, jos tupakoi yhden parin viikon välein? Siis tietysti paras on olla polttamatta, mutta olisiko toiseksi paras vaihtoehto sitten lopettaa imetys, kerran tuollainen satunnainenkin tupakka on paha asia?

Vierailija
15/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä et varmasti ole mikään kivityksen kohde täällä! Jos joku heittää jotain kritiikkiä niin tuskin on juuri sinulle kohdistettu (tai sitten ko. henkilö ei lukenut tekstiäsi loppuun/ajatuksella tai sitten on muuten täysin vajaa tahi sekopää). Tietysti olisi paras ettei käyttäisi yhtään minkäänlaisia päihteitä lainkaan raskaus- tai imetysaikana, mutta hei, ap:n kohdalla kysymys on muutamasta tupakasta ja harvoin!! Joku kohtuus sentään hyvät ihmiset!

Vierailija
16/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut tupakoitsijaa, joka polttaisi noin harvoin. Jos poltat noin vähän, niin sinulla ei varmaan ole riippuvuutta nikotiiniin ja voit jättää senkin tupakan väliin ja lapsesi välttää nikotiiniannoksen.

kokonaan, jos tupakoi yhden parin viikon välein? Siis tietysti paras on olla polttamatta, mutta olisiko toiseksi paras vaihtoehto sitten lopettaa imetys, kerran tuollainen satunnainenkin tupakka on paha asia?

Vierailija
17/20 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi saada jonkin muunkin nautintoaineen kautta, vaikkapa suklaan... Siitä olisi huomattavan paljon vähemmän haittaa vauvalle kuin tupakasta.

Vierailija
18/20 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkun nukutin vauvaani vuoden verran partsilla,niin eipä tullut mieleen mitä paskaa se vetää keuhkoihin siellä ollessaan.Naapuri kun tykkäs kavereineen käydä röökillä ja savut suoraan meidän partsille.

Ja bussipysäkillä aina joku poltti,mut eihän täällä pääse kukaan karkuun karsinogeenejä.

Vierailija
19/20 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut tupakoitsijaa, joka polttaisi noin harvoin. Jos poltat noin vähän, niin sinulla ei varmaan ole riippuvuutta nikotiiniin ja voit jättää senkin tupakan väliin ja lapsesi välttää nikotiiniannoksen.

vain juhliessa tms.. eihän kaikki jää koukkuun.

Vierailija
20/20 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain juhliessa tms.. eihän kaikki jää koukkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi