Aikaisissa aamuvuoroissa on tällainen huono puoli OV
Kun koira on tottunut pääsemään pissalle jo 05 aikaan,alkaa se vinkua ja vonkua toki myös viikonloppuisin kukonlaulun aikaan :( Huomenna aamulla taas sama edessä,ärsyttää jo etukäteen kun koskaan ei saa nukkua pitkään!
Kommentit (13)
Tosin onhan se kurjaa kun joutuu edes nousemaan.
Minä tykkään herätä aikaisin mutta ihanaa mennä aina takaisin nukkumaan parin tunnin päästä.
Aina ovat nukkuneet vähintään seiskaan,nyt koululaisina vieläkin myöhempään.
No ei nyt sentään koiraa pois,kai sitä nyt saa harmitella jos siltä tuntuu...
ap
Tätä on jo varmaan kokeiltu, mutta ehdotan nyt kuitenkin... Auttaisiko, jos käytte koirulin kanssa iltapissalla vähän myöhempään kuin normaalisti, esim klo.12 aikaan?
Koira oli tottunut pääsemään ulos aamulla viiden aikaan. Minä tai mies käytti lenkillä ennen duuniin lähtöä ja kun jäin äippälomalle homma siirtyi minulle. Kun mies lähti töihin jäi koira ovelle vinkumaan ja haukkumaan. Että mua otti aivoon kun oisi saanut vaan nukkua mut ei...
Mä en vaan reagoinut siihen. Joskus saatoin päästää takapihalle pissalle. Mut ulos ei lähdetty kun vasta kun minä nousen.
Viikossa koira oppi odottamaan. Se jatkoi uniaan kun mies lähti töihin.
Eli et vaan nouse. Jos koiralla selvästi hätä niin sitten on noustava (tyyliin itkee ovella ja on tosi levoton). Mut mutten, et vaan nouse. Kyllä se oppii odottamaan.
Tätä on jo varmaan kokeiltu, mutta ehdotan nyt kuitenkin... Auttaisiko, jos käytte koirulin kanssa iltapissalla vähän myöhempään kuin normaalisti, esim klo.12 aikaan?
Tää kanssa mukaan käyttöön.
- Seiska
Jätä yöpuku ulkovaatteiden alle. Ulkoilun jälkeen takaisin sänkyyn.
Arkisin olen itse petissä jo ysin jälkeen mutta mies yleensä siinä 23 aikoihin käyttää koiran vielä pihalla. Mies ei myöskään herää siihen koiran vinkumiseen aamulla,eikä siten myöskään yleensä päästä sitä ulos,ehkä se kuorsaa itse niin kovaa ettei kuule :D
Ja en siis heti koiran ekasta vingahduksesta nouse mutta kun se tarpeeksi kauan jatkaa,palaa hermo ja kun ei untakaan enää saa niin pihalle sen vien..ap
jos nousen sängystä ylös,en vaan saa unta enää vaikka yrittäisin :( ap
meilläkin aina aamupissatus ja kakat klo 6, sitten syö, (ja vielä ulos puoli 8 ennen töihin menoa) ja klo 17 on toinen ruoka, ja senkin jälkeen tekee aina kakat. Meistä taas on ihan loistavaa, että koira on rytmittynyt, mistä sitä muuten tietäisi, että ei varmasti tule pissa- tai kakkahätä silloin, kun olet useamman tunnin pois kotoa?
Minusta aikaiset aamut on upeita, ja vaikka useimmiten se on meillä tuo aamuvirkku mies, joka koiran kanssa lähtee kuudelta ulos, niin minäkin kyllä nautin niistä aamuista, kun joudun ulos. Aina harmittaa, että ei yleensä ole silloin aikaa lähteä kunnon lenkille!
Johtuen ehkä juuri siitä että MINÄ herään aina siihen ja vien koiran ulos.Siinä on hieman eroa jos teillä se mies vie koiran yleensä ulos,siihen olisin minäkin tyytyväinen juu.No,eipä tämä nyt niin vakavaa ole,kunhan marisen kun ärsyttää ja mies on taas viikon työmatkalla :D ap
laittaa ovet kiinni, ettei pääse aamuyöstä herättämään. Meidän koira ei hauku, mutta tulee tökkimään ja riehumaan sängyn viereen jo 5 aikaan viikonloppuisin. nyt ei sitten pääse.
lasten kanssa