Yh:t! Kuinka paljon tyhjästänurisijat ottaa pannuun?
Tiedättekö nämä tyypit jotka leikkipuistossa vinkuu sitä miten mies menee taas tälläkin viikolla kahdeks tunniks harrastaan. Tai sitä miten täytyy tänään syödä samaa ruokaa kun eilen. Tai sitä miten väsyttää viikolla kun mies ei suostu herään vauvan kanssa ku viikonloppuöisin. Jnejne. Meille (onnellisessa) parisuhteessa oleville vois tehdä kyllä hyvää että saatais aina välillä sanallisesti turpiimme joltain loppuunkiristetyltä yh:lta. Loppuis se saatanan nurina laatuajan puutteesta...
Kommentit (8)
Ei kellään voi olla yksinoikeutta valittaa.
Yksi pieni lausahdus kuitenkin ärsyttää minua: "Mä olen nyt pari päivää yksinhuoltajana, kun Pasi on työmatkalla." En oikein osaa analysoida, miksi tuo ärsyttää. Ehkä siksi, että yksinhuoltajuuteen kuuluu paljon muutakin kuin hetkellinen lapsesta yksinhuolehtiminen.
väsynyt tai vittuuntunut kuin avioliiton aikana. Sitä on vaikea selittää mutta kun kotona ei ole sitä negatiivisuuden lähdettä ja saa tehdä kaikki asiat juuri niin kuin tahtoo, käyttää rahansa ja aikansa selittelemättä, se antaa paljon energiaa ja voimia.
mutta tuo mikä nro 3 ärsyttää, ärsyttää myös minua!
En viitsi harmistua toisten oman elämän nurinoista, koska ajattelen, etten minäkään sanonut ääneen mitkä asiat oikeasti koettelivat mielenterveyttä vaan tyydyin vaan keventämään harmia valittamalla jotain kohteesta (miehestä). Eli sillä miehen harrastuksesta valittavalla voi olla mielipahan pohjalla vaikka mitä oikeasti suurempaa ongelmaa kuin minulla.
Ja minullahan on asiat hyvin, ehkä vähän aikaa ja rahaa, mutta määrään itsestäni enkä joudu pelkäämään kotonani.
(nojoo, kateelliset harmittaa. Tyyliin: "miten sulla onkaan helppoa kun on aina joka toinen viikonloppu omaa aikaa!". Hehheh, 2vrk omaa aikaa vastaan 12vrk yksinäistä vastuunkantoa ihan kaikesta.. Tai minimielareiden ja yh-lisän saaminen aiheuttaa samaa... Niin, nehän korvaavat taloudessa sen toisen tienaavan aikuisen. Mutta tämähän menee sivuun, koska on kateellisuutta minulle, eikä puhtaasti valitusta kaverin omasta.)
Enemmän ärsyttää yksinhuoltajat, jotka käyttävät sitä pirun huonona tekosyynä.
"Paras" on yks tuttu, joka suureen ääneen mainostaa miten hänellä on rankempaa kuin YH:lla! Koska mies ei työiltoina jaksa PALJON hoitaa lapsia ja heillä on toinen lapsista erityislapsi. Mä olen kolmen alle kouluikäsen yh ja tällä hetkellä vielä opiskelija (luen tentteihin yöt, päivät hoidan lapsia) ja musta on vaan hauska sanoa että ei mulla oikeesti oo edes niiiiiiiiiiiin rankkaa. Siis niin rankkaa että jaksais valittaa, tykkään elämästäni ja lapset on ihan parasta
ja sietokyky on myös meillä kaikilla erilainen, tukiverkot jne.
Mutta myös minua ärsyttää tuo "olen nyt yksinhuoltajan" tai vielä enemmän "reissuleskenä", kun olen lapsen isän kuolemalle menettänyt.
Ja valitututtaahan minuakin joskus kaikki.