Tyhmä kysymys vuorillisista sadevaatteista
Huutis-paketin myötä tuli alkusyksystä myös fleecevuorilliset kurahousut ja sadetakki. Mä en jotenkin "osaa" käyttää niitä. Tuntui oudolta pukea lapsi päiväkotiin mennessään pelkkiin kuravaatteisiin ja alle sisävaatteet, eikä mitään välikerrosta tai tavallisia ulkovaatteita.
Nyt tuntuu sitten hassulta pukea vuorilliset kuravaatteet välikausihaalrin päälle. Tuntuu, että kerroksia on liikaa.
Varsinkin sen takin käyttötarkoitus ihmetyttää. Usein maassa voi olla kuraa ja vettä, mutta ei kuitenkaan sada. Lapsi siis tarvitsee esim. välikausipuvun ja sitten kurahousut ja kumisaappaat. Vuorillinen sadetakki on sellaisella säällä turha ja hiostava.
Miten te muut käytätte näitä vuorillisia kuravaatteita? Palstan perusteella ne ovat tykättyjä ja suosittuja...
Kommentit (8)
jonka olen seppälästä ostanut. Näin sateisena syksynä ollut superpaljon käytössä takkina. On lämmin ja täysin vedenpitävä.
ihmeessä puet fleecevuorelliset housut ja takin välikausihaalarin päälle?
Jätä se haalari pois, kyllä tarkenevat näillä keleillä.
Minun mielestäni fleecevuorelliset kuravaatteet ovat erittäin kätevät. Ei tarvitse pukea alle niin paljon vaatteita kuin välikausihaalaria käytettäessä. Vk-haalaria käytettäessä tulisi ensin alle paljon vaatetta ja päälle mahdollisesti vielä kuravaatteet...lapsi olisikin siinä sitten kunnon michelinukko :).
Ja käytän niitä kuraisilla keleillä vaikkei sadakaan.
Eli meillä vuorellinen setti korvaa välikerroksen + vk-haalarin + sadevaatteet -yhdistelmän. Nopeampaa ja helpompaa etenkin kun puettavia on enemmän kuin yksi...
Sitä vielä mietin, että oletteko huomanneet näiden fleecevuorillisten kurahousujen hiostavan normaalia enemmän?
Ja käytettekö edelleen näilläkin säillä?
Tekisi mieleni kokeilla, mut kun ennen ei ole ollut niin en oikein tiedä, miten käyttää. Täältä sai nyt hyviä vinkkejä.
Onko tietoa, miten päiväkodissa niihin suhtaudutaan? Esim. yrittävätkö tunkea alle jotain extra-kerrosta tai peräti siellä varahaalarina olevaa vanhaa välikausipukua? Meidän pk:ssa on se linja, että vaikka olisi miten hyvä kosteussuojallinen vk-puku, niin AINA pistetään kurahousut päälle, jos on vähänkään kuraa tai kosteutta maassa. (Tätä tietenkin voin itse kysyä päiväkodista, mutta noin yleisesti olisi kiva kuulla, miten suhtaudutaan.)
oli kovasti käytössä viime syksynä fleecevuorilliset kurikset, eikä tod alla ollut mitään välikausijuttuja vaan ihan sisä vaatteet. Tai kylmemmällä ilmalla laitettiin alle villahaalari. Nyt oon ettiny halvalla vuorillisia kuriksia, mut en oo vielä löytäny sen hintasia mitä viitisin ostaa..
käytetään edelleen näillä keleillä. Minusta ne ovatkin kätevät juuri näillä lämpöasteilla kun ei ihan vielä viitsi toppahaalaria pukea :).
Päiväkodissa on tykätty vuorellisista vaatteista, vähentäähän se hoitajienkin työtä kun ei tarvitse joka muksulle pukea useita kerroksia vaatteita.
Ja ovat osanneet olla pukematta "ylimääräisiä" vaatteita päälle tai alle.
Kokeile vaan maanantaina ;).
Meillä miehellä on vuorillinen kurapuku moottoripyöräretkillä, on kovasti kehunut.
Meidän mies menee töihin kurapuvussa niin normipuku pysyy puhtoisena.
niin vuorelliset sadekuteet puetaan samanlailla kuin pukisit välikausivaatteet, eli niiden alle ihan normi sisävaatteet.
Niiden tarkoitus on poistaa yksi kerros lapsen yltä, eli et tarvitse sadekelillä valikausihaalaria JA sadevaatteita.