Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apuaaaa

Vierailija
14.10.2011 |

mitä tulisi tehdä kun lapseni 6 ja 4vuotiaat eivät istu ruokapöydässä, ottavat lusikallisen ruokaa ja juoksevat tappelemaan...

sitten saan taas huutaa heitä pöytään syömään ja lopulta taluttaa kädestä pitäen syömään, taas lusikallinen ja menoksi...huoh! tähän tuhlaantuu toista tuntia! olen ihan loppu!!!

sama iltapalalla ja nukkumaan meno on ihan kamalaa!

jatkuvasti keräilen lasten viskomia leluja ja tavaroita ympäri asuntoa, eivät suostu itse keräämään omia tavaroitaan, vaikka kuinka komennan, sanovat vaan, että eikä! äitin homma!!

pissahätä ja jano vuorotellen, jotain asiaa...yms, kokoajan juostaan ja mennään repimään toista, painitaan, tapellaan...huoh!

mitä minun tulisi tehdä!?

lapset eivät tottele minua yhtään!! mikä avuksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alkuun

1. heti kun nousevat pöydästä, lähtee ruoka pois. seuraavan kerran saavat ruokaa seuraavalla aterialla.

2. jokainen lelu jonka joudut keräämään, lähtee takavarikkoon varastoon tms.

Ihan oikeasti, nyt jos et laita rajoja, olet myöhemmin todella pulassa.

Vierailija
2/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä kaapeista vedetään kokoajan kaikki keksit yms...

yritän piilottaa herkut ylimmälle hyllylle, mutta turhaan, lapset löytävät kaikki herkut, kiipeilevät ylähyllyille!!!

lasten kaverit juoksee meillä jatkuvasti, koskaan ei ole perheen omaa aikaa!!

mitä voisin tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavatko lapsesi tarpeeksi virikkeitä, ulkoiletteko riittävästi, käyttekö kerhoissa tms.?

Vierailija
4/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräiset välipalat pois. Älä osta herkkuja, jos lapset käyvät niitä itse hakemassa. Suurempi nälkä voi auttaa ruoka-aikaan syömistä, mutta jos homma menee pelleilyksi, vie lapsi kerran pöydästä pois. Ja jos ei vieläkään syö, ruoka lähtee.

Siivouksessa yksi tapa on palkita, kun lapsi on tietyn ajan siivonnut, hän saa tarran. Monella tarralla saa sitten jonkun palkinnon, joka voi olla vaikka uintireissu. Alle kouluikäiset tarvitsevat vielä aikuisen apua siivouksessa.

Pidä arjessa rutiineista kiinni. Tietyt ruoka- ja nukkumaanmenoajat ovat hyödyksi. Nukkumaan voisi mennä aina samalla tyylillä: vaikka iltapesut, satu ja petiin. Noin pienten kanssa ei suuremmista asioista neuvotella, äiti päättää.

Vierailija
6/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äiteelle kans, kun ei osaa huolehtia kakaroistaan..

Vierailija
7/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v pitäisi olla jo eskarissa, kuinka homma siellä kulkee? Jos ei ole niin kipin kapin molemmat lapset johonkin ryhmään oppimaan käytöstapoja. Tulee muuten koulunaloituksesta todella vaikeaa sekä lapselle että teille vanhemmille ja s eon edessä kuitenkin.

Käytännön neuvona toi että jos pöydästä noustaan kesken niin ruoka lähtee on hyvä, käytin sitä itsekin yhdessä vaiheessa kuopukseen, jolla on poikkeuksellisen itsepäinen luonne. Lelut mutaman kerran roskiin tai takavarikkoon auttaa myös tuossa siivoamisessa. Ja jos jää kiini piparipurkilta niin sit on vaikka karkkipäivä peruttu, samantien ekasta kerrasta. Kirpaisee kerran, mutta auttaa pitkälle. teitä molempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme