Oletko valkaissut hampaitasi? Kannattiko? Kokemuksia!
Omien hampaiden väri on alkanut arveluttaa. Juon teetä 3-4 kupillista ja lisäksi muutama lasi cola-juomia jotka värjäävät hampaita. En kehtaa kohta enää hymyillä. Pepsodent white now on hyvä apu, mutta nyt se ei enää riitä.
Haluaisin valkaista hampaitani, mutta mietityttää mahdollinen vihlonta jälkeenpäin + onko jotain muita haittavaikutuksia. Erityisesti kiinnostaa niiden kokemukset jotka ovat valkaisseet jo vuosia sitten. Kuinka kauan hampaat pysyivät vaaleina ja tuliko haittavaikutuksia? Ja äskettäin käyneet, oliko jotain vaihtoehtoja valkaisutapoihin ja paljonko maksaa?
Kommentit (30)
Olen valkaisut kerran. Olin oikein tyytyväinen lopputulokseen, hampaat vaalenivat noin kolme-neljä sävyä vaaleammiksi, mutta mielestäni valkaisu maksoi ihan turhan paljon ottaen huomioon, että lopputulos ei ole pysyvä. Valkaisusta nyt kolme vuotta ja hampaani ovat taas tummuneet, vaikka käynkin hammaslääkärissä tavallisessa puhdistuksessa 6 kk välein.
Pelkäsin monen päivän vihlontaa, sillä mulla vihloo muutenkin. Minkäänlaista vihlontaa ei kuitenkaan esiintynyt. Itse toimenpide oli kuitenkin hemmetin kivulias. Vetyperoksidi poltteli ikeniä suojauksesta huolimatta. Kestin kuitenkin (olin etukäteen ottanut 2 Buranaa).
Lopputulos on hyvä. Ei hampaista mitään supervalkoisia tullut, kun hammasluuni on hieman kellertävä. Tosi tyytyväinen olen kuitenkin. Nyt olen vähenänyt punaviinin ja kahvin juontia, jotta tulos pysyisi paremmin. Ja joka juonnin jälkeen huuhdon suun. Saa nähdä kauanko kestää.
Seuraavalla kerralla kokeilen varmaan kotivalkaisua, jota hammaslääkärini suositteli. Siis ei mitään netistä tilattavaa vaan ihan hammaslääkäriltä saatavaa.
Voiko hampaita valkaista loputtomasti hammaslääkärillä?
Pepsodent white on ollut itsellä parasta valkaisijaa. Laitan sitä reippaasti kuivaan harjaan ja "kuivaharjaan" sitä näkyviin hampaisiin ja välillä annan hetken vaikuttaa. Heti ekan kerran tulos on selvä, mutta siitä valkoisemmaksi niitä ei juuri saakaan joten en suosittele jokapäiväiseen käyttöön.
Eikö sellaisesta lähde kiillle jos mekaanisesti hioo?
kun hiontalaikan kovuus on kiillettä pehmeämpi.
En tiedä mitä materiaalia oli, vaikka olisi ollut kumia.
Ei ainakaan tuntunut juuri miltään, mutta tummentumat lähtivät hyvin.
..missä tää luki mutta hampaat pitää olla terveet, ennen kuin voi valkaista. Eli eka pitää hoitaa hampaat kuntoon, valkaisu ei ole mikään keino jos suun terveys ei ole muuten kunnossa.
Suosituksia saa antaa myös hammaslääkäreistä
T. Hki
hammaslääkäri ajeli oma-aloitteisesti hampaistani tummentumat pois, sillävälin kun odotti puudutuksen vaikutuksen alkua.
Siis tämä tapahtui mekaanisesti ei kemiallisesti.
Mielestäni tuli varsin hyvät.
Eikö sellaisesta lähde kiillle jos mekaanisesti hioo?
Käytän hammaslääkärin teettämiä muotteja ja valkaisugeeliä(hammaslääkärin suosittelemaa). Ensimmäisen yökerran jälkeen ei juuri näkynyt vaikutusta, onkohan turvallista hampaiden kiilteelle käyttää useampana yönä peräkkäin?
useita vuosia sitten. Vihloi ihan sikana :(, sen takia en menisi enää uudestaan. Toisaalta aivan ihana valkeus. Maksoi useamman satasen.